Tasarımdan Önce Tasarı Ontolojik Bir Sanat Tasarım Denemesi

Stok Kodu:
9786256888609
Boyut:
135-210-
Sayfa Sayısı:
88
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-12-28
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
Kategori:
%8 indirimli
100,00TL
92,00TL
Havale/EFT ile: 90,16TL
9786256888609
653819
Tasarımdan Önce Tasarı Ontolojik Bir Sanat Tasarım Denemesi
Tasarımdan Önce Tasarı Ontolojik Bir Sanat Tasarım Denemesi
92.00
Nokta. Çizgi. Desen. Noktaların bir araya gelmesiyle çizgiler ve çizgilerin bir araya gelmesiyle desenler oluşuyor ve biz insanlar buna görsel diyoruz, çizim diyoruz, tasarım diyoruz. Işık-gölge ve mekân vs. ilişkisinin dışında bu üç unsur tasarımın temel ilkelerini oluşturuyor. Bu üç unsuru yaratıcı bir biçimde kullanabilmek ve kendi eserlerimizin, işlerimizin yaratıcılık ivmesini artırmak için öncelikle bu unsurları özümsemiş insanların eserlerine hâkim olmamız ve çağdaşlarımızın yaptığı eserleri yahut işleri tekrar tekrar çizerek deneyimlememiz gerekiyor. İzlenimci (Empresyonist) ressam Pierre Auguste Renoir, ışık-gölge ustası Rembrandt, hayal gücüyle insanı dehşete düşüren Magritte yahut Hieronymus Bosch, mutluluk denince akla gelen marka değil bir ressamdan öte Abidin Dino, Hale Asaf! Sadece ressamlar da değil. Günümüz isimlerinden 70'lerin afiş tasarım ustası Saul Bass keza sanatçı kişiliğiyle hem çeviri ustası olan hem de sanat'a bu ülkede hakkını vermiş isimlerden Sait Maden! Sizlere bu isimleri büyük bir coşkuyla saymamın sebebi “birkaç ismi yüceltmek yahut bilmeniz değil” bu usta isimlerin yaşamlarını ve eserlerini hissederek kendi sanat benliğinizi yaratabilmeniz çünkü kendi sanat benliğiniz bu gibi insanlara ne kadar aşina olur-maruz kalırsa ortaya çıkarttığınız ya da çıkartacağınız ürünler ister istemez onlardan nitelikli izler taşıyacaktır. Kim bilir, belki boynuz kulak meselesine bile dönebilir!
Nokta. Çizgi. Desen. Noktaların bir araya gelmesiyle çizgiler ve çizgilerin bir araya gelmesiyle desenler oluşuyor ve biz insanlar buna görsel diyoruz, çizim diyoruz, tasarım diyoruz. Işık-gölge ve mekân vs. ilişkisinin dışında bu üç unsur tasarımın temel ilkelerini oluşturuyor. Bu üç unsuru yaratıcı bir biçimde kullanabilmek ve kendi eserlerimizin, işlerimizin yaratıcılık ivmesini artırmak için öncelikle bu unsurları özümsemiş insanların eserlerine hâkim olmamız ve çağdaşlarımızın yaptığı eserleri yahut işleri tekrar tekrar çizerek deneyimlememiz gerekiyor. İzlenimci (Empresyonist) ressam Pierre Auguste Renoir, ışık-gölge ustası Rembrandt, hayal gücüyle insanı dehşete düşüren Magritte yahut Hieronymus Bosch, mutluluk denince akla gelen marka değil bir ressamdan öte Abidin Dino, Hale Asaf! Sadece ressamlar da değil. Günümüz isimlerinden 70'lerin afiş tasarım ustası Saul Bass keza sanatçı kişiliğiyle hem çeviri ustası olan hem de sanat'a bu ülkede hakkını vermiş isimlerden Sait Maden! Sizlere bu isimleri büyük bir coşkuyla saymamın sebebi “birkaç ismi yüceltmek yahut bilmeniz değil” bu usta isimlerin yaşamlarını ve eserlerini hissederek kendi sanat benliğinizi yaratabilmeniz çünkü kendi sanat benliğiniz bu gibi insanlara ne kadar aşina olur-maruz kalırsa ortaya çıkarttığınız ya da çıkartacağınız ürünler ister istemez onlardan nitelikli izler taşıyacaktır. Kim bilir, belki boynuz kulak meselesine bile dönebilir!
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat