Platon'un Retorik Anlayışı

Stok Kodu:
9786059925327
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
128
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015-05-01
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%28 indirimli
275,00TL
198,00TL
Havale/EFT ile: 194,04TL
9786059925327
420663
Platon'un Retorik Anlayışı
Platon'un Retorik Anlayışı
198.00
Felsefenin kesin bir tanımını yapmak imkansızdır. Zira daha felsefenin amacı konusunda bir mutabakata varılamamıştır. Lord Macaulay der ki; ?Platon'un anlayışına göre insan felsefe için yaratılmıştır; Bacon'un anlayışına göre de felsefe insan için." O halde tanımı bir kenara bırakalım, felsefenin faydalarına bakalım. Fakat felsefe her derde deva da değildir: ?Platon'un ve Cicero'nun sözlerini okudum; bilge ve güzel idiler; ama üzerimdeki tüm yorgunluğu ve ağırlığı giderecek bir şey bulamadım." (Augustinus) 2400 yıl öncesinin düşünürüdür Platon. Hâlâ hakkında konuşulur, eserleri değil lafları bile şerh edilir, eserleri kutsal kitapların yanında durur kitaplıklarda. Tüm batı medeniyetinin temelinde onun kitaplarının okutulması yatar. (Quintilianus XII, 2, 22 ve Cicero: De Oratore I, IV, 14) Mevzumuz retorikse, yani amacımız retoriğin ne olduğunu anlamaksa, şüphesiz en uygun başlangıç da Platon olacaktır. Hatiplerin azılı düşmanı Platon...
Felsefenin kesin bir tanımını yapmak imkansızdır. Zira daha felsefenin amacı konusunda bir mutabakata varılamamıştır. Lord Macaulay der ki; ?Platon'un anlayışına göre insan felsefe için yaratılmıştır; Bacon'un anlayışına göre de felsefe insan için." O halde tanımı bir kenara bırakalım, felsefenin faydalarına bakalım. Fakat felsefe her derde deva da değildir: ?Platon'un ve Cicero'nun sözlerini okudum; bilge ve güzel idiler; ama üzerimdeki tüm yorgunluğu ve ağırlığı giderecek bir şey bulamadım." (Augustinus) 2400 yıl öncesinin düşünürüdür Platon. Hâlâ hakkında konuşulur, eserleri değil lafları bile şerh edilir, eserleri kutsal kitapların yanında durur kitaplıklarda. Tüm batı medeniyetinin temelinde onun kitaplarının okutulması yatar. (Quintilianus XII, 2, 22 ve Cicero: De Oratore I, IV, 14) Mevzumuz retorikse, yani amacımız retoriğin ne olduğunu anlamaksa, şüphesiz en uygun başlangıç da Platon olacaktır. Hatiplerin azılı düşmanı Platon...
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat