Tarihsel Gelenek: Dilthey-Weber-Gadamar

Stok Kodu:
9786052389416
Boyut:
135-195-0
Sayfa Sayısı:
183
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-03-07
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%38 indirimli
100,00TL
62,00TL
Havale/EFT ile: 60,76TL
9786052389416
457285
Tarihsel Gelenek: Dilthey-Weber-Gadamar
Tarihsel Gelenek: Dilthey-Weber-Gadamar
62.00
"Epistemolojinin görev alanı ancak antropolojik ve tarihselci bir insan ve dünya kavrayışı doğrultusunda belirlenebilir." Tarihselci Gelenek, Almanya'da tarihselci düşüncenin tin bilimleri, sosyoloji ve hermeneutikteki başat figürlerinden Dilthey, Weber ve Gadamer üzerine Doğan Özlem'in dört yazısını bir araya getiriyor. İlk yazıda tarihselci ve eleştirel düşünce geleneklerini tin bilimleri felsefesinde birleştirerek felsefede devrim yapan bir Dilthey portresi çiziliyor. İkinci yazıda Weber'in sosyolojisine temel olarak geliştirdiği kendine özgü bilim kuramı kültür felsefecisi, tarihçi ve hukukçu yönüyle ilişkisi içinde ele alınıyor. Yine Weber üzerine olan üçüncü yazıda "ideal tip" kuramı üzerinden tarih ile sosyoloji arasındaki ilişki derinlemesine irdelenip yorumlanıyor. Son yazıda transandantal ve tarihselci felsefe hatlarını kat ederek hermeneutiği ontolojik bir zeminde geçen yüzyıldakinden farklı bir doğrultuya çekmiş Gadamer'in "hermeneutik refleksiyonun işlevi ve alanı" üzerine görüşlerine yer veriliyor.
"Epistemolojinin görev alanı ancak antropolojik ve tarihselci bir insan ve dünya kavrayışı doğrultusunda belirlenebilir." Tarihselci Gelenek, Almanya'da tarihselci düşüncenin tin bilimleri, sosyoloji ve hermeneutikteki başat figürlerinden Dilthey, Weber ve Gadamer üzerine Doğan Özlem'in dört yazısını bir araya getiriyor. İlk yazıda tarihselci ve eleştirel düşünce geleneklerini tin bilimleri felsefesinde birleştirerek felsefede devrim yapan bir Dilthey portresi çiziliyor. İkinci yazıda Weber'in sosyolojisine temel olarak geliştirdiği kendine özgü bilim kuramı kültür felsefecisi, tarihçi ve hukukçu yönüyle ilişkisi içinde ele alınıyor. Yine Weber üzerine olan üçüncü yazıda "ideal tip" kuramı üzerinden tarih ile sosyoloji arasındaki ilişki derinlemesine irdelenip yorumlanıyor. Son yazıda transandantal ve tarihselci felsefe hatlarını kat ederek hermeneutiği ontolojik bir zeminde geçen yüzyıldakinden farklı bir doğrultuya çekmiş Gadamer'in "hermeneutik refleksiyonun işlevi ve alanı" üzerine görüşlerine yer veriliyor.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat