Yeşilçamda Öteki Olmak; Başlangıcından 1980lere Türkiye Sinemasında Gayrimüslim Temsilleri

Stok Kodu:
9786058611948
Boyut:
150-215-0
Sayfa Sayısı:
252
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2013-09-01
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%40 indirimli
18,52TL
11,11TL
Havale/EFT ile: 10,00TL
9786058611948
670181
Yeşilçamda Öteki Olmak; Başlangıcından 1980lere Türkiye Sinemasında Gayrimüslim Temsilleri
Yeşilçamda Öteki Olmak; Başlangıcından 1980lere Türkiye Sinemasında Gayrimüslim Temsilleri
11.11
Sinema, Osmanlı Devletine yabancı uyruklular ve azınlıklar sayesinde girmiş ve yaygınlık kazanmış bir sanat. Gayrimüslimlerin sinema sektörü üzerindeki emekleriyse tartışılmaz. Osmanlı Devletinin son yıllarından 1960lara dek gayrimüslimler, yapımcılıktan işletmeciliğe, oyunculuktan görüntü yönetmenliğine, yönetmenlikten kurguculuğa kadar hemen her alanda çalışmış ve pek çok ilke imza atmışlardır. Ne var ki, gayrimüslimler Anadolu topraklarında "öteki" olmaktan kurtulamamış ve başlangıcından günümüze sinemada, yakıştırılan kişiliklerin ve kalıplaşan modellerin dışına çıkamamışlardır. Gayrimüslimlere dair toplumsal yapıda nasıl bir algı yaratıldığını, sadece sinemayı değil, aynı zamanda geleneksel gösteri sanatlarını da inceleyerek ortaya koyan Yeşilçam'da Öteki Olmak, Osmanlı'nın son zamanlarından 1980'lere kadar Türkiye'nin sosyolojik ve siyasi bir panoramasını da sunuyor. "Sinemada Rum, Ermeni ve Yahudilere dair içeriden ve gerçekçi bir bakış açısıyla karşılaşmak mümkün değildir. Gayrimüslimler iki boyutlu tiplemelerdir; geçmişleri, aile yaşantıları, ibadetleri ve kültürleri hiçbir zaman gözler önüne serilmemiştir."
Sinema, Osmanlı Devletine yabancı uyruklular ve azınlıklar sayesinde girmiş ve yaygınlık kazanmış bir sanat. Gayrimüslimlerin sinema sektörü üzerindeki emekleriyse tartışılmaz. Osmanlı Devletinin son yıllarından 1960lara dek gayrimüslimler, yapımcılıktan işletmeciliğe, oyunculuktan görüntü yönetmenliğine, yönetmenlikten kurguculuğa kadar hemen her alanda çalışmış ve pek çok ilke imza atmışlardır. Ne var ki, gayrimüslimler Anadolu topraklarında "öteki" olmaktan kurtulamamış ve başlangıcından günümüze sinemada, yakıştırılan kişiliklerin ve kalıplaşan modellerin dışına çıkamamışlardır. Gayrimüslimlere dair toplumsal yapıda nasıl bir algı yaratıldığını, sadece sinemayı değil, aynı zamanda geleneksel gösteri sanatlarını da inceleyerek ortaya koyan Yeşilçam'da Öteki Olmak, Osmanlı'nın son zamanlarından 1980'lere kadar Türkiye'nin sosyolojik ve siyasi bir panoramasını da sunuyor. "Sinemada Rum, Ermeni ve Yahudilere dair içeriden ve gerçekçi bir bakış açısıyla karşılaşmak mümkün değildir. Gayrimüslimler iki boyutlu tiplemelerdir; geçmişleri, aile yaşantıları, ibadetleri ve kültürleri hiçbir zaman gözler önüne serilmemiştir."
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat