Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji Uygulama Kitabı I; Basit Makamlar, Şed Makamlar

Stok Kodu:
9789756267936
Boyut:
215-295-0
Sayfa Sayısı:
367
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2007-01-01
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
1.Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%23 indirimli
197,00TL
151,69TL
Havale/EFT ile: 136,52TL
9789756267936
377882
Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji Uygulama Kitabı I; Basit Makamlar, Şed Makamlar
Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji Uygulama Kitabı I; Basit Makamlar, Şed Makamlar
151.69
Özellikle konservatuar öğrencilerinin yararlanacağına inandığımız bu kitabın, müziğimizi öğrenmek, makam bilgisini geliştirmek isteyen herkes için geliştirici bir uygulama kitabı olması hedeflenmiştir. Birinci bölümde temel müzik bilgisi verilirken, ikinci bölüm Türk Müziğine dair temel konulara, ses sistemi, makam ve makam oluşturmaya yarayan dörtlü ve beşliler ve usül bilgisine ayrılmıştır. Üçüncü bölümde basit makamlar, dördüncü bölümde ise şed makamlar nazari açıdan tek tek incelenmiş, on zamanlıya kadar olan usüllerle ölçülecek şekilde uygulamaya yönelik egzersizlerle verilen bilgiler pekiştirilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla 152 adet egzersiz bestelenmiş olup, ayrıca bestecilerin eserlerinden öğretici yönü yüksek örnek eserlere yer verilmiştir. ÖNSÖZ Ülkemizde müzik alanında teknoloji boyutunda sınırlı imkânlara sahip olmamız günümüze kadar metot çalışmalarını etkilemiştir. Nota yazımı ile ilgili programların geliştirilmesi sayesinde bu çalışmalar hız kazanmıştır. Ancak, yine de, Türk müziği solfeji alanında uygulamaya yönelik kaynak kitap sıkıntısı çekildiği bir gerçektir. Bu ihtiyaçtan yola çıkarak hazırlanan kitapta Türk müziği nazariyatına temel teşkil eden bilgiler uygulama ağırlıklı veArel-Ezgi-Uzdilek sistemine dayalı olarak anlatılmıştır. 2004 yılında Türk Müziği Solfeji Uygulama Kitabı Iin ilk baskısı yapılmıştır. İlk baskıdan kaynaklanan hatalar ve eksiklikler, zaman içinde giderilerek gerek içerik, gerekse teknik açıdan (nota yazımı vs.) daha faydalı hale getirilmeye çalışılmıştır. Birinci bölümde temel müzik bilgisi verilirken, ikinci bölüm Türk müziğine dair temel konulara, ses sistemi, makam ve makam oluşturmaya yarayan dörtlü ve beşliler ve usûl bilgisine ayrılmıştır. Üçüncü bölümde basit makamlar, dördüncü bölümde ise şed makamlar nazarî açıdan tek tek incelenmiş, on zamanlıya kadar olan usûllerle ölçülecek şekilde uygulamaya yönelik egzersizlerle verilen bilgiler pekiştirilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla 152 adet egzersiz bestelenmiş olup, ayrıca bestecilerin eserlerinden öğretici yönü yüksek örnek eserlere yer verilmiştir. Türk müziği; kendine has ses aralıkları, ritmik, melodik özellikleri, form yapısı ve icra üslûbu ile özel bir müziktir. Müziğimizi öğrenmek, icra etmek onunla yoğrulmayı gerektirir. Yoğrulmaktan kasıt, çok sayıda sanatlı eseri; bilinçli olarak dinlemek, analiz etmektir. Özellikle konservatuar öğrencilerinin daha iyi solfej yapabilmeleri için özel çaba harcamaları, repertuarlarını genişletmeleri gerekmektedir. Kitapta bestelenen egzersizler yoluyla bir yandan düzenli çalışma zemini hazırlanırken, diğer yandan ritim ve melodi çeşitliliğiyle, öğrencinin dağarcık gelişimini sağlamak hedeflenmiştir. Özellikle konservatuar öğrencilerinin yararlanacağına inandığım bu çalışmanın, müziğimizi öğrenmek, makam bilgisini geliştirmek isteyen genç-yaşlı herkes için geliştirici bir uygulama kitabı olabilmesini ümit ediyorum. Kitabın hazırlanmasında katkısı olan herkese; yetişmemde emekleri geçen hocalarım; Erol SAYAN, İsmail Hakkı ÖZKAN, Süheylâ ALTMIŞDÖRTe, özellikle lisansüstü eğitimim boyunca bilgi ve birikimiyle yol gösteren, çalışmalarımı destekleyen, varlığından güç aldığım, Prof. Dr. Alâeddin YAVAŞÇA hocama ve burada isimlerini sayamadığım tüm hocalarıma, ayrıca, manevi desteklerini daima hissettiğim, bilgilerine başvurduğum Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuarı müdürü Yrd. Doç. Dr. Türker EROĞLU ve müdür yardımcısı Öğr.Gör.Birsel HASÇELİK başta olmak üzere tüm konservatuar çalışanlarına, katkılarından dolayı arkadaşım Arş. Gör. Ferdi KOÇa, kitabın oluşmasında ilham veren sevgili öğrencilerime, özellikle nota yazımı gibi teknik konularda yardımlarından dolayı öğrencim Uğur BEŞERe, müziğimize sahip çıkan ve geliştirmek için çaba harcayan tüm müzik dostlarına teşekkürü bir borç bilirim. Hatice Selen ERGÖZ Sakarya, 2007 TAKDÎM Öğrencilik yıllarından beri yakından izlediğim Hatice Selen ERGÖZ, çalışkanlığı, titizliği, araştırıcılığı ile dikkatimi çekmiştir. Türk Müziğinde Çocuk Şarkıları alanında küçümsenmeyecek çalışmalar yapmış, bu alanda repertuara çok sayıda çocuk şarkısını kazandırmıştır. Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuvarında hazırladığı kitaplar ve yaptığı diğer çalışmalar ile Türk Müziği eğitimine katkılarını yakından gözlemledim. Çalışma hayatında kendini yenilemekte başarılı bir kişiliğe sahiptir. Gelecekte yapacağı hizmetlerle Türk Müziği eğitiminde hak ettiği çizgiyi yakalayacağı kanısındayım. Son olarak yayınladığı Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji Uygulama Kitabı Ide Basit Makamlar, Şed Makamlar uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Uygulamaya yönelik hazırlanan kitap kapsamlı konuları içermekte olup, Türk Müziği eğitiminde yararlanılacak niteliktedir. Bu başarılarından dolayı Ergözü kutlar, meslekî hayatında hızlı adımlarının devamını dilerim. Prof. Dr. Alâeddin YAVAŞCA Müziğin temelinde bir fizik olayı olarak ses bulunmakla birlikte, sesin niceliği ve niteliğinden çok, insanın sesleri kullanarak meydana getirdiği müzik eserleri ön plânda görülmektedir. Oysa akademik anlamda, müziğin uygulama kısmı veya eserler dışında tarihsel seyri ve üretiminden tüketimine varan uzun bir süreç ile doğal olarak sese dayanan müthiş bir kültür yatar. Bu insanlık kültürüdür. Bütün milletlerin katkısıyla oluşan insanlık kültürünün en üst kademesine medeniyet denir. Medeniyete katkı sağlayan milletlerin üst kültürlerinin de birer millî medeniyet olduğunu düşünüyorum. Dünyadaki millî kültürler içerisinde Türk kültürünün medeniyet derecesine ulaşmış ileri bir kültür olduğunu rahatlıkla ifade edebiliriz. Büyük önder Atatürk Nutukunda bu konuya dikkat çekerek Türkiye Cumhuriyetinin Temeli Yüce Türk Kahramanlığı ve Yüksek Türk Kültürüdür demiştir. İşte bu ileri yüksek kültürün ürünü olan Türk müziği de, tarihi seyri ve içeriği itibarıyla her açıdan ele alınması gereken önem derecesinde bir medeniyet ve de bir dünya müziğidir. Bu müziğin Türk
