Saniyede 24 Kare Ölüm; Durağanlık ve Hareketli Görüntü

Stok Kodu:
9789755535555
Boyut:
140-210-0
Sayfa Sayısı:
248
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2012-04-07
Çeviren:
Selin Dingiloğlu
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%8 indirimli
380,00TL
349,60TL
Havale/EFT ile: 314,64TL
9789755535555
393471
Saniyede 24 Kare Ölüm; Durağanlık ve Hareketli Görüntü
Saniyede 24 Kare Ölüm; Durağanlık ve Hareketli Görüntü
349.60
Sinemaseverlerin ve kuramcıların derinlikli çalışmalarına aşina olduğu Mulvey, Saniyede 24 Kare Ölüm'de bizi sarsıcı soru ve yorumlarla karşı karşıya bırakıyor: Fotoğraf ve sinema ölümle olan ilişkimizde neyi değiştirdi? Sinemanın zaman algımız üzerindeki etkisi nedir? Bu gibi kışkırtıcı sorularla yola çıkan Mulvey, psikanaliz ve sinemayı harmanlayarak filmlere eğiliyor; yönetmenleri ve izleyici türlerini irdeliyor. Saniyede 24 Kare Ölüm, baştan sona, zorlayıcı, düşündürücü ve verimli bir okuma süreci sunuyor. "Hareketsizlik harekete dönüşüyor; hareket, durağanlığa ve dizin kaydına geri dönüşle beraber tekrar parçalanmak için, ama sadece bunun için, anlatısal zamanın kaydıyla birleşiyor. Sadece fotoğrafik dizinin tekinsiz özellikleri varlığını sürdürmekle kalmıyor; burada daha keskin bir duygu da var: Zaman, yakalanamaz ve sinemada, 'yaşamı taklit eden zaman' giderek daha aşikâr bir şekilde 'ölümün dokunuşlarını taşıyarak' geri dönüyor." (Tanıtım Bülteninden)
Sinemaseverlerin ve kuramcıların derinlikli çalışmalarına aşina olduğu Mulvey, Saniyede 24 Kare Ölüm'de bizi sarsıcı soru ve yorumlarla karşı karşıya bırakıyor: Fotoğraf ve sinema ölümle olan ilişkimizde neyi değiştirdi? Sinemanın zaman algımız üzerindeki etkisi nedir? Bu gibi kışkırtıcı sorularla yola çıkan Mulvey, psikanaliz ve sinemayı harmanlayarak filmlere eğiliyor; yönetmenleri ve izleyici türlerini irdeliyor. Saniyede 24 Kare Ölüm, baştan sona, zorlayıcı, düşündürücü ve verimli bir okuma süreci sunuyor. "Hareketsizlik harekete dönüşüyor; hareket, durağanlığa ve dizin kaydına geri dönüşle beraber tekrar parçalanmak için, ama sadece bunun için, anlatısal zamanın kaydıyla birleşiyor. Sadece fotoğrafik dizinin tekinsiz özellikleri varlığını sürdürmekle kalmıyor; burada daha keskin bir duygu da var: Zaman, yakalanamaz ve sinemada, 'yaşamı taklit eden zaman' giderek daha aşikâr bir şekilde 'ölümün dokunuşlarını taşıyarak' geri dönüyor." (Tanıtım Bülteninden)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat