Varlık ve Allah

Stok Kodu:
9786256874497
Boyut:
135-195-
Sayfa Sayısı:
284
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-08-04
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%8 indirimli
230,00TL
211,60TL
Havale/EFT ile: 190,44TL
9786256874497
615909
Varlık ve Allah
Varlık ve Allah
211.60
Beşincisi: Dücane'nin akıl, beyin, işitme, görme gibi kullandığı argümanlardır. Kur'an'da itaat ve işitme körü körüne boyun eğmek demektir. Bu da insan doğasına aykırıdır, diyor. Ve Diyor ki: Kur'an'da akıl kelimesi, isim olarak geçmiyor. Demek Muhammed, beyni ve gerçek bilgiyi bilmiyor. Neden Kur'an'da Allah gördü, işitti fiili geçtiği gibi Allah akletti fiili geçmiyor. Evvela: Kur'an'ın ve o günün Araplarının kullandığı akıl ve akletme, bizim Osmanlıcada kullandığımız bilgi ve bilme manasında değildir. Dücane çok ve çok etimoloji bildiğini iddia ediyor. Biraz baksa idi, bu akletmenin bilgi değil de riski yenmek üzere karar vermek, işi karara bağlamak demek olduğunu anlardı. Nitekim bu kökten gelen ıkal, insanların başına bağladığı örtü ve o örtünün ipi demektir. Evet akıl, akrabalık bağı manasına da gelir. Ikal fidyesi, akrabaların ödemesi gereken fidye manasına gelir. İşte akıl sadece bir eylem olduğu için isim-masdar olarak Kur'an'da geçmemiştir. Onun yerine lübb (insanın özü yani beyni), ilim (insanı doğruya götüren veri) gibi kelimeler geçiyor. Evet Kur'an'da, Allah aklediyor kelimesi, geçmiyor. Çünkü düşünüp sonra işi karara bağlamak Allah için acizlik ifadesi olur. Allah ise, mutlak aşkındır, hiçbir şeye ihtiyacı yoktur. Nitekim fikir de basamaklar kurup derinlemesine sonuca varmak demek olduğundan Allah düşünüyor da denmez. Ve Kur'an'da böyle bir fiil yoktur. Fakat yüz küsur yerde Allah bilir, diyor.Allah'ın bilgisi ise, vahiy ve logos yani kâinata ruh ve can olan yazılım tarzında tecelli ediyor. Nitekim Yunancada rasyo kelimesi yerine genelde akıl ve mantık manasında Logos kelimesi kullanılır. Evet akıl biz insanlar içindir, çünkü hayatta binlerce riski yenip ebediyeti kazanmak üzere karar vermek ve ona göre iş görmek bizim içindir. Zaten Kur'an yirmiden fazla yerde bu akletme filini bize tavsiye ediyor. Hem de bilinçdışımızla yani kalbimizle. Ki tam tatmin olalım. Dücane, bu akıl maddesini çarpıttığı gibi, işittik ve itaat ettik kalıbını de yanlış anlıyor. Çünkü bu kalıp, işittik, anladık, kabul edip itaat ettik manasında kullanılır. Mücadele suresi, 1 Ayete bakabilirsiniz.
Beşincisi: Dücane'nin akıl, beyin, işitme, görme gibi kullandığı argümanlardır. Kur'an'da itaat ve işitme körü körüne boyun eğmek demektir. Bu da insan doğasına aykırıdır, diyor. Ve Diyor ki: Kur'an'da akıl kelimesi, isim olarak geçmiyor. Demek Muhammed, beyni ve gerçek bilgiyi bilmiyor. Neden Kur'an'da Allah gördü, işitti fiili geçtiği gibi Allah akletti fiili geçmiyor. Evvela: Kur'an'ın ve o günün Araplarının kullandığı akıl ve akletme, bizim Osmanlıcada kullandığımız bilgi ve bilme manasında değildir. Dücane çok ve çok etimoloji bildiğini iddia ediyor. Biraz baksa idi, bu akletmenin bilgi değil de riski yenmek üzere karar vermek, işi karara bağlamak demek olduğunu anlardı. Nitekim bu kökten gelen ıkal, insanların başına bağladığı örtü ve o örtünün ipi demektir. Evet akıl, akrabalık bağı manasına da gelir. Ikal fidyesi, akrabaların ödemesi gereken fidye manasına gelir. İşte akıl sadece bir eylem olduğu için isim-masdar olarak Kur'an'da geçmemiştir. Onun yerine lübb (insanın özü yani beyni), ilim (insanı doğruya götüren veri) gibi kelimeler geçiyor. Evet Kur'an'da, Allah aklediyor kelimesi, geçmiyor. Çünkü düşünüp sonra işi karara bağlamak Allah için acizlik ifadesi olur. Allah ise, mutlak aşkındır, hiçbir şeye ihtiyacı yoktur. Nitekim fikir de basamaklar kurup derinlemesine sonuca varmak demek olduğundan Allah düşünüyor da denmez. Ve Kur'an'da böyle bir fiil yoktur. Fakat yüz küsur yerde Allah bilir, diyor.Allah'ın bilgisi ise, vahiy ve logos yani kâinata ruh ve can olan yazılım tarzında tecelli ediyor. Nitekim Yunancada rasyo kelimesi yerine genelde akıl ve mantık manasında Logos kelimesi kullanılır. Evet akıl biz insanlar içindir, çünkü hayatta binlerce riski yenip ebediyeti kazanmak üzere karar vermek ve ona göre iş görmek bizim içindir. Zaten Kur'an yirmiden fazla yerde bu akletme filini bize tavsiye ediyor. Hem de bilinçdışımızla yani kalbimizle. Ki tam tatmin olalım. Dücane, bu akıl maddesini çarpıttığı gibi, işittik ve itaat ettik kalıbını de yanlış anlıyor. Çünkü bu kalıp, işittik, anladık, kabul edip itaat ettik manasında kullanılır. Mücadele suresi, 1 Ayete bakabilirsiniz.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat