2770000042253
610408
https://www.sehadetkitap.com/urun/notos-97-dogumunun-100-yilinda
Notos - 97;Doğumunun 100. Yılında
43.40
Notos yaptığı bütün yazar dosyalarını kalıcı bir kaynağa dönüştüren anlayışıyla Temmuz-Ağustos, 97. sayısında Italo Calvino'ya yöneliyor. Italo Calvino'yu düşününce dünya edebiyatının zenginliğinin göz kamaştırıcılığı görülüyor. İkinci Savaş'tan sonra Avrupa'nın yaşadığı yıkımın içinden yeni bir edebiyatın doğmaya başladığı da söylenebilir. Modernizmin çözülmeye başladığı koşullar. Calvino o yılların içinde yepyeni bir anlayışla yazıyor. Postmodern anlatıların seçkin ve sıradışı örneklerini ondan okuduk. Notos'un Calvino dosyasında Nevin Özkan, Raniero Speelman, Nedret Öztokat Kılıçeri, Barış Yücesan, Deniz Dilşad Karail Nazlıcan, İlhan Karasubaşı, Şemsa Gezgin, Bülent Ayyıldız'ın yazıları; Vuslat Çamkerten ve Virginia Elena Patrone'nin desenleri yer alıyor.
Notos'un bu sayısının söyleşisi Türk edebiyatında tanınan ve sevilen yazar Hikmet Hükümenoğlu ile kitapları üstüne.
Aganta bölümünde günümüz edebiyat dünyasına ve güncel kitaplara dair yazılarıyla Fulya Kılınçarslan, Cansu Eylül Yapıcı, Alper Güngör, Esin Akşar ve Özge Kılıçoğlu yer alıyor.
Bir Yazarın Seçtikleri bölümünde Zafer Doruk okunmasını zorunlu gördüğü kitapları, Tuğba Doğan ise en çok etkilendiği yazarı nedenleriyle birlikte Notos'a anlatıyor.
Sevim Çiçek ve Timur Soykan kısa sorulara kısa yanıtlarla kendi yazarlık serüvenlerini ve yayımlanan son kitaplarını anlatıyor.
Fotoğraf-Yazı bölümünde Lina İrem Arditty'nin fotoğrafını Öznur Yalgın kısa bir anlatıyla yorumluyor.
Kitaplık bölümünde Şenay Eroğlu Aksoy Günay Çetao Kızılırmak'ın Köstebek Yolları, Banu Yıldıran Genç Lucy Caldwell'in Yakınlıklar, Metin Yetkin İsahag Uygar Eskiciyan'ın Pause Anıtı, Serkan Parlak Ceyhan Usanmaz'ın hazırladığı Tuhaf, Çok Tuhaf adlı kitaplarını inceliyor.
Notos'un bu sayısında öyküleriyle yer alan yazarlar: Dezső Kosztolányi, Suzan Samancı, Cihan Çakan, Sevim Çiçek, Kemal Selçuk, Figen Uğur Dölek, Mesut Barış Övün, Özgü Çömezoğlu, Meral Çiçeklidal, Sidem Samsun, Ayşe Burçak Tuğrul, Saliha Samanlı.
Notos yaptığı bütün yazar dosyalarını kalıcı bir kaynağa dönüştüren anlayışıyla Temmuz-Ağustos, 97. sayısında Italo Calvino'ya yöneliyor. Italo Calvino'yu düşününce dünya edebiyatının zenginliğinin göz kamaştırıcılığı görülüyor. İkinci Savaş'tan sonra Avrupa'nın yaşadığı yıkımın içinden yeni bir edebiyatın doğmaya başladığı da söylenebilir. Modernizmin çözülmeye başladığı koşullar. Calvino o yılların içinde yepyeni bir anlayışla yazıyor. Postmodern anlatıların seçkin ve sıradışı örneklerini ondan okuduk. Notos'un Calvino dosyasında Nevin Özkan, Raniero Speelman, Nedret Öztokat Kılıçeri, Barış Yücesan, Deniz Dilşad Karail Nazlıcan, İlhan Karasubaşı, Şemsa Gezgin, Bülent Ayyıldız'ın yazıları; Vuslat Çamkerten ve Virginia Elena Patrone'nin desenleri yer alıyor.
Notos'un bu sayısının söyleşisi Türk edebiyatında tanınan ve sevilen yazar Hikmet Hükümenoğlu ile kitapları üstüne.
Aganta bölümünde günümüz edebiyat dünyasına ve güncel kitaplara dair yazılarıyla Fulya Kılınçarslan, Cansu Eylül Yapıcı, Alper Güngör, Esin Akşar ve Özge Kılıçoğlu yer alıyor.
Bir Yazarın Seçtikleri bölümünde Zafer Doruk okunmasını zorunlu gördüğü kitapları, Tuğba Doğan ise en çok etkilendiği yazarı nedenleriyle birlikte Notos'a anlatıyor.
Sevim Çiçek ve Timur Soykan kısa sorulara kısa yanıtlarla kendi yazarlık serüvenlerini ve yayımlanan son kitaplarını anlatıyor.
Fotoğraf-Yazı bölümünde Lina İrem Arditty'nin fotoğrafını Öznur Yalgın kısa bir anlatıyla yorumluyor.
Kitaplık bölümünde Şenay Eroğlu Aksoy Günay Çetao Kızılırmak'ın Köstebek Yolları, Banu Yıldıran Genç Lucy Caldwell'in Yakınlıklar, Metin Yetkin İsahag Uygar Eskiciyan'ın Pause Anıtı, Serkan Parlak Ceyhan Usanmaz'ın hazırladığı Tuhaf, Çok Tuhaf adlı kitaplarını inceliyor.
Notos'un bu sayısında öyküleriyle yer alan yazarlar: Dezső Kosztolányi, Suzan Samancı, Cihan Çakan, Sevim Çiçek, Kemal Selçuk, Figen Uğur Dölek, Mesut Barış Övün, Özgü Çömezoğlu, Meral Çiçeklidal, Sidem Samsun, Ayşe Burçak Tuğrul, Saliha Samanlı.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.