Müzik Kimlik III

Stok Kodu:
9786257793025
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
131
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-05-10
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
Kategori:
%33 indirimli
151,00TL
101,17TL
Havale/EFT ile: 99,15TL
9786257793025
525192
Müzik Kimlik III
Müzik Kimlik III
101.17
Değerli okurlar, MÜZİK KİMLİK (2020) ve MÜZİK KİMLİK II (2021) başlıkları ile birbirinin devamı niteliğinde tasarlanan trilojinin son kitap çalışması olan MÜZİK KİMLİK III yayınlanmıştır. Bu üçlü kitap serisinin sonuncusu, Güzel Sanatlar temel alanlarından olan Müzik ve Müzik Bilimleri bağlamı içerisinde, önceki iki örnekte olduğu gibi MÜZİK-KÜLTÜR-KİMLİK ekseninde yürütülmüş seçme alan çalışmalarına yer vermektedir. Yurtiçi ve yurtdışından akademisyen ve araştırmacıların değerli araştırmaları ile katkı sundukları kitap bölümleri içerisinde: etnisite, aidiyet ve kültürel kimlik, somut olmayan müzikal-kültürel miras aktarımında folklorik süreç ve pratikler, müzikal-sanatsal doku ve otantisite ilişkisini inceleyen: "Yellice Alevi Kültürel Kimliği İçerisinde Dede Teyyar Temizer ve Eserleri", "Dârülelhan'da Türk Müzik Kimliği", "Müzik ve Kültürel Kimlik Bağlamında Kütahya Boşnakları", "Anadolu Müzik Kültürü'nde Eğitimci ve Etnomüzikolog Kimliği ile Gomidas Vartabed", "Segâh Niyaz İlahisinin Günümüzde Görünürlüğü ve Otantikleştirilmesi" gibi, önemli bulgu ve tespitlere odaklanan alan araştırmaları yer almaktadır. Alan çalışanlarınca bilinen pek çok tanımının yanı sıra, sıklıkla bir tür kültürel dışavurum eylemi (cultural expression) olarak tanımlanabilen ‘müzik yapma', hangi topluluk ya da coğrafyada olursa olsun, tarihsel ve sosyolojik çeşitli temel faktörlerin etkisi ile şekillenip gelişim göstermiştir. Geniş anlamda zaman ve mekana bağlı olarak üretilen müziğin, icra edilen müzikal performansın, hangi özgün kod ve göstergeleri ile adeta bir etnik aidiyet ve kültürel kimlik belirteci haline dönüşebildiğini görmek; müzikal muhtevanın topluluk için yüklendiği özel ifade ve taşıdığı anlamları alanda gözlemlemek, çözümlemeye çalışmak; ya da bu kitapta olduğu gibi tüm bunları konuyla ilgili gerçekleştirilen araştırmalardan öğrenebilmek, yazarla okuyucu arasında aynı tarifsiz keşif heyecanını paylaşmaktır bir bakıma... Ulusal ve uluslararası platformlarda, kütüphanelerde, kişisel arşivlerde yerini alacağına inandığımız, alan araştırmasına gönül vermiş ya da alana ilgi duyan kişilere ışık tutacak nitelikteki trilojinin MÜZİK-KİMLİK III başlıklı bu son kitabı meydana getirdikleri ve özgün çalışmalarıyla müzik bilimleri literatürüne sundukları değerli katkılardan dolayı emeği geçen kıymetli yazarlarımıza teşekkür ederiz. Prof. Dr. Sibel PAŞAOĞLU YÖNDEM Doç. Dr. Günsu YILMA ŞAKALAR Mayıs / 2021
Değerli okurlar, MÜZİK KİMLİK (2020) ve MÜZİK KİMLİK II (2021) başlıkları ile birbirinin devamı niteliğinde tasarlanan trilojinin son kitap çalışması olan MÜZİK KİMLİK III yayınlanmıştır. Bu üçlü kitap serisinin sonuncusu, Güzel Sanatlar temel alanlarından olan Müzik ve Müzik Bilimleri bağlamı içerisinde, önceki iki örnekte olduğu gibi MÜZİK-KÜLTÜR-KİMLİK ekseninde yürütülmüş seçme alan çalışmalarına yer vermektedir. Yurtiçi ve yurtdışından akademisyen ve araştırmacıların değerli araştırmaları ile katkı sundukları kitap bölümleri içerisinde: etnisite, aidiyet ve kültürel kimlik, somut olmayan müzikal-kültürel miras aktarımında folklorik süreç ve pratikler, müzikal-sanatsal doku ve otantisite ilişkisini inceleyen: "Yellice Alevi Kültürel Kimliği İçerisinde Dede Teyyar Temizer ve Eserleri", "Dârülelhan'da Türk Müzik Kimliği", "Müzik ve Kültürel Kimlik Bağlamında Kütahya Boşnakları", "Anadolu Müzik Kültürü'nde Eğitimci ve Etnomüzikolog Kimliği ile Gomidas Vartabed", "Segâh Niyaz İlahisinin Günümüzde Görünürlüğü ve Otantikleştirilmesi" gibi, önemli bulgu ve tespitlere odaklanan alan araştırmaları yer almaktadır. Alan çalışanlarınca bilinen pek çok tanımının yanı sıra, sıklıkla bir tür kültürel dışavurum eylemi (cultural expression) olarak tanımlanabilen ‘müzik yapma', hangi topluluk ya da coğrafyada olursa olsun, tarihsel ve sosyolojik çeşitli temel faktörlerin etkisi ile şekillenip gelişim göstermiştir. Geniş anlamda zaman ve mekana bağlı olarak üretilen müziğin, icra edilen müzikal performansın, hangi özgün kod ve göstergeleri ile adeta bir etnik aidiyet ve kültürel kimlik belirteci haline dönüşebildiğini görmek; müzikal muhtevanın topluluk için yüklendiği özel ifade ve taşıdığı anlamları alanda gözlemlemek, çözümlemeye çalışmak; ya da bu kitapta olduğu gibi tüm bunları konuyla ilgili gerçekleştirilen araştırmalardan öğrenebilmek, yazarla okuyucu arasında aynı tarifsiz keşif heyecanını paylaşmaktır bir bakıma... Ulusal ve uluslararası platformlarda, kütüphanelerde, kişisel arşivlerde yerini alacağına inandığımız, alan araştırmasına gönül vermiş ya da alana ilgi duyan kişilere ışık tutacak nitelikteki trilojinin MÜZİK-KİMLİK III başlıklı bu son kitabı meydana getirdikleri ve özgün çalışmalarıyla müzik bilimleri literatürüne sundukları değerli katkılardan dolayı emeği geçen kıymetli yazarlarımıza teşekkür ederiz. Prof. Dr. Sibel PAŞAOĞLU YÖNDEM Doç. Dr. Günsu YILMA ŞAKALAR Mayıs / 2021
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat