Şarkdöngü Modern Mitlerin Dolaylı Anlatımı ve Türk Sinemasından Örnekler

Stok Kodu:
9789755537764
Boyut:
13-21-0
Sayfa Sayısı:
402
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-11-01
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%8 indirimli
350,00TL
322,00TL
Havale/EFT ile: 289,80TL
9789755537764
555111
Şarkdöngü Modern Mitlerin Dolaylı Anlatımı ve Türk Sinemasından Örnekler
Şarkdöngü Modern Mitlerin Dolaylı Anlatımı ve Türk Sinemasından Örnekler
322.00
Bu kitapta, ‘Batılı olmayan' sanat yapıtlarındaki kültürel temsillerin karakteristiklerinin, Batı kontrolündeki küreselleşme süreci sonucunda kendi toplumuna adım adım nasıl yabancılaştığı incelenmektedir. Kültür-sanat yapıtlarında görülen ve kendisini ‘evrensel' olarak konumlandıran Batılı perspektifin kendisini nasıl üstün kıldığı da tarihsel materyalist bir bağlamda ele alınmaktadır. Bu çalışmada, Kültürel Hegemonya, Şarkiyatçılık ve Varoluşçuluk felsefesi düşünceleri ekseninde ‘Batılı olmayan' coğrafyalardaki kültür-sanat yapıtlarında sürdürülebilir Şarkiyatçılık anlayışının ekonomi politik dinamikleri “Şarkdöngü” kavramı ile açıklanmaya çalışılmaktadır. Kitap kapsamında kültür-sanat yapıtlarına örnek olarak sinema filmleri ele alınmakta olup, Şarkdöngü'nün film dili üzerinde nasıl yaratıldığı da tartışılarak film dili ve kültür arasındaki ilişkilerin oluşumu yönetmenler, festivaller ve film fonları üzerinden irdelenmektedir. Filmlerdeki anlatıların Şarkdöngü ekseninde nasıl şekillendiğini detaylı bir biçimde çözümlemek adına, Türk sinemasında Batılı bir fon olan Eurimages'dan destek almış, 1990 yılı sonrasında çekilen ve çeşitli Batılı festivaller tarafından uluslararası çapta ödüllendirilmiş on film örneklem olarak alınmış ve filmler üzerinde göstergebilimsel analizler ve eleştirel söylem analizi gerçekleştirilmiştir. Kitap, 1990 yılı sonrasında ‘gişe sineması' ve ‘sanat sineması' olarak giderek ayrılan film anlayışlarını da sorgularken, kültürel olduğu düşünülen bu ayrımın ekonomi politik boyutunu da ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Bu kitapta, ‘Batılı olmayan' sanat yapıtlarındaki kültürel temsillerin karakteristiklerinin, Batı kontrolündeki küreselleşme süreci sonucunda kendi toplumuna adım adım nasıl yabancılaştığı incelenmektedir. Kültür-sanat yapıtlarında görülen ve kendisini ‘evrensel' olarak konumlandıran Batılı perspektifin kendisini nasıl üstün kıldığı da tarihsel materyalist bir bağlamda ele alınmaktadır. Bu çalışmada, Kültürel Hegemonya, Şarkiyatçılık ve Varoluşçuluk felsefesi düşünceleri ekseninde ‘Batılı olmayan' coğrafyalardaki kültür-sanat yapıtlarında sürdürülebilir Şarkiyatçılık anlayışının ekonomi politik dinamikleri “Şarkdöngü” kavramı ile açıklanmaya çalışılmaktadır. Kitap kapsamında kültür-sanat yapıtlarına örnek olarak sinema filmleri ele alınmakta olup, Şarkdöngü'nün film dili üzerinde nasıl yaratıldığı da tartışılarak film dili ve kültür arasındaki ilişkilerin oluşumu yönetmenler, festivaller ve film fonları üzerinden irdelenmektedir. Filmlerdeki anlatıların Şarkdöngü ekseninde nasıl şekillendiğini detaylı bir biçimde çözümlemek adına, Türk sinemasında Batılı bir fon olan Eurimages'dan destek almış, 1990 yılı sonrasında çekilen ve çeşitli Batılı festivaller tarafından uluslararası çapta ödüllendirilmiş on film örneklem olarak alınmış ve filmler üzerinde göstergebilimsel analizler ve eleştirel söylem analizi gerçekleştirilmiştir. Kitap, 1990 yılı sonrasında ‘gişe sineması' ve ‘sanat sineması' olarak giderek ayrılan film anlayışlarını da sorgularken, kültürel olduğu düşünülen bu ayrımın ekonomi politik boyutunu da ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat