Resistance

Stok Kodu:
9786055275075
Boyut:
190-110-0
Sayfa Sayısı:
343
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2013-06-06
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%36 indirimli
27,78TL
17,78TL
Havale/EFT ile: 17,42TL
9786055275075
664470
Resistance
Resistance
17.78
Venedik Bienali 55. Uluslararası Sanat Sergisinin Türkiye Pavyonunda, Ali Kazmanın Rezistans başlıklı yeni video serisi yer alıyor. Emre Baykalın küratörlüğünde gerçekleştirilen Türkiye Pavyonu, 1 Haziran-24 Kasım 2013 tarihleri arasında Venedik Bienalinin ana mekânlarından biri olan Arsenale'nin Artiglierie binasında bulunuyor. Venedik Bienali 55. Uluslararası Sanat Sergisinin Türkiye Pavyonunun açılışı, küratör Emre Baykal ve sanatçı Ali Kazmanın katılımıyla 30 Mayıs Perşembe günü gerçekleştirildi. Açılışın ardından İstanbul Kültür Sanat Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı ve TOFAŞ CEOsu Kamil Başaranın ev sahipliğinde bir resepsiyon düzenlendi. Ali Kazma, beş kanallı bir video yerleştirmesi olarak kurguladığı Rezistansta, bedeni hem kendi kısıtlarından kurtarıp özgürleştiren, hem de sınırlayıp kontrol altına alan müdahale ve stratejileri inceliyor. Günümüzde insan bedeni için geliştirilen söylem, teknik ve yönetim taktiklerine ilişkin kapsamlı bir araştırma niteliğindeki bu video serisi, beden üzerinde gerçekleştirilen müdahalelere odaklanıyor. Sanatçının 2005 yılından bu yana ürettiği Engellemeler (Obstructions) serisinin içinden genişleyen Rezistans, bilimsel, kültürel ve toplumsal araçlar yoluyla bedenin bugün nasıl şekillendirildiğini, bir icra alanı olarak nasıl tekrar tekrar yeniden üretildiğini araştırıyor. Rezistans başlığı altında toplanan ve birlikte gösterilerek tek bir yerleştirmenin kurgusunda birbirlerini bütünleyen bu videolar, materyal bedenin inşasını üç ayrı katmanda incelemeye alıyorlar. Bunların birincisi bedeni kuşatıp onu hem dış dünyadan ayıran, hem de bedenin dünyayla iletişimine aracı olan yüzey, yani deri. Ali Kazma derinin altında kalan, bedeni hem bir arada tutup hem de her an dağılıp yok olmasına yol açabilen etin alanına da iniyor. Üçüncü bir katman ise, bedeni kuşatıp onu devamlı kontrol ve terbiye altında tutan mekânlar, ya da mimari kabuklar. Yaklaşık bir yıl boyunca, dünyanın çeşitli yerlerinde, farklı mekânlar ve öznelerle birlikte çekimler gerçekleştiren Ali Kazmanın kaydettiği mekânlar arasında Pariste bir film seti, Sakaryada bir hapishane, İstanbulda bir okul ve bir ameliyathane, Amerikada bir cryonics merkezi, Berlinde robot üretim ve deneylerinin yapıldığı bir üniversite, Lozanda bir genetik araştırma laboratuarı ve Londrada bir dövme stüdyosu bulunuyor. Projeye eşlik etmek üzere yayımlanan kitapta, küratör Emre Baykalın metninin yanı sıra, Rezistansı oluşturan işlerden video kareleri yer alıyor. İKSV ve Yapı Kredi Yayınları tarafından yayımlanan kitap, serginin iletişim malzemelerinin tasarımını da üstlenen Esen Karol tarafından tasarlandı. Türkçe-İngilizce olarak basılan Rezistans başlıklı kitap, İstanbulda ve yurtdışındaki kitapçılarda satışa sunulacak. Fiat ve Vehbi Koç Vakfı sponsorluğundaTC Başbakanlık Tanıtma Fonu Kurulunun desteğiyle ve TC Dışişleri Bakanlığı ile TC Kültür ve Turizm Bakanlığı himayesinde gerçekleştirilen Venedik Bienali Türkiye Pavyonunun koordinasyonunu İstanbul Kültür Sanat Vakfı yürütüyor. SAHA Derneği, Ali Kazmanın Rezistans başlıklı video serisine üretim desteği veriyor. Venedik Bienali 55. Uluslararası Sanat Sergisi 1 Haziran tarihinde sanatseverlerin ziyaretine açıldı. 24 Kasıma kadar devam edecek Venedik Bienalinde Massimiliano Gioni küratörlüğünde Il Palazzo Enciclopedico/The Encyclopedic Palace başlıklı ana serginin yanı sıra 88 ülke pavyonu yer alı REZİSTANS Emre Baykal Ali Kazma, Rezistans başlıklı video serisinde, bedeni hem kendi kısıtlarından kurtarıp özgürleştiren, hem de sınırlayıp kontrol altına alan müdahale ve stratejileri inceliyor. Günümüzde insan bedeni için geliştirilen söylem, teknik ve yönetim taktiklerine ilişkin kapsamlı bir araştırma niteliğindeki bu video serisi, beden üzerinde gerçekleştirilen müdahalelere odaklanıyor. Rezistans, hem gerçek ve sınırlandırılmış bir imge hem de bir sonsuz imkânlar alanı olarak bedenin kaynak oluşturduğu sınırsız bilgiyi, zaman içinde daha da genişleyerek kapsamına almayı vaat ederken, Ali Kazmanın sanatsal üretiminin bundan sonra evrileceği yöne ilişkin önemli ipuçları sunuyor. Ali Kazma 2005 yılında Engellemeler (Obstructions) başlığı altında üretmeye başladığı video serisinde, düzenle kaos, yaşamla ölüm arasındaki gergin dengeyi, insanın dağılmaya, yok olmaya eğilimli dünyayı bir arada tutma çabasını ve bunu başarmak için geliştirdiği fiziksel üretimin çeşitliliğini, insan doğası içinde bu üretimin ne ifade ettiğini araştırmıştı. Şimdilik 16 parçadan oluşan Engellemeler, Ali Kazmanın İstanbul Yaya Sergileri II: Tünel-Karaköy (2005) başlıklı kamusal alan sergisi için gerçekleştirdiği, 37 günlük performatif bir videodan beslenir. Bugün (Today) adlı bu çalışmada Kazma, serginin kapsadığı bölgenin günlük yaşantısı içinde yürütülen mikro düzeydeki üretim ve onarım etkinliklerinin izini sürmüş; gün içinde kamerasıyla kaydedip montajladığı bu etkinlikleri, aynı gün hava karardıktan sonra Tünel Meydanına bakan bir dükkân vitrinine yansıtmıştı. Sanatçının kendi bedensel ve zihinsel çalışmasını, bölgenin günlük rutini içindeki çalışmalara eklemleyen bu performatif iş, genellikle görmeden geçip gittiğimiz ya da kapalı mekânlarda gerçekleştirildikleri için göremediğimiz her türlü üretim, bakım, onarım etkinliğini, fragmanlar halinde görünür kılıyordu. Bugün, en geniş anlamıyla çalışan insan bedenini, bedenin kendi uzantısı gibi kullandığı araçları, çalışma halindeki bedenlerin ortak jest ve eylemlerini ve bu eylemler arasındaki benzerlikler ve farklılıklar yoluyla kurulan grameri, kendi araştırma alanı içine taşıyordu. Bugünü oluşturan fragmanların tekrar ziyaret edilmeleri fikriyle tetiklenen Engellemeler serisinde yer alan işlerin çoğu, insan bedeninin sürekliliği, konforu, ölçülmesi, kontrolü, bakımı ve onarımı için verilen uğraşları konu edinirler. Bu uğraşların icra alanı ve son ürünü bedeni destekleyen ya da tamamlayan materyal nesneler olduğu kadar (Blucin Fabrikası, Çelik Fabrikası, Saat Tamircisi, Mutfak), kimi zaman beden de kendisini icraya açar (Dansçı, Ressam), ya da kendis
Venedik Bienali 55. Uluslararası Sanat Sergisinin Türkiye Pavyonunda, Ali Kazmanın Rezistans başlıklı yeni video serisi yer alıyor. Emre Baykalın küratörlüğünde gerçekleştirilen Türkiye Pavyonu, 1 Haziran-24 Kasım 2013 tarihleri arasında Venedik Bienalinin ana mekânlarından biri olan Arsenale'nin Artiglierie binasında bulunuyor. Venedik Bienali 55. Uluslararası Sanat Sergisinin Türkiye Pavyonunun açılışı, küratör Emre Baykal ve sanatçı Ali Kazmanın katılımıyla 30 Mayıs Perşembe günü gerçekleştirildi. Açılışın ardından İstanbul Kültür Sanat Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı ve TOFAŞ CEOsu Kamil Başaranın ev sahipliğinde bir resepsiyon düzenlendi. Ali Kazma, beş kanallı bir video yerleştirmesi olarak kurguladığı Rezistansta, bedeni hem kendi kısıtlarından kurtarıp özgürleştiren, hem de sınırlayıp kontrol altına alan müdahale ve stratejileri inceliyor. Günümüzde insan bedeni için geliştirilen söylem, teknik ve yönetim taktiklerine ilişkin kapsamlı bir araştırma niteliğindeki bu video serisi, beden üzerinde gerçekleştirilen müdahalelere odaklanıyor. Sanatçının 2005 yılından bu yana ürettiği Engellemeler (Obstructions) serisinin içinden genişleyen Rezistans, bilimsel, kültürel ve toplumsal araçlar yoluyla bedenin bugün nasıl şekillendirildiğini, bir icra alanı olarak nasıl tekrar tekrar yeniden üretildiğini araştırıyor. Rezistans başlığı altında toplanan ve birlikte gösterilerek tek bir yerleştirmenin kurgusunda birbirlerini bütünleyen bu videolar, materyal bedenin inşasını üç ayrı katmanda incelemeye alıyorlar. Bunların birincisi bedeni kuşatıp onu hem dış dünyadan ayıran, hem de bedenin dünyayla iletişimine aracı olan yüzey, yani deri. Ali Kazma derinin altında kalan, bedeni hem bir arada tutup hem de her an dağılıp yok olmasına yol açabilen etin alanına da iniyor. Üçüncü bir katman ise, bedeni kuşatıp onu devamlı kontrol ve terbiye altında tutan mekânlar, ya da mimari kabuklar. Yaklaşık bir yıl boyunca, dünyanın çeşitli yerlerinde, farklı mekânlar ve öznelerle birlikte çekimler gerçekleştiren Ali Kazmanın kaydettiği mekânlar arasında Pariste bir film seti, Sakaryada bir hapishane, İstanbulda bir okul ve bir ameliyathane, Amerikada bir cryonics merkezi, Berlinde robot üretim ve deneylerinin yapıldığı bir üniversite, Lozanda bir genetik araştırma laboratuarı ve Londrada bir dövme stüdyosu bulunuyor. Projeye eşlik etmek üzere yayımlanan kitapta, küratör Emre Baykalın metninin yanı sıra, Rezistansı oluşturan işlerden video kareleri yer alıyor. İKSV ve Yapı Kredi Yayınları tarafından yayımlanan kitap, serginin iletişim malzemelerinin tasarımını da üstlenen Esen Karol tarafından tasarlandı. Türkçe-İngilizce olarak basılan Rezistans başlıklı kitap, İstanbulda ve yurtdışındaki kitapçılarda satışa sunulacak. Fiat ve Vehbi Koç Vakfı sponsorluğundaTC Başbakanlık Tanıtma Fonu Kurulunun desteğiyle ve TC Dışişleri Bakanlığı ile TC Kültür ve Turizm Bakanlığı himayesinde gerçekleştirilen Venedik Bienali Türkiye Pavyonunun koordinasyonunu İstanbul Kültür Sanat Vakfı yürütüyor. SAHA Derneği, Ali Kazmanın Rezistans başlıklı video serisine üretim desteği veriyor. Venedik Bienali 55. Uluslararası Sanat Sergisi 1 Haziran tarihinde sanatseverlerin ziyaretine açıldı. 24 Kasıma kadar devam edecek Venedik Bienalinde Massimiliano Gioni küratörlüğünde Il Palazzo Enciclopedico/The Encyclopedic Palace başlıklı ana serginin yanı sıra 88 ülke pavyonu yer alı REZİSTANS Emre Baykal Ali Kazma, Rezistans başlıklı video serisinde, bedeni hem kendi kısıtlarından kurtarıp özgürleştiren, hem de sınırlayıp kontrol altına alan müdahale ve stratejileri inceliyor. Günümüzde insan bedeni için geliştirilen söylem, teknik ve yönetim taktiklerine ilişkin kapsamlı bir araştırma niteliğindeki bu video serisi, beden üzerinde gerçekleştirilen müdahalelere odaklanıyor. Rezistans, hem gerçek ve sınırlandırılmış bir imge hem de bir sonsuz imkânlar alanı olarak bedenin kaynak oluşturduğu sınırsız bilgiyi, zaman içinde daha da genişleyerek kapsamına almayı vaat ederken, Ali Kazmanın sanatsal üretiminin bundan sonra evrileceği yöne ilişkin önemli ipuçları sunuyor. Ali Kazma 2005 yılında Engellemeler (Obstructions) başlığı altında üretmeye başladığı video serisinde, düzenle kaos, yaşamla ölüm arasındaki gergin dengeyi, insanın dağılmaya, yok olmaya eğilimli dünyayı bir arada tutma çabasını ve bunu başarmak için geliştirdiği fiziksel üretimin çeşitliliğini, insan doğası içinde bu üretimin ne ifade ettiğini araştırmıştı. Şimdilik 16 parçadan oluşan Engellemeler, Ali Kazmanın İstanbul Yaya Sergileri II: Tünel-Karaköy (2005) başlıklı kamusal alan sergisi için gerçekleştirdiği, 37 günlük performatif bir videodan beslenir. Bugün (Today) adlı bu çalışmada Kazma, serginin kapsadığı bölgenin günlük yaşantısı içinde yürütülen mikro düzeydeki üretim ve onarım etkinliklerinin izini sürmüş; gün içinde kamerasıyla kaydedip montajladığı bu etkinlikleri, aynı gün hava karardıktan sonra Tünel Meydanına bakan bir dükkân vitrinine yansıtmıştı. Sanatçının kendi bedensel ve zihinsel çalışmasını, bölgenin günlük rutini içindeki çalışmalara eklemleyen bu performatif iş, genellikle görmeden geçip gittiğimiz ya da kapalı mekânlarda gerçekleştirildikleri için göremediğimiz her türlü üretim, bakım, onarım etkinliğini, fragmanlar halinde görünür kılıyordu. Bugün, en geniş anlamıyla çalışan insan bedenini, bedenin kendi uzantısı gibi kullandığı araçları, çalışma halindeki bedenlerin ortak jest ve eylemlerini ve bu eylemler arasındaki benzerlikler ve farklılıklar yoluyla kurulan grameri, kendi araştırma alanı içine taşıyordu. Bugünü oluşturan fragmanların tekrar ziyaret edilmeleri fikriyle tetiklenen Engellemeler serisinde yer alan işlerin çoğu, insan bedeninin sürekliliği, konforu, ölçülmesi, kontrolü, bakımı ve onarımı için verilen uğraşları konu edinirler. Bu uğraşların icra alanı ve son ürünü bedeni destekleyen ya da tamamlayan materyal nesneler olduğu kadar (Blucin Fabrikası, Çelik Fabrikası, Saat Tamircisi, Mutfak), kimi zaman beden de kendisini icraya açar (Dansçı, Ressam), ya da kendis
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat