Piyano İçin İtalyan Barok Eserleri

Stok Kodu:
9786257795166
Boyut:
195-275-0
Sayfa Sayısı:
97
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-09-08
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
1.Hamur
Dili:
Türkçe
%8 indirimli
125,00TL
115,00TL
Havale/EFT ile: 103,50TL
9786257795166
509652
Piyano İçin İtalyan Barok Eserleri
Piyano İçin İtalyan Barok Eserleri
115.00
ÖNSÖZ Barok dönem, müzik tarihinde 1600 ile 1750 yılları arasında geçen bir dönemi kapsamaktadır. Barok sözcüğü, Portekizce Barocco sözcüğü ile akraba olup ilk olarak Rönesans sanatına tepki olarak doğan bir akımdır ve ilk çıkış yeri İtalya'dır. O dönem bestecileri, barok tarihi içerisinde piyano çalgısı olmadığı için eserlerini genellikler organ, klavikord gibi klavyeli çalgılar için yazmışlardır. İleriki dönemlerde ise düzenlemeciler tarafından barok eserleri piyano çalgısı için uyarlanmıştır. Uyarlanan bu eserler gerek konservatuvarlar gerekse müzik eğitimi fakültelerindeki piyano derslerinde kullanılmaktadır. Barok eserlerin piyano eğitimi repertuvarındaki yeri oldukça önemlidir. Çünkü barok eserler öğrencilere ritmik değişikliklerden uzak durularak, yumuşak nüansların abartılmadan yapılarak barok stil kavramının geliştirilmesinde, barok müziğinde kullanılan polifoni anlayışının öğretilmesinde, süslemelerin öğretiminde, kontrpuan tekniğinin kavratılmasında, tema yapısını ve temayı takip etmesinde, iki elin koordinasyonunun kavratılmasında, tek elde iki ve üç ses partilerinin duyurulmasındaki becerilerin geliştirilmesinde, tutan sesleri iyi bir legato tekniğiyle çalışılmasının öğretiminde, tuşe hâkimiyetinin geliştirilmesinde, aşamalı biçimde konsantrasyon geliştirilmesinde, şarkı söyler gibi çalabilme tekniğinin kazanılmasında, müziksel anlatım ve düşüncenin geliştirmesinde, eserlerin zorluğundan dolayı disiplinli çalışmayı kazanmasında ve önceden kazanılmış becerileri geliştirmesinde yardımcı olmaktadır. Bu kitabın ortaya çıkmasındaki amaç İtalyan Barok eserlerinin orijinal nüshalarına yerinde ulaşıp söz konusu eserlerin piyano eğitiminde çalış teknikleri kazandırması açısından kullanılabilirliğini incelemek, alana farklı pedagojik evrelere yönelik yeni eserler kazandırmak ve piyano eğitimi repertuvarına var olan fakat bilinmeyen yeni eserler kazandırmaktır. Bu kitap, TUBİTAK 2219 Uluslararası Doktora Sonrası Araştırma bursu ile İtalya Bologna Üniversitesi'nde Öğretim Üyesi Prof. Elizabetta Pasquini'nin katkılarıyla hazırlanmıştır. Yaklaşık bir yıl süren yoğun bir çalışma ile İtalyan barok eserlerinin orijinal notaları, DAMS kütüphanesinden, Salaborsa kütüphanesinden, Giovanni Martini Konservatuvarı kütüphanesinden ve Bologna uluslararası müze ve müzik kütüphanesinden erişimleri sağlanmıştır. Klavsen için yazılmış eserler yeniden notaya alınmış ve öğrencilerin piyano çalgısında rahatça deşifre yapıp seslendirebilmeleri için gerekli artikülasyonlar ve parmak numaraları eklenmiştir. Ayrıca barok dönem müziğinin genel yorumlama özellikleri dikkate alınarak nüans işaretleri de eklenmiştir. Org için yazılan eserlerin aslı bozulmadan üç partili notasyondan iki partili notasyona çevrilmiştir. Bestecilerin çok tanınmadığı düşüncesiyle de bestecilerin hayatları hakkında kısa bilgiler verilmiş, eserlerin öğrencilere kazandıracağı pedagojik davranışlar sırasıyla belirtilmiştir. Bu çalışmanın piyano alanına katkı sağlaması en büyük temennimdir. Doç. Dr. İzzet YÜCETOKER
ÖNSÖZ Barok dönem, müzik tarihinde 1600 ile 1750 yılları arasında geçen bir dönemi kapsamaktadır. Barok sözcüğü, Portekizce Barocco sözcüğü ile akraba olup ilk olarak Rönesans sanatına tepki olarak doğan bir akımdır ve ilk çıkış yeri İtalya'dır. O dönem bestecileri, barok tarihi içerisinde piyano çalgısı olmadığı için eserlerini genellikler organ, klavikord gibi klavyeli çalgılar için yazmışlardır. İleriki dönemlerde ise düzenlemeciler tarafından barok eserleri piyano çalgısı için uyarlanmıştır. Uyarlanan bu eserler gerek konservatuvarlar gerekse müzik eğitimi fakültelerindeki piyano derslerinde kullanılmaktadır. Barok eserlerin piyano eğitimi repertuvarındaki yeri oldukça önemlidir. Çünkü barok eserler öğrencilere ritmik değişikliklerden uzak durularak, yumuşak nüansların abartılmadan yapılarak barok stil kavramının geliştirilmesinde, barok müziğinde kullanılan polifoni anlayışının öğretilmesinde, süslemelerin öğretiminde, kontrpuan tekniğinin kavratılmasında, tema yapısını ve temayı takip etmesinde, iki elin koordinasyonunun kavratılmasında, tek elde iki ve üç ses partilerinin duyurulmasındaki becerilerin geliştirilmesinde, tutan sesleri iyi bir legato tekniğiyle çalışılmasının öğretiminde, tuşe hâkimiyetinin geliştirilmesinde, aşamalı biçimde konsantrasyon geliştirilmesinde, şarkı söyler gibi çalabilme tekniğinin kazanılmasında, müziksel anlatım ve düşüncenin geliştirmesinde, eserlerin zorluğundan dolayı disiplinli çalışmayı kazanmasında ve önceden kazanılmış becerileri geliştirmesinde yardımcı olmaktadır. Bu kitabın ortaya çıkmasındaki amaç İtalyan Barok eserlerinin orijinal nüshalarına yerinde ulaşıp söz konusu eserlerin piyano eğitiminde çalış teknikleri kazandırması açısından kullanılabilirliğini incelemek, alana farklı pedagojik evrelere yönelik yeni eserler kazandırmak ve piyano eğitimi repertuvarına var olan fakat bilinmeyen yeni eserler kazandırmaktır. Bu kitap, TUBİTAK 2219 Uluslararası Doktora Sonrası Araştırma bursu ile İtalya Bologna Üniversitesi'nde Öğretim Üyesi Prof. Elizabetta Pasquini'nin katkılarıyla hazırlanmıştır. Yaklaşık bir yıl süren yoğun bir çalışma ile İtalyan barok eserlerinin orijinal notaları, DAMS kütüphanesinden, Salaborsa kütüphanesinden, Giovanni Martini Konservatuvarı kütüphanesinden ve Bologna uluslararası müze ve müzik kütüphanesinden erişimleri sağlanmıştır. Klavsen için yazılmış eserler yeniden notaya alınmış ve öğrencilerin piyano çalgısında rahatça deşifre yapıp seslendirebilmeleri için gerekli artikülasyonlar ve parmak numaraları eklenmiştir. Ayrıca barok dönem müziğinin genel yorumlama özellikleri dikkate alınarak nüans işaretleri de eklenmiştir. Org için yazılan eserlerin aslı bozulmadan üç partili notasyondan iki partili notasyona çevrilmiştir. Bestecilerin çok tanınmadığı düşüncesiyle de bestecilerin hayatları hakkında kısa bilgiler verilmiş, eserlerin öğrencilere kazandıracağı pedagojik davranışlar sırasıyla belirtilmiştir. Bu çalışmanın piyano alanına katkı sağlaması en büyük temennimdir. Doç. Dr. İzzet YÜCETOKER
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat