Türk Makam Müzikçisinin Seyir Defteri-I

Stok Kodu:
9786059646796
Boyut:
210-297-0
Sayfa Sayısı:
152
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-12-04
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
1.Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%38 indirimli
250,00TL
155,00TL
Havale/EFT ile: 139,50TL
9786059646796
517013
Türk Makam Müzikçisinin Seyir Defteri-I
Türk Makam Müzikçisinin Seyir Defteri-I
155.00
"Çargâh, Acem ve Gerdaniye ve Muhayyer perdesinde ziyade seyir ile Sabâ âgâze edip Çargâh perdesinde karar ider". Seyir bir kavram olarak karşımıza Abdülbaki Nasır Dede'nin Tedkik ü Tahkik adlı edvarında bu türden makam anlatımları ile karşımıza çıkar. Bugün kullandığımız Türk makam müziği sisteminin ilk kurucularından olan Rauf Yekta Bey, Dr. Suphi Ezgi ve Hüseyin Sadettin Arel seyri Türk makam müziği eğitim sisteminin bir parçası olarak görmekten vazgeçmemişlerdir. Eski ya da yeni fark etmeksizin, Türk makam müziği üstatlarının mutabık olduğu konu, bu müziğin "fem'i muhsin"den yani güzel ağızdan öğrenileceğidir. Bu öğrenme metodunu oluşturan yapı taşı ise, hiç şüphesiz seyirdir. Kitapta 16 adet basit ya da ana makamda tespit edilen örnek eserler doğrultusunda, kullanılan aralıklar, perdeler, perdelerin birbirleri ile ilişkileri çözümlenerek bir seyir yapma mantığı ortaya konulmuştur. Nota Yazımı: Hüseyin Tuncel
"Çargâh, Acem ve Gerdaniye ve Muhayyer perdesinde ziyade seyir ile Sabâ âgâze edip Çargâh perdesinde karar ider". Seyir bir kavram olarak karşımıza Abdülbaki Nasır Dede'nin Tedkik ü Tahkik adlı edvarında bu türden makam anlatımları ile karşımıza çıkar. Bugün kullandığımız Türk makam müziği sisteminin ilk kurucularından olan Rauf Yekta Bey, Dr. Suphi Ezgi ve Hüseyin Sadettin Arel seyri Türk makam müziği eğitim sisteminin bir parçası olarak görmekten vazgeçmemişlerdir. Eski ya da yeni fark etmeksizin, Türk makam müziği üstatlarının mutabık olduğu konu, bu müziğin "fem'i muhsin"den yani güzel ağızdan öğrenileceğidir. Bu öğrenme metodunu oluşturan yapı taşı ise, hiç şüphesiz seyirdir. Kitapta 16 adet basit ya da ana makamda tespit edilen örnek eserler doğrultusunda, kullanılan aralıklar, perdeler, perdelerin birbirleri ile ilişkileri çözümlenerek bir seyir yapma mantığı ortaya konulmuştur. Nota Yazımı: Hüseyin Tuncel
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat