Zimmilerle İlgili Hükümler

Stok Kodu:
9786259919089
Boyut:
170-240-
Sayfa Sayısı:
680
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-08-12
Çeviren:
Mustafa Özenli
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Ivory
Dili:
Türkçe
Kategori:
%8 indirimli
800,00TL
736,00TL
Havale/EFT ile: 699,20TL
9786259919089
715336
Zimmilerle İlgili Hükümler
Zimmilerle İlgili Hükümler
736.00
Şeyh, imam, âlim ve allâme Şemsuddîn'e -Allah ona fazlından daha çok versin- İslâm beldelerindeki zimmîlere konulan cizyenin niteliği, bunun neden konduğu, zenginlerden ne kadar, orta hâlde olanlardan ne kadar, fakirlerden ne kadar alınacağı, cizye hususunda zenginin, orta hâllinin ve fakirin tanımı, müslümanların yöneticilerinin -Allah Teâlâ onları desteklesin- zimmîlere cizyeyi hâllerine göre koyduğundan dolayı mükâfatlandırılıp mükâfatlandırılmayacağı, bir de cizyenin zenginden de orta hâlliden de fakirden de alınıp alınmayacağı soruldu. Şeyh de şöyle cevap verdi: Cizyenin konma sebebi Allah Teâlâ'nın şu buyruğudur: “Kendilerine kitap verilenlerden Allah'a ve âhiret gününe iman etmeyen, Allah ve Resûlünün haram kıldıklarını haram kılmayan ve hak dine boyun eğmeyen kimselerle zelil bir hâlde elden cizye vermelerine dek savaşın.” (Tevbe, 29) Fakihler cizyenin kitap ehlinden ve mecusilerden alınacağı üzerinde icma etmiştir. el-Buhârî'nin zikrettiğine göre Ömer b. el-Hattâb (radıyallahu anh) mecusilerden cizye almaktan geri durmuş, Abdurrahmân b. Avf Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in Hecer mecusilerinden cizye aldığı yönünde şehâdette bulununca almaya başlamıştır. eş-Şâfiî'nin zikrettiğine göre Ömer b. el-Hattâb'ın mecusileri söz konusu edip “Onlar hakkında ne yapacağımı bilmiyorum” demiş, Abdurrahmân b. Avf ona “Ben şehâdet ederim ki Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'i ‘Onlara kitap ehli muâmelesi yapın' buyururken işittim” demiştir. Bu mecusilerin kitap ehlinden olmadığını açıkça ortaya koymaktadır. Allah Teâlâ'nın “‘Kitap ancak bizden önceki iki tâifeye indirildi ve biz onların ilminden habersizdik' demeyesiniz diye” (En'âm, 156) buyruğu da bunu desteklemektedir. Görüldüğü üzere Allah subhânehû bunu onlardan karşı çıkmadan aktarmış ve bu hususta onları yalanlamamıştır.
Şeyh, imam, âlim ve allâme Şemsuddîn'e -Allah ona fazlından daha çok versin- İslâm beldelerindeki zimmîlere konulan cizyenin niteliği, bunun neden konduğu, zenginlerden ne kadar, orta hâlde olanlardan ne kadar, fakirlerden ne kadar alınacağı, cizye hususunda zenginin, orta hâllinin ve fakirin tanımı, müslümanların yöneticilerinin -Allah Teâlâ onları desteklesin- zimmîlere cizyeyi hâllerine göre koyduğundan dolayı mükâfatlandırılıp mükâfatlandırılmayacağı, bir de cizyenin zenginden de orta hâlliden de fakirden de alınıp alınmayacağı soruldu. Şeyh de şöyle cevap verdi: Cizyenin konma sebebi Allah Teâlâ'nın şu buyruğudur: “Kendilerine kitap verilenlerden Allah'a ve âhiret gününe iman etmeyen, Allah ve Resûlünün haram kıldıklarını haram kılmayan ve hak dine boyun eğmeyen kimselerle zelil bir hâlde elden cizye vermelerine dek savaşın.” (Tevbe, 29) Fakihler cizyenin kitap ehlinden ve mecusilerden alınacağı üzerinde icma etmiştir. el-Buhârî'nin zikrettiğine göre Ömer b. el-Hattâb (radıyallahu anh) mecusilerden cizye almaktan geri durmuş, Abdurrahmân b. Avf Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in Hecer mecusilerinden cizye aldığı yönünde şehâdette bulununca almaya başlamıştır. eş-Şâfiî'nin zikrettiğine göre Ömer b. el-Hattâb'ın mecusileri söz konusu edip “Onlar hakkında ne yapacağımı bilmiyorum” demiş, Abdurrahmân b. Avf ona “Ben şehâdet ederim ki Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'i ‘Onlara kitap ehli muâmelesi yapın' buyururken işittim” demiştir. Bu mecusilerin kitap ehlinden olmadığını açıkça ortaya koymaktadır. Allah Teâlâ'nın “‘Kitap ancak bizden önceki iki tâifeye indirildi ve biz onların ilminden habersizdik' demeyesiniz diye” (En'âm, 156) buyruğu da bunu desteklemektedir. Görüldüğü üzere Allah subhânehû bunu onlardan karşı çıkmadan aktarmış ve bu hususta onları yalanlamamıştır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat