9786257249638
573965
https://www.sehadetkitap.com/urun/tarikatlar-ve-silsileleri-halvetiyye-silsilenamesi
Tarîkatlar ve Silsileleri - Halvetiyye Silsilenâmesi
62.00
Sâdık Vicdânî, tarîkatlar ve silsilelerini kavramsal ve tarihsel olarak ele aldığı
bu ansiklopedik eserini Melâmîlik, Kādiriyye Silsilenâmesi, Halvetiyye
Silsilenâmesi, Sûfî ve Tasavvuf Kelimelerinin Asıl ve Menşe'leri Hakkında
Tedkîkāt ve Muhâkemât başlıklarını taşıyan dört ciltlik bir seri halinde
hazırlamıştır. Serinin giriş bölümünde Vicdânî; tasavvufun kaynağının,
şarkiyatçıların iddia ettiği gibi Hıristiyanlık, İran, Hint ve Yunan öğretileri
değil, Kur'an ve Sünnet olduğunu vurgular. Bu bakımdan, serinin temel
gayesi; tasavvufî düşünce ve yaşayışın, İslâm coğrafyasının kendine özgü
düşünme ve yaşama biçimlerinden beslenerek, şerîat-tarîkat bütünlüğünü
kaybetmeden yüzyıllar içinde kademeli olarak gelişip genişlediğini ortaya
koymak ve bu gelişimi detaylarıyla kaydetmektir.
Tomar'ın üçüncü kitabı olan
Halvetiyye Silsilenâmesi'nde Vicdânî,
Halvetiyye'den ayrılan kollara ve tarîkatın silsilesinde mevcut şeyhlere dair
çeşitli kaynaklardaki bilgileri aktarır ve İslâm dünyasının en yaygın tarîkatı
olan Halvetiyye'nin kendisine nispet edildiği pîr Ömer el-Halvetî ve ikinci pîr
Yahyâ-yı Şirvânî'nin hayatını anlatır. Ardından tarîkatın temel esasları,
evrâd, ezkâr ve âdâbı üzerinde durur. Ana kollardan Rûşeniyye'nin ele
alındığı bölümde, bu kolun kurucusu Dede Ömer Rûşenî'ye ait bir na‘t ile
tasavvufun çeşitli anlamları ve sûfînin niteliklerine dair iki manzume
kaydedilmiştir. Vicdânî, eserin hazırlanmasındaki yardımları dolayısıyla
çağdaşı tasavvuf tarihçisi ve mutasavvıf Hüseyin Vassâf'a teşekkür ettiği bir
hâtime ile serinin üçüncü kitabını tamamlar.
Sâdık Vicdânî, tarîkatlar ve silsilelerini kavramsal ve tarihsel olarak ele aldığı
bu ansiklopedik eserini Melâmîlik, Kādiriyye Silsilenâmesi, Halvetiyye
Silsilenâmesi, Sûfî ve Tasavvuf Kelimelerinin Asıl ve Menşe'leri Hakkında
Tedkîkāt ve Muhâkemât başlıklarını taşıyan dört ciltlik bir seri halinde
hazırlamıştır. Serinin giriş bölümünde Vicdânî; tasavvufun kaynağının,
şarkiyatçıların iddia ettiği gibi Hıristiyanlık, İran, Hint ve Yunan öğretileri
değil, Kur'an ve Sünnet olduğunu vurgular. Bu bakımdan, serinin temel
gayesi; tasavvufî düşünce ve yaşayışın, İslâm coğrafyasının kendine özgü
düşünme ve yaşama biçimlerinden beslenerek, şerîat-tarîkat bütünlüğünü
kaybetmeden yüzyıllar içinde kademeli olarak gelişip genişlediğini ortaya
koymak ve bu gelişimi detaylarıyla kaydetmektir.
Tomar'ın üçüncü kitabı olan
Halvetiyye Silsilenâmesi'nde Vicdânî,
Halvetiyye'den ayrılan kollara ve tarîkatın silsilesinde mevcut şeyhlere dair
çeşitli kaynaklardaki bilgileri aktarır ve İslâm dünyasının en yaygın tarîkatı
olan Halvetiyye'nin kendisine nispet edildiği pîr Ömer el-Halvetî ve ikinci pîr
Yahyâ-yı Şirvânî'nin hayatını anlatır. Ardından tarîkatın temel esasları,
evrâd, ezkâr ve âdâbı üzerinde durur. Ana kollardan Rûşeniyye'nin ele
alındığı bölümde, bu kolun kurucusu Dede Ömer Rûşenî'ye ait bir na‘t ile
tasavvufun çeşitli anlamları ve sûfînin niteliklerine dair iki manzume
kaydedilmiştir. Vicdânî, eserin hazırlanmasındaki yardımları dolayısıyla
çağdaşı tasavvuf tarihçisi ve mutasavvıf Hüseyin Vassâf'a teşekkür ettiği bir
hâtime ile serinin üçüncü kitabını tamamlar.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.