Özellikle konservatuar öğrencilerinin yararlanacağına inandığımız bu kitabın, müziğimizi öğrenmek, makam bilgisini geliştirmek isteyen herkes için geliştirici bir uygulama kitabı olması hedeflenmiştir. Birinci bölümde temel müzik bilgisi verilirken, ikinci bölüm Türk Müziğine dair temel konulara, ses sistemi, makam ve makam oluşturmaya yarayan dörtlü ve beşliler ve usül bilgisine ayrılmıştır. Üçüncü bölümde basit makamlar, dördüncü bölümde ise şed makamlar nazari açıdan tek tek incelenmiş, on zamanlıya kadar olan usüllerle ölçülecek şekilde uygulamaya yönelik egzersizlerle verilen bilgiler pekiştirilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla 152 adet egzersiz bestelenmiş olup, ayrıca bestecilerin eserlerinden öğretici yönü yüksek örnek eserlere yer verilmiştir. ÖNSÖZ Ülkemizde müzik alanında teknoloji boyutunda sınırlı imkânlara sahip olmamız günümüze kadar metot çalışmalarını etkilemiştir. Nota yazımı ile ilgili programların geliştirilmesi sayesinde bu çalışmalar hız kazanmıştır. Ancak, yine de, Türk müziği solfeji alanında uygulamaya yönelik kaynak kitap sıkıntısı çekildiği bir gerçektir. Bu ihtiyaçtan yola çıkarak hazırlanan kitapta Türk müziği nazariyatına temel teşkil eden bilgiler uygulama ağırlıklı veArel-Ezgi-Uzdilek sistemine dayalı olarak anlatılmıştır. 2004 yılında Türk Müziği Solfeji Uygulama Kitabı Iin ilk baskısı yapılmıştır. İlk baskıdan kaynaklanan hatalar ve eksiklikler, zaman içinde giderilerek gerek içerik, gerekse teknik açıdan (nota yazımı vs.) daha faydalı hale getirilmeye çalışılmıştır. Birinci bölümde temel müzik bilgisi verilirken, ikinci bölüm Türk müziğine dair temel konulara, ses sistemi, makam ve makam oluşturmaya yarayan dörtlü ve beşliler ve usûl bilgisine ayrılmıştır. Üçüncü bölümde basit makamlar, dördüncü bölümde ise şed makamlar nazarî açıdan tek tek incelenmiş, on zamanlıya kadar olan usûllerle ölçülecek şekilde uygulamaya yönelik egzersizlerle verilen bilgiler pekiştirilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla 152 adet egzersiz bestelenmiş olup, ayrıca bestecilerin eserlerinden öğretici yönü yüksek örnek eserlere yer verilmiştir. Türk müziği; kendine has ses aralıkları, ritmik, melodik özellikleri, form yapısı ve icra üslûbu ile özel bir müziktir. Müziğimizi öğrenmek, icra etmek onunla yoğrulmayı gerektirir. Yoğrulmaktan kasıt, çok sayıda sanatlı eseri; bilinçli olarak dinlemek, analiz etmektir. Özellikle konservatuar öğrencilerinin daha iyi solfej yapabilmeleri için özel çaba harcamaları, repertuarlarını genişletmeleri gerekmektedir. Kitapta bestelenen egzersizler yoluyla bir yandan düzenli çalışma zemini hazırlanırken, diğer yandan ritim ve melodi çeşitliliğiyle, öğrencinin dağarcık gelişimini sağlamak hedeflenmiştir. Özellikle konservatuar öğrencilerinin yararlanacağına inandığım bu çalışmanın, müziğimizi öğrenmek, makam bilgisini geliştirmek isteyen genç-yaşlı herkes için geliştirici bir uygulama kitabı olabilmesini ümit ediyorum. Kitabın hazırlanmasında katkısı olan herkese; yetişmemde emekleri geçen hocalarım; Erol SAYAN, İsmail Hakkı ÖZKAN, Süheylâ ALTMIŞDÖRTe, özellikle lisansüstü eğitimim boyunca bilgi ve birikimiyle yol gösteren, çalışmalarımı destekleyen, varlığından güç aldığım, Prof. Dr. Alâeddin YAVAŞÇA hocama ve burada isimlerini sayamadığım tüm hocalarıma, ayrıca, manevi desteklerini daima hissettiğim, bilgilerine başvurduğum Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuarı müdürü Yrd. Doç. Dr. Türker EROĞLU ve müdür yardımcısı Öğr.Gör.Birsel HASÇELİK başta olmak üzere tüm konservatuar çalışanlarına, katkılarından dolayı arkadaşım Arş. Gör. Ferdi KOÇa, kitabın oluşmasında ilham veren sevgili öğrencilerime, özellikle nota yazımı gibi teknik konularda yardımlarından dolayı öğrencim Uğur BEŞERe, müziğimize sahip çıkan ve geliştirmek için çaba harcayan tüm müzik dostlarına teşekkürü bir borç bilirim. Hatice Selen ERGÖZ Sakarya, 2007 TAKDÎM Öğrencilik yıllarından beri yakından izlediğim Hatice Selen ERGÖZ, çalışkanlığı, titizliği, araştırıcılığı ile dikkatimi çekmiştir. Türk Müziğinde Çocuk Şarkıları alanında küçümsenmeyecek çalışmalar yapmış, bu alanda repertuara çok sayıda çocuk şarkısını kazandırmıştır. Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuvarında hazırladığı kitaplar ve yaptığı diğer çalışmalar ile Türk Müziği eğitimine katkılarını yakından gözlemledim. Çalışma hayatında kendini yenilemekte başarılı bir kişiliğe sahiptir. Gelecekte yapacağı hizmetlerle Türk Müziği eğitiminde hak ettiği çizgiyi yakalayacağı kanısındayım. Son olarak yayınladığı Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji Uygulama Kitabı Ide Basit Makamlar, Şed Makamlar uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Uygulamaya yönelik hazırlanan kitap kapsamlı konuları içermekte olup, Türk Müziği eğitiminde yararlanılacak niteliktedir. Bu başarılarından dolayı Ergözü kutlar, meslekî hayatında hızlı adımlarının devamını dilerim. Prof. Dr. Alâeddin YAVAŞCA Müziğin temelinde bir fizik olayı olarak ses bulunmakla birlikte, sesin niceliği ve niteliğinden çok, insanın sesleri kullanarak meydana getirdiği müzik eserleri ön plânda görülmektedir. Oysa akademik anlamda, müziğin uygulama kısmı veya eserler dışında tarihsel seyri ve üretiminden tüketimine varan uzun bir süreç ile doğal olarak sese dayanan müthiş bir kültür yatar. Bu insanlık kültürüdür. Bütün milletlerin katkısıyla oluşan insanlık kültürünün en üst kademesine medeniyet denir. Medeniyete katkı sağlayan milletlerin üst kültürlerinin de birer millî medeniyet olduğunu düşünüyorum. Dünyadaki millî kültürler içerisinde Türk kültürünün medeniyet derecesine ulaşmış ileri bir kültür olduğunu rahatlıkla ifade edebiliriz. Büyük önder Atatürk Nutukunda bu konuya dikkat çekerek Türkiye Cumhuriyetinin Temeli Yüce Türk Kahramanlığı ve Yüksek Türk Kültürüdür demiştir. İşte bu ileri yüksek kültürün ürünü olan Türk müziği de, tarihi seyri ve içeriği itibarıyla her açıdan ele alınması gereken önem derecesinde bir medeniyet ve de bir dünya müziğidir. Bu müziğin Türk
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat