Sahnedeki Madun: Çağdaş Batı Tiyatrosu'nda Oryantalizm

Stok Kodu:
9786053147077
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
128
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-06-05
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%33 indirimli
140,00TL
93,80TL
Havale/EFT ile: 84,42TL
9786053147077
706465
Sahnedeki Madun: Çağdaş Batı Tiyatrosu'nda Oryantalizm
Sahnedeki Madun: Çağdaş Batı Tiyatrosu'nda Oryantalizm
93.80
“Edward Said'in çığır açıcı çalışması Oryantalizm'i izleyen tartışmaları yetkinlikle sunan bu kitabında Duygu Kankaytsın Said'in oryantalist bakışı ve kontrapuntal okuma yöntemi ile incelediği oyunlarla bu alana önemli bir katkı sunuyor.Jale ParlaGünümüz düşünce dünyasında ve sanatında oryantalist algının sorgulanması ve yeniden üretilmesi Sahnedeki Madun'un odağını oluşturuyor. Bu konudaki çalışmaların amentüsü sayılabilecek Fouca-ult'nun bilgi-iktidar söylemi, Said'in oryantalizm çalışmaları içerisinde yeni bir metodoloji oluştura-rak kültür ve siyaset dünyasındaki metinleri oryantalizm gözlüğüyle okumayı teklif ediyor. Karşıtlıkla-rın ve sınırların fazlasıyla arttığı, ekonomide olduğu gibi beşeri ilişkilerde de bunalımın yaşandığı, kim-lik politikalarının ve sürgün psikolojisinin yeniden irdelendiği, sanat yapıtlarının hayatı sorguladığı bu süreçte, Doğu ve Batı kavramlarının günümüzdeki görünümlerini ve anlamlarını bir kez daha araştır-ma ihtiyacı doğuyor. Bu bakışla Sahnedeki Madun, çağımızda tiyatro araştırmaları alanındaki önemli konularından birinin, ben'in başkasına dönüştüğü, biz ve onlar ayrımının arttığı, ötekinin daha bir ötekileştirildiği ve türdeşleştirmenin hâkim olduğu dünyamızda yeniden üretilmiş bir oryantalizm biçimini ve işleyişini oyunlarda gösterme çabasına giriyor. Sahneden salona ve hayata taşıyor.
“Edward Said'in çığır açıcı çalışması Oryantalizm'i izleyen tartışmaları yetkinlikle sunan bu kitabında Duygu Kankaytsın Said'in oryantalist bakışı ve kontrapuntal okuma yöntemi ile incelediği oyunlarla bu alana önemli bir katkı sunuyor.Jale ParlaGünümüz düşünce dünyasında ve sanatında oryantalist algının sorgulanması ve yeniden üretilmesi Sahnedeki Madun'un odağını oluşturuyor. Bu konudaki çalışmaların amentüsü sayılabilecek Fouca-ult'nun bilgi-iktidar söylemi, Said'in oryantalizm çalışmaları içerisinde yeni bir metodoloji oluştura-rak kültür ve siyaset dünyasındaki metinleri oryantalizm gözlüğüyle okumayı teklif ediyor. Karşıtlıkla-rın ve sınırların fazlasıyla arttığı, ekonomide olduğu gibi beşeri ilişkilerde de bunalımın yaşandığı, kim-lik politikalarının ve sürgün psikolojisinin yeniden irdelendiği, sanat yapıtlarının hayatı sorguladığı bu süreçte, Doğu ve Batı kavramlarının günümüzdeki görünümlerini ve anlamlarını bir kez daha araştır-ma ihtiyacı doğuyor. Bu bakışla Sahnedeki Madun, çağımızda tiyatro araştırmaları alanındaki önemli konularından birinin, ben'in başkasına dönüştüğü, biz ve onlar ayrımının arttığı, ötekinin daha bir ötekileştirildiği ve türdeşleştirmenin hâkim olduğu dünyamızda yeniden üretilmiş bir oryantalizm biçimini ve işleyişini oyunlarda gösterme çabasına giriyor. Sahneden salona ve hayata taşıyor.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat