Muhittin Sadakve Musiki Nazariyatı Adlı Eseri

Stok Kodu:
9786254306914
Boyut:
160-240-
Sayfa Sayısı:
245
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-03-23
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%33 indirimli
534,00TL
357,78TL
Havale/EFT ile: 350,62TL
9786254306914
597029
Muhittin Sadakve Musiki Nazariyatı Adlı Eseri
Muhittin Sadakve Musiki Nazariyatı Adlı Eseri
357.78
Bu çalışmada, Muhittin Sadak'ın yaşamı ve müzik anlayışı ele alınmış, 1928 yılında Osmanlı Türkçesi ile yayımlanan “Musiki Nazariyatı” adlı eseri transkripsiyonu yapılarak incelenmiştir. “Musiki Nazariyatı”, dönemde müzik teorisi üzerine yazılmış en kapsamlı kitaplar arasında yer almaktadır. Yayımlandığı dönem itibariyle “İstanbul Konservatuvarı Muallimler Meclisi” tarafından tetkik edilmiş ve konservatuvarın tüm sınıflarında ders kitabı olarak okutulmuştur. Eserin bölümleri; birinci kısım “Musiki Yazmak İçin Kullanılan İşaretler”, ikinci kısım “Gam – Fasılalar”, üçüncü kısım “Tonalite”, dördüncü kısım “Usûl”, beşinci kısım “Musiki İcraatının Muayyen Kavaidi” ve beşinci kısmın mütemmimi olarak eklenen “Tezyinat – İhtisar” başlıkları ile oluşturulmuştur. Eser, terminolojik açıdan günümüz Türkçesine oldukça yakındır. Bu sebeple, çevriyazımında günümüz Türkçesi adıyla yeni bir bölüm oluşturulmamış, bunun yerine günümüzde kullanımı yitirilen kelimeler okuyucular için kitabın sözlük bölümü içerisinde tanımlanmıştır.
Bu çalışmada, Muhittin Sadak'ın yaşamı ve müzik anlayışı ele alınmış, 1928 yılında Osmanlı Türkçesi ile yayımlanan “Musiki Nazariyatı” adlı eseri transkripsiyonu yapılarak incelenmiştir. “Musiki Nazariyatı”, dönemde müzik teorisi üzerine yazılmış en kapsamlı kitaplar arasında yer almaktadır. Yayımlandığı dönem itibariyle “İstanbul Konservatuvarı Muallimler Meclisi” tarafından tetkik edilmiş ve konservatuvarın tüm sınıflarında ders kitabı olarak okutulmuştur. Eserin bölümleri; birinci kısım “Musiki Yazmak İçin Kullanılan İşaretler”, ikinci kısım “Gam – Fasılalar”, üçüncü kısım “Tonalite”, dördüncü kısım “Usûl”, beşinci kısım “Musiki İcraatının Muayyen Kavaidi” ve beşinci kısmın mütemmimi olarak eklenen “Tezyinat – İhtisar” başlıkları ile oluşturulmuştur. Eser, terminolojik açıdan günümüz Türkçesine oldukça yakındır. Bu sebeple, çevriyazımında günümüz Türkçesi adıyla yeni bir bölüm oluşturulmamış, bunun yerine günümüzde kullanımı yitirilen kelimeler okuyucular için kitabın sözlük bölümü içerisinde tanımlanmıştır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat