Bu işlem için üye girişi yapmanız gerekiyor
9786057863645
521801
https://www.sehadetkitap.com/urun/vahiy-dininden-sanal-dine-dinlerin-tasnifine-yonelik-yeni-bir-deneme
Vahiy Dininden Sanal Dine -Dinlerin Tasnifine Yönelik Yeni Bir Deneme
86.80
Bu çalışmada Dinlerin menşe'i/kaynağı bağlamında kategorik olarak tasnifi bizi çok fazla ilgilendirmemektedir. Bundan daha ziyade onların içerik/ilkelere göre sınıflandırılmasının daha isabetli olacağı kanaatindeyiz. Kaynağına göre Dinlerin, geleneksel düzlemde ilahi ve beşeri olarak iki ana grupta toplandığını görmekteyiz. Başka bir tasnife göre de semavi ve beşeri olarak bir ayrıma tabi tutulduğu gözlemlenmektedir. Oysa onların, insanı/bireyi merkeze alan/almayan, onun menfaati ve faydasına ilişkin ilkelere sahip olan/olmayan, bireye bizzat kendisinden kaynaklanan ihtiyaçları doğrultusunda ve onun anlayacağı tarzda bir takım sorumluluklar yükleyen ya da onun ihtiyaçlarını dikkate almayıp kaldıramayacağı sorumluluklar ve ödevler yükleyen, aklı ve özgürlüğü ön plana koyan/bunları geri plana iten, birey ve toplumun yararını birlikte düşünen/düşünmeyen şeklinde ilke ve prensiplere göre yeniden tasnifinin yapılması daha uygun olacaktır.
Bu çalışmada Dinlerin menşe'i/kaynağı bağlamında kategorik olarak tasnifi bizi çok fazla ilgilendirmemektedir. Bundan daha ziyade onların içerik/ilkelere göre sınıflandırılmasının daha isabetli olacağı kanaatindeyiz. Kaynağına göre Dinlerin, geleneksel düzlemde ilahi ve beşeri olarak iki ana grupta toplandığını görmekteyiz. Başka bir tasnife göre de semavi ve beşeri olarak bir ayrıma tabi tutulduğu gözlemlenmektedir. Oysa onların, insanı/bireyi merkeze alan/almayan, onun menfaati ve faydasına ilişkin ilkelere sahip olan/olmayan, bireye bizzat kendisinden kaynaklanan ihtiyaçları doğrultusunda ve onun anlayacağı tarzda bir takım sorumluluklar yükleyen ya da onun ihtiyaçlarını dikkate almayıp kaldıramayacağı sorumluluklar ve ödevler yükleyen, aklı ve özgürlüğü ön plana koyan/bunları geri plana iten, birey ve toplumun yararını birlikte düşünen/düşünmeyen şeklinde ilke ve prensiplere göre yeniden tasnifinin yapılması daha uygun olacaktır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.