9786257958943
497293
https://www.sehadetkitap.com/urun/modlari-caliyorum-1-piyanoda-yeni-kesifler
Modları Çalıyorum 1; Piyanoda Yeni Keşifler
97.15
Modları Çalıyorum 1- Piyanoda Yeni Keşifler isimli bu çalışma aklıma ilk düştüğünde bana ilham veren
caz müziğinin olmazsa olmazı doğaçlamalar idi. Biz piyanistlerce doğaçlama, yüzyıllar boyunca
J.S.Bach'ın bazı klavsen eserleri ve eserlerinde bölümler, konçertoların solo kadansları ve genel olarak
Ad.libitum (serbest ritm ve ifade)'lardan ibaret olmuştur. Ülkemizde ve dünyada çoğu müzisyenin piyano
edebiyatının eşsiz yapıtlarını kendi stillerinde yaptığı doğaçlamalar ile farklı tatlara taşıdığına tanık
olmaktayız. Doğaçlama, piyano eğitiminin ilk yıllarında öğrencilere belli prensip ve disiplin kazandırma
adına çok fazla önerilmemektedir. Ancak piyano çalmak, bestecinin anlatmak istediklerine kendi
yorumunu katabilme becerisine sahip olmak demektir. Yorum söz konusu olduğunda ifadelendirme sanatı
söz konusudur. Bestenin ışığında kendi fikir ve duygularını aktaran yorumcu serbest alana da ihtiyaç
duymaktadır. Bu bağlamda doğaçlama yapabilme yetisi önem arz etmektedir. Zira aslında beste
içerisindeki her modülasyon ya da altere (ton dışı ) sesler bir nevi doğaçlama dünyasına adım atmak olarak
düşünülebilir.
Modları Çalıyorum 1- Piyanoda Yeni Keşifler isimli bu çalışma aklıma ilk düştüğünde bana ilham veren
caz müziğinin olmazsa olmazı doğaçlamalar idi. Biz piyanistlerce doğaçlama, yüzyıllar boyunca
J.S.Bach'ın bazı klavsen eserleri ve eserlerinde bölümler, konçertoların solo kadansları ve genel olarak
Ad.libitum (serbest ritm ve ifade)'lardan ibaret olmuştur. Ülkemizde ve dünyada çoğu müzisyenin piyano
edebiyatının eşsiz yapıtlarını kendi stillerinde yaptığı doğaçlamalar ile farklı tatlara taşıdığına tanık
olmaktayız. Doğaçlama, piyano eğitiminin ilk yıllarında öğrencilere belli prensip ve disiplin kazandırma
adına çok fazla önerilmemektedir. Ancak piyano çalmak, bestecinin anlatmak istediklerine kendi
yorumunu katabilme becerisine sahip olmak demektir. Yorum söz konusu olduğunda ifadelendirme sanatı
söz konusudur. Bestenin ışığında kendi fikir ve duygularını aktaran yorumcu serbest alana da ihtiyaç
duymaktadır. Bu bağlamda doğaçlama yapabilme yetisi önem arz etmektedir. Zira aslında beste
içerisindeki her modülasyon ya da altere (ton dışı ) sesler bir nevi doğaçlama dünyasına adım atmak olarak
düşünülebilir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.