Pek Kronolojik Olmayan Hayatımız: Türkiye'de Modernleşme ve Sanat

Stok Kodu:
9786256462328
Boyut:
135-210-
Sayfa Sayısı:
340
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-04-01
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%38 indirimli
280,00TL
173,60TL
Havale/EFT ile: 170,13TL
9786256462328
688094
Pek Kronolojik Olmayan Hayatımız: Türkiye'de Modernleşme ve Sanat
Pek Kronolojik Olmayan Hayatımız: Türkiye'de Modernleşme ve Sanat
173.60
Burcu Pelvanoğlu, Pek Kronolojik Olmayan Hayatımız: Türkiye'de Modernleşme ve Sanat başlıklı bu çalışmasında modernleşmenin sanata etkilerini Osmanlı'da Batılılaşma eğilimleri ile Cumhuriyet ideolojisi olmak üzere iki kesit üzerinden irdeleyerek sanatın modernleşme tarihini sosyopolitik gelişmeler ekseninde okuyor.Osmanlı'dan Cumhuriyet'e evrilen dönemde sanat hayatı, kadına bakış, fotografik gerçekliğin kuruluşu, Paris etkileri gibi başlıklar doğrultusunda 1970'lere dek uzanan kronolojinin izleğini sürerken; kurucu ideolojinin sanatla ilişkisine odaklandığı ikinci izlekte eski/yeni, yerel/evrensel sanat tartışmalarını milli sanat kavramı çerçevesinde ele alarak, köycü söylemle ortaya konan Cumhuriyet ideoloj isinin, bugün etkisini çok daha yoğun biçimde hissettiren neo-Osmanlıcıl tandansa dönüşümünün gerekçelerine iniyor ve tüm bu evrelerin Türkiye'de modern sanat tarihi yazımını değerlendiren kanonun oluşamamasındaki etkisini sorguluyor.Okuru Türkiye'deki modern sanatı, grupların tarihi yerine zihin dünyasının dönüşüm tarihi olarak görmeye ve okumaya davet eden bir kılavuz...
Burcu Pelvanoğlu, Pek Kronolojik Olmayan Hayatımız: Türkiye'de Modernleşme ve Sanat başlıklı bu çalışmasında modernleşmenin sanata etkilerini Osmanlı'da Batılılaşma eğilimleri ile Cumhuriyet ideolojisi olmak üzere iki kesit üzerinden irdeleyerek sanatın modernleşme tarihini sosyopolitik gelişmeler ekseninde okuyor.Osmanlı'dan Cumhuriyet'e evrilen dönemde sanat hayatı, kadına bakış, fotografik gerçekliğin kuruluşu, Paris etkileri gibi başlıklar doğrultusunda 1970'lere dek uzanan kronolojinin izleğini sürerken; kurucu ideolojinin sanatla ilişkisine odaklandığı ikinci izlekte eski/yeni, yerel/evrensel sanat tartışmalarını milli sanat kavramı çerçevesinde ele alarak, köycü söylemle ortaya konan Cumhuriyet ideoloj isinin, bugün etkisini çok daha yoğun biçimde hissettiren neo-Osmanlıcıl tandansa dönüşümünün gerekçelerine iniyor ve tüm bu evrelerin Türkiye'de modern sanat tarihi yazımını değerlendiren kanonun oluşamamasındaki etkisini sorguluyor.Okuru Türkiye'deki modern sanatı, grupların tarihi yerine zihin dünyasının dönüşüm tarihi olarak görmeye ve okumaya davet eden bir kılavuz...
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat