Yönetmen Sineması Cilt-I: Klasik Türk Sinemasında Öykü Söylem ve Tematik Yapı

Stok Kodu:
9786256894990
Boyut:
160-235-
Sayfa Sayısı:
404
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-11-27
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%26 indirimli
400,00TL
296,00TL
Havale/EFT ile: 290,08TL
9786256894990
645678
Yönetmen Sineması Cilt-I: Klasik Türk Sinemasında Öykü Söylem ve Tematik Yapı
Yönetmen Sineması Cilt-I: Klasik Türk Sinemasında Öykü Söylem ve Tematik Yapı
296.00
Bir heykeltıraş tek başına heykelini tamamlayabilir. Bu resim sanatı için de, müzik içinde, edebiyat için de böyledir; ancak sinemadır ki içinde barındırdığı tüm disiplinlerin vücutbulacağı bir ekip çalışmasına gereksinim duyar. Bazı filmlerde neden müzik ön plandadır veyönetmen için vazgeçilmezdir. Bazı filmlerde müzik neden hiç yoktur. Bazı filmlerde plansekans yoğun bir şekilde kullanılırken, neden bazı filmlerde kısa planlar ve hızlı bir kurgutercih eder yönetmenler. Bazı filmler pastoral bir ambiyans içerirken, neden bazı filmler hepiç mekanlarda geçer. Bu soruların yanıtları yönetmen sinemasında aranmalıdır. Astruc'uncamera-stylo kavramını kullanmasıyla başlayıp, auteur kuramın şekillenmesiyle gelişensüreç, Türk sinemasında da karşılık bulmuştur. Türk Sineması'nın paltosu Ömer Lütfü Akad,toplumsal gerçekçi sinemanın öncülerinden Metin Erksan ve Yılmaz Güney, ulusal sinematartışmalarına öncülük eden Halit Refiğ, farklı türlerde eserler veren Atıf Yılmaz, yönetmensineması kapsamında bölümler halinde ele alınmıştır.
Bir heykeltıraş tek başına heykelini tamamlayabilir. Bu resim sanatı için de, müzik içinde, edebiyat için de böyledir; ancak sinemadır ki içinde barındırdığı tüm disiplinlerin vücutbulacağı bir ekip çalışmasına gereksinim duyar. Bazı filmlerde neden müzik ön plandadır veyönetmen için vazgeçilmezdir. Bazı filmlerde müzik neden hiç yoktur. Bazı filmlerde plansekans yoğun bir şekilde kullanılırken, neden bazı filmlerde kısa planlar ve hızlı bir kurgutercih eder yönetmenler. Bazı filmler pastoral bir ambiyans içerirken, neden bazı filmler hepiç mekanlarda geçer. Bu soruların yanıtları yönetmen sinemasında aranmalıdır. Astruc'uncamera-stylo kavramını kullanmasıyla başlayıp, auteur kuramın şekillenmesiyle gelişensüreç, Türk sinemasında da karşılık bulmuştur. Türk Sineması'nın paltosu Ömer Lütfü Akad,toplumsal gerçekçi sinemanın öncülerinden Metin Erksan ve Yılmaz Güney, ulusal sinematartışmalarına öncülük eden Halit Refiğ, farklı türlerde eserler veren Atıf Yılmaz, yönetmensineması kapsamında bölümler halinde ele alınmıştır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat