9789751030016
384625
https://www.sehadetkitap.com/urun/tablodaki-adam-uzuntuyu-birak-ayna
Tablodaki Adam Üzüntüyü Bırak - Ayna
95.25
1905 yılında Edirnede doğdu. Eyüp Rüştiyesi ve İstanbul İdadisini bitirdi. Milli Mücadeleye katılarak Anadoluya geçti. 1928 yılına kadar TBMM Matbaasında düzeltmen, sonrasında TBMM zabıt kâtibi olarak çalıştı. İstanbula dönerek Vakit, Son Saat, Cumhuriyet gazetelerinde muhabirlik, yazarlık ve yazıişleri müdürlüğü yaptı. 1952-1959 yılları arasında İstanbul Gazeteciler Cemiyeti başkanlığını, son olarak da Oyun Yazarları Derneğinin başkanlığını yürüttü. 1971 yılında kalp krizi sonucu hayata veda etti. Oyun yazmaya Muhsin Ertuğrulun teşvikiyle 1942de başladı. İlk oyunu Büyük Şehir İstanbul Şehir Tiyatrolarında 1942-1943 sezonunda sahnelendi. Oyunlarında ağırlıklı olarak orta tabakanın yaşam biçimini, sorunlarını ele aldı. Bununla birlikte Cumhuriyet sonrası toplumdaki dönüşümleri, sosyal sınıflar arasındaki çatışma ve çelişkileri, kuşaklar arası zıtlıkları gerçekçi bir üslupla aktarırken, aynı zamanda ustalıkla hicvetti. Döneminin siyasal yaşamına da sessiz kalmayarak oyunlarında dar gelirli, ezilen kesimin yanında yer alırken toplumun değişen değerlerine duyduğu tepkiyi eserlerine incelikle yansıttı. Paydos ile yurt dışında oyunu sergilenen ilk Türk oyun yazarı unvanını aldı.
1905 yılında Edirnede doğdu. Eyüp Rüştiyesi ve İstanbul İdadisini bitirdi. Milli Mücadeleye katılarak Anadoluya geçti. 1928 yılına kadar TBMM Matbaasında düzeltmen, sonrasında TBMM zabıt kâtibi olarak çalıştı. İstanbula dönerek Vakit, Son Saat, Cumhuriyet gazetelerinde muhabirlik, yazarlık ve yazıişleri müdürlüğü yaptı. 1952-1959 yılları arasında İstanbul Gazeteciler Cemiyeti başkanlığını, son olarak da Oyun Yazarları Derneğinin başkanlığını yürüttü. 1971 yılında kalp krizi sonucu hayata veda etti. Oyun yazmaya Muhsin Ertuğrulun teşvikiyle 1942de başladı. İlk oyunu Büyük Şehir İstanbul Şehir Tiyatrolarında 1942-1943 sezonunda sahnelendi. Oyunlarında ağırlıklı olarak orta tabakanın yaşam biçimini, sorunlarını ele aldı. Bununla birlikte Cumhuriyet sonrası toplumdaki dönüşümleri, sosyal sınıflar arasındaki çatışma ve çelişkileri, kuşaklar arası zıtlıkları gerçekçi bir üslupla aktarırken, aynı zamanda ustalıkla hicvetti. Döneminin siyasal yaşamına da sessiz kalmayarak oyunlarında dar gelirli, ezilen kesimin yanında yer alırken toplumun değişen değerlerine duyduğu tepkiyi eserlerine incelikle yansıttı. Paydos ile yurt dışında oyunu sergilenen ilk Türk oyun yazarı unvanını aldı.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.