Yetinmek Sevindirir

Stok Kodu:
9789756342565
Boyut:
120-180-0
Sayfa Sayısı:
107
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2007-01-01
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%8 indirimli
110,00TL
101,20TL
Havale/EFT ile: 91,08TL
9789756342565
380916
Yetinmek Sevindirir
Yetinmek Sevindirir
101.20
Şiir, bütün sanatların yapağı gibi, verili hayati "bir yeniden" üretir. Verili hayatı bir yeniden ürettiğine göre, onun muhalifidir. Öylesine köklü ve erdemli bir muhalefet anlayışına sahiptir ki şiir, kendisini var kılan önemli öğelerden biri olan anlam'a bile muhalefet edebilir. Şiirin, kendisini var kılan önemli öğelerden biri olan anlam'a bile muhalefet etmesi, bir 'üst anlam'a ulaşabilmesi içindir. Öyleyse, şiirin muhalifliğini, muhalefet meraklısı... güya marjinal bir yapıya sahip olmasıyla değil; muhalefet 'bilinci'ne sahip olmasıyla açıklasak gerektir. Ne var ki, bu açıklamada, 'edep', olmazsa olmazların başında gelir. Edebini yanına alamayan şiir, lümpendir. O serseriliği, şiirin doğasındaki serkeşlikle asla karıştırmamak gerekir.Bendeki şiir düşüncesi, varnlan'ı, o varolan'dan üretilmiş var olmayan'lar'la çoğaltarak açıklar. Bu sorunsalı somut-soyut ilişkisinde en İyi anlatacak olan, 'birinci tekil şahıs'tır. İnsanın sorunsalı 'arınma' ise eğer, insan anılmaya kendisinden başlar. Arınabilmenin yolu anlayabilmekten geçer.
Şiir, bütün sanatların yapağı gibi, verili hayati "bir yeniden" üretir. Verili hayatı bir yeniden ürettiğine göre, onun muhalifidir. Öylesine köklü ve erdemli bir muhalefet anlayışına sahiptir ki şiir, kendisini var kılan önemli öğelerden biri olan anlam'a bile muhalefet edebilir. Şiirin, kendisini var kılan önemli öğelerden biri olan anlam'a bile muhalefet etmesi, bir 'üst anlam'a ulaşabilmesi içindir. Öyleyse, şiirin muhalifliğini, muhalefet meraklısı... güya marjinal bir yapıya sahip olmasıyla değil; muhalefet 'bilinci'ne sahip olmasıyla açıklasak gerektir. Ne var ki, bu açıklamada, 'edep', olmazsa olmazların başında gelir. Edebini yanına alamayan şiir, lümpendir. O serseriliği, şiirin doğasındaki serkeşlikle asla karıştırmamak gerekir.Bendeki şiir düşüncesi, varnlan'ı, o varolan'dan üretilmiş var olmayan'lar'la çoğaltarak açıklar. Bu sorunsalı somut-soyut ilişkisinde en İyi anlatacak olan, 'birinci tekil şahıs'tır. İnsanın sorunsalı 'arınma' ise eğer, insan anılmaya kendisinden başlar. Arınabilmenin yolu anlayabilmekten geçer.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat