9789755744537
558070
https://www.sehadetkitap.com/urun/molla-sadra-ve-ilahi-hikmet
Molla Sadrâ ve İlâhî Hikmet
117.25
S. Hüsey n Nasr, bu k tabında Molla Sadrâ'yı genelde sanıldığı g b b r “f lozof” g b değ l, b r “hakîm” olarak; Yunan felsefes n n șu ya da bu
kanadının mensubu olarak değ l, “ezelî h kmet” n (perennial philosophy ya da hikmet-i halide veya cavidan-hired) b r sözcüsü olarak görüyor.
Dolayısıyla Molla Sadrâ kend nden öncek Yunanlı “muall mlerden” olduğu kadar İslam düșünces n n ve rfanının üstatlarından, özell kle de
İbn S na, Sühreverd ve İbn Arab 'den çok șeyler almıș, buna mukab l tüm bu tevarüs ett ğ b r k m yepyen ve kend s ne has b r terk p ç nde
b llurlaștırmıștır. O, Hak kat hakkında yen b r teor ortaya atmıyor fakat Hak kat tek b r bakıșta kavranamayacağı ç n onu (b r dağa
benzet l rse) değ ș k b r zav yeden mükașefe ed yor. Ayrıca Molla Sadrâ, İbn Rüșd'ün ölümüyle b tt sanılan İslam düșünce hayatının 17 yüzyıl
g b geç b r dönemde b le ne cevherler yet șt reb leceğ n göstermes açısından da son derece önem tașıyor.
S. Hüsey n Nasr, bu k tabında Molla Sadrâ'yı genelde sanıldığı g b b r “f lozof” g b değ l, b r “hakîm” olarak; Yunan felsefes n n șu ya da bu
kanadının mensubu olarak değ l, “ezelî h kmet” n (perennial philosophy ya da hikmet-i halide veya cavidan-hired) b r sözcüsü olarak görüyor.
Dolayısıyla Molla Sadrâ kend nden öncek Yunanlı “muall mlerden” olduğu kadar İslam düșünces n n ve rfanının üstatlarından, özell kle de
İbn S na, Sühreverd ve İbn Arab 'den çok șeyler almıș, buna mukab l tüm bu tevarüs ett ğ b r k m yepyen ve kend s ne has b r terk p ç nde
b llurlaștırmıștır. O, Hak kat hakkında yen b r teor ortaya atmıyor fakat Hak kat tek b r bakıșta kavranamayacağı ç n onu (b r dağa
benzet l rse) değ ș k b r zav yeden mükașefe ed yor. Ayrıca Molla Sadrâ, İbn Rüșd'ün ölümüyle b tt sanılan İslam düșünce hayatının 17 yüzyıl
g b geç b r dönemde b le ne cevherler yet șt reb leceğ n göstermes açısından da son derece önem tașıyor.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.