Sanatçının Kendine Yolculuğu;Sanat ve Edebiyat Üzerine Psikanalitik Denemeler

Stok Kodu:
9786053162445
Boyut:
130-195-0
Sayfa Sayısı:
144
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2022-04-12
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%31 indirimli
140,00TL
96,60TL
Havale/EFT ile: 94,67TL
9786053162445
543716
Sanatçının Kendine Yolculuğu;Sanat ve Edebiyat Üzerine Psikanalitik Denemeler
Sanatçının Kendine Yolculuğu;Sanat ve Edebiyat Üzerine Psikanalitik Denemeler
96.60
“Psikanaliz tedavisi sağlıklı ve patolojik durumları birbirinden ayıran sınırların aslında zannedildiği gibi keskin olmadığı ve birinden diğerine geçişin mümkün olduğu fikri üzerine kuruludur. Analizdeki kişinin kendisinin de fark edeceği gibi tedavi olmakla kendini tanımak, kendi ruhsallığının derinliklerini kavramak ayrılmaz şekilde iç içe ilerler. Günümüzün en şanslı bireylerinin sanatçılar olduğu söylenebilir, çünkü onların kendi karanlıklarını emanet edebilecekleri emniyetli ve çok zengin potansiyellere sahip bir yer vardır: Sanat yaratısının gerçekleştirildiği alan. “Zaten birçok sanatçı da bunun farkındadır: Eserlerini yaratırken kendi içlerinde de bir dönüşümün gerçekleştiğini biliyorlar ve sanatları aracılığıyla kendi karanlıklarına dalıp, içsel bir yolculuğu tamamlayıp kendi derinliklerinden hakikati nasıl bulup çıkardıklarını anlatıyorlar bize. “Tıpkı psikanaliz tedavisinde olduğu gibi sanatsal yaratıcılıkta da esas olan bireysel süreçlerin tekilliği ve biricikliğidir. Farklı tarihlerde kaleme aldığım ve Hermann Melville'den Henry Bauchau'ya, Sevim Burak'tan Selma Gürbüz'e, Alvin Lucier'den Mehmed Siyah Kalem'e farklı ressam, yönetmen, besteci ve edebiyatçıların eserlerine odaklanan bu denemeler, sanatsal yaratıcılıkla psikanalitik düşüncenin kesiştiği noktalardan doğan bu tür tekil örnekler getirmeyi amaçlıyor.” —Nilüfer E. Güngörmüş YAZAR HAKKINDA: Psikanalist, Psike İstanbul ve Uluslararası Psikanaliz Birliği (IPA) üyesi eğitim ve süpervizyon analisti. İstanbul Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünü bitirdi. Klinik Psikoloji Yüksek Lisansını İstanbul Bilgi Üniversitesi'nde tamamladı. The International Journal of Psychoanalysis (IJP) Avrupa Yıllıkları Baş Editörüdür. 2009'dan bu yana çıkan IJP Türkçe Uluslararası Psikanaliz Yıllıkları yayın kurulu üyesi, 2014-19 sayıları editörü ve daimi çevirmenlerinden biridir. İlk hikâye kitabı Büyük A Patika Yayınları'ndan çıkmıştır (2. Basım: Everest, 2014). Uzun metraj senaryosu Korkuyorum Anne'yi (Metis, 2009) Reha Erdem'le birlikte yazmıştır. Psikanaliz, edebiyat, sinema ve Sevim Burak üzerine makaleleri kitap ve dergilerde yayımlanmıştır. Sevim Burak'ın Ford Mach 1 romanını elyazmalarından derleyerek kitap haline getirmiştir (YKY, 2003). Çevirileri: Robert Bresson, Sinematograf Üzerine Notlar (Nisan, 1992; Küre, 2012), Marguerite Duras, Yeşil Gözler (Metis, 1990), G. G. Casanova, Anılar (Nisan, 1992), Marguerite Duras, Ölüm Hastalığı (H. Bayrı ile birlikte, Metis, 1990), Jacques Lacan, Seminer 11 Kitap: Psikanalizin Dört Temel Kavramı (Metis, 2013), Wilfred R. Bion, Tereddütlü Düşünceler (Metis, 2017). Lacan çevirisiyle İstanbul Psikanaliz Derneği 2014 Çeviri Ödülünü almıştır.
“Psikanaliz tedavisi sağlıklı ve patolojik durumları birbirinden ayıran sınırların aslında zannedildiği gibi keskin olmadığı ve birinden diğerine geçişin mümkün olduğu fikri üzerine kuruludur. Analizdeki kişinin kendisinin de fark edeceği gibi tedavi olmakla kendini tanımak, kendi ruhsallığının derinliklerini kavramak ayrılmaz şekilde iç içe ilerler. Günümüzün en şanslı bireylerinin sanatçılar olduğu söylenebilir, çünkü onların kendi karanlıklarını emanet edebilecekleri emniyetli ve çok zengin potansiyellere sahip bir yer vardır: Sanat yaratısının gerçekleştirildiği alan. “Zaten birçok sanatçı da bunun farkındadır: Eserlerini yaratırken kendi içlerinde de bir dönüşümün gerçekleştiğini biliyorlar ve sanatları aracılığıyla kendi karanlıklarına dalıp, içsel bir yolculuğu tamamlayıp kendi derinliklerinden hakikati nasıl bulup çıkardıklarını anlatıyorlar bize. “Tıpkı psikanaliz tedavisinde olduğu gibi sanatsal yaratıcılıkta da esas olan bireysel süreçlerin tekilliği ve biricikliğidir. Farklı tarihlerde kaleme aldığım ve Hermann Melville'den Henry Bauchau'ya, Sevim Burak'tan Selma Gürbüz'e, Alvin Lucier'den Mehmed Siyah Kalem'e farklı ressam, yönetmen, besteci ve edebiyatçıların eserlerine odaklanan bu denemeler, sanatsal yaratıcılıkla psikanalitik düşüncenin kesiştiği noktalardan doğan bu tür tekil örnekler getirmeyi amaçlıyor.” —Nilüfer E. Güngörmüş YAZAR HAKKINDA: Psikanalist, Psike İstanbul ve Uluslararası Psikanaliz Birliği (IPA) üyesi eğitim ve süpervizyon analisti. İstanbul Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünü bitirdi. Klinik Psikoloji Yüksek Lisansını İstanbul Bilgi Üniversitesi'nde tamamladı. The International Journal of Psychoanalysis (IJP) Avrupa Yıllıkları Baş Editörüdür. 2009'dan bu yana çıkan IJP Türkçe Uluslararası Psikanaliz Yıllıkları yayın kurulu üyesi, 2014-19 sayıları editörü ve daimi çevirmenlerinden biridir. İlk hikâye kitabı Büyük A Patika Yayınları'ndan çıkmıştır (2. Basım: Everest, 2014). Uzun metraj senaryosu Korkuyorum Anne'yi (Metis, 2009) Reha Erdem'le birlikte yazmıştır. Psikanaliz, edebiyat, sinema ve Sevim Burak üzerine makaleleri kitap ve dergilerde yayımlanmıştır. Sevim Burak'ın Ford Mach 1 romanını elyazmalarından derleyerek kitap haline getirmiştir (YKY, 2003). Çevirileri: Robert Bresson, Sinematograf Üzerine Notlar (Nisan, 1992; Küre, 2012), Marguerite Duras, Yeşil Gözler (Metis, 1990), G. G. Casanova, Anılar (Nisan, 1992), Marguerite Duras, Ölüm Hastalığı (H. Bayrı ile birlikte, Metis, 1990), Jacques Lacan, Seminer 11 Kitap: Psikanalizin Dört Temel Kavramı (Metis, 2013), Wilfred R. Bion, Tereddütlü Düşünceler (Metis, 2017). Lacan çevirisiyle İstanbul Psikanaliz Derneği 2014 Çeviri Ödülünü almıştır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat