Sosyolojik Yöntemin Yeni Kuralları; Yorumcu Sosyolojilerin Pozitif Bir Eleştirisi
Boyut:
0-0-0
Sayfa Sayısı:
207
Basım Yeri:
Bursa
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2013-04-19
Çeviren:
Ümit Tatlıcan Bekir Balkız
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%18
indirimli
140,00TL
114,80TL
Havale/EFT ile:
112,50TL
9786055790516
400700
https://www.sehadetkitap.com/urun/sosyolojik-yontemin-yeni-kurallari-yorumcu-sosyolojilerin-pozitif-bir-elestirisi
Sosyolojik Yöntemin Yeni Kuralları; Yorumcu Sosyolojilerin Pozitif Bir Eleştirisi
114.80
Sosyoloji önceden-verili bir nesneler evreniyle değil, aksine öznelerin aktif eylemleriyle inşa edilen veya üretilen bir evrenle ilgilidir. İnsanlar doğayı toplumsal olarak dönüştürüp insanileştirirken kendilerini de dönüştürmelerine rağmen, kuşkusuz zaten varoluşlarından bağımsız bir nesne dünyası olarak şekillenmiş olan doğa dünyasını üretmezler. İnsanların dünyayı dönüştürürken tarihi yaratmalarının ve böylece tarih içinde yaşamalarının nedeni, toplumun üretimi ve yeniden-üretiminin-daha alt düzey hayvan topluluklarından farklı olarak- biyolojik olarak programlanmış olmamasıdır. (Ürettikleri teoriler teknolojik uygulamalarla doğa üzerinde etkili olabilmesine rağmen, insanlar doğa dünyasının özelliklerini toplumsal dünyanın özelliklerinde olduğu gibi şekillendiremezler.)
Bu yüzden, toplumun üretimi ve yeniden-üretiminin, salt bir dizi mekanik süreç olarak değil, üyelerinin becerikli bir icrası olarak alınması gerekir. Fakat bunu vurgulamak, kesinlikle, bireylerin bu becerilerin neler olduklarının veya sadece onları nasıl kullanabileceklerinin tamamen farkında olduklarını veyahut aksine, toplumsal hayat tarzlarının en uygun biçimde eylemin niyetlenilmiş sonuçları olarak görülebileceğini söylemek değildir.
Sosyoloji önceden-verili bir nesneler evreniyle değil, aksine öznelerin aktif eylemleriyle inşa edilen veya üretilen bir evrenle ilgilidir. İnsanlar doğayı toplumsal olarak dönüştürüp insanileştirirken kendilerini de dönüştürmelerine rağmen, kuşkusuz zaten varoluşlarından bağımsız bir nesne dünyası olarak şekillenmiş olan doğa dünyasını üretmezler. İnsanların dünyayı dönüştürürken tarihi yaratmalarının ve böylece tarih içinde yaşamalarının nedeni, toplumun üretimi ve yeniden-üretiminin-daha alt düzey hayvan topluluklarından farklı olarak- biyolojik olarak programlanmış olmamasıdır. (Ürettikleri teoriler teknolojik uygulamalarla doğa üzerinde etkili olabilmesine rağmen, insanlar doğa dünyasının özelliklerini toplumsal dünyanın özelliklerinde olduğu gibi şekillendiremezler.)
Bu yüzden, toplumun üretimi ve yeniden-üretiminin, salt bir dizi mekanik süreç olarak değil, üyelerinin becerikli bir icrası olarak alınması gerekir. Fakat bunu vurgulamak, kesinlikle, bireylerin bu becerilerin neler olduklarının veya sadece onları nasıl kullanabileceklerinin tamamen farkında olduklarını veyahut aksine, toplumsal hayat tarzlarının en uygun biçimde eylemin niyetlenilmiş sonuçları olarak görülebileceğini söylemek değildir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.