Yoldaki Yönetmen Şerif Gören

Stok Kodu:
9786256898035
Boyut:
135-210-
Sayfa Sayısı:
104
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-06-20
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%8 indirimli
200,00TL
184,00TL
Havale/EFT ile: 180,32TL
9786256898035
610513
Yoldaki Yönetmen Şerif Gören
Yoldaki Yönetmen Şerif Gören
184.00
“Ne zaman ki Yol filmini seyrettim, 'Bravo Şerif!' dedim. O doğada, arkamızda, bir tane ağaç vardı. İkiye ayrılmış bir ağaç... Önünden biz de geçeriz... Şimdi, bu resmi bulan kişi yaratıcı kişidir işte. O, yönetmendir. Gerçek yönetmen de budur. O koca dağda o ağacı nasıl buldun be Şerif Gören? Nasıl yaptın da onun önünden bizi geçirttin?” Tarık Akan Oradaydım: Altın Palmiyeli Yol, Engin Yıldız, 7 Ekim 2006 ”Yol'u ben çektim. O benim filmim. Afişte hâlâ Güney filmi yazması bende bir ikilem yaratıyor. Yılmaz Güney'le aramda bir ağabey-kardeş ilişkisi olduğu doğru. Bu bağlamda filmi çekmemi istedi. Ama 82 şartlarının değiştiğini, o filmin Gören filmi olduğunu (…) tescil ettirmek kararındayım. Afişte sadece 'Yılmaz Güney filmi' yazıyor olması onurumu zedeliyor. Buna müdahale edeceğim. (...) Eskiden prodüktörlerin her türlü özgürlüğü vardı. Film üzerindeki tüm hâkimiyet onlarındı. Yönetmene söz hakkı tanınmazdı. Bu gün ise şartlar değişti. Uluslararası arenada filmler yönetmenin adıyla anılıyor.” Şerif Gören
“Ne zaman ki Yol filmini seyrettim, 'Bravo Şerif!' dedim. O doğada, arkamızda, bir tane ağaç vardı. İkiye ayrılmış bir ağaç... Önünden biz de geçeriz... Şimdi, bu resmi bulan kişi yaratıcı kişidir işte. O, yönetmendir. Gerçek yönetmen de budur. O koca dağda o ağacı nasıl buldun be Şerif Gören? Nasıl yaptın da onun önünden bizi geçirttin?” Tarık Akan Oradaydım: Altın Palmiyeli Yol, Engin Yıldız, 7 Ekim 2006 ”Yol'u ben çektim. O benim filmim. Afişte hâlâ Güney filmi yazması bende bir ikilem yaratıyor. Yılmaz Güney'le aramda bir ağabey-kardeş ilişkisi olduğu doğru. Bu bağlamda filmi çekmemi istedi. Ama 82 şartlarının değiştiğini, o filmin Gören filmi olduğunu (…) tescil ettirmek kararındayım. Afişte sadece 'Yılmaz Güney filmi' yazıyor olması onurumu zedeliyor. Buna müdahale edeceğim. (...) Eskiden prodüktörlerin her türlü özgürlüğü vardı. Film üzerindeki tüm hâkimiyet onlarındı. Yönetmene söz hakkı tanınmazdı. Bu gün ise şartlar değişti. Uluslararası arenada filmler yönetmenin adıyla anılıyor.” Şerif Gören
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat