9786256369580
595297
https://www.sehadetkitap.com/urun/mitoloji-ve-gercek
Mitoloji Ve Gerçek
202.40
Evrim bugün için onlarca bilim dalı tarafından gözlemlenen bir gerçekliktir, artık.
Dolayısıyla ilk insanlar çocukluk seviyesinde yaşadıkları ve soyut değerleri idrak
etmedikleri için; putperestlik yani her bir kabilenin somut bir putu var olmuştur. Bu ise
o dönem için yanlış değil idi. (İbn Arabi) Çünkü bu doğal fakat ilkel inançlar, insanları
göreceli olarak birliğe, aidiyete ve yine göreceli olarak rekabete sevk ettiği gibi; o inanç
duygusu sayesinde bilim ve medeniyet gibi birçok soyut kavram da öğreniliyordu.
Tevrat'ta (Tekvin, 6/8) ve Kur'an'da (4/163) görüldüğü gibi; ilk semavi din, Nuh dönemi
ile başlıyor. Din gelince artık bölünmeye sebep olan kabile ve klanlara mahsus putlar
yerine herkesin taptığı manasına gelen Elohim kelimesi kullanılmaya başlandı. Elo
tapılan demektir; him de herkes demektir. İkisi beraber Herkesin Tanrısı manasına
gelir. Yani kelime çoğul edatı almış değildir; herkesin taptığı manasına gelen isim
tamlamasıdır. Kitab-ı Mukaddes çevirmenleri bu kelimeyi Allah diye çevirseler de Allah
kelimesi Elohim kelimesinden daha geniş bir mana ifade eder. Her ne kadar Elo
kelimesi ile aynı kökten geliyorsa da Allah kelimesi, kök ve terim olarak sonsuzluk ifade
eder. El takısı aldığından normalde Elo manasına gelen İlah kelimesinden daha geniş bir
mananın ifadesidir.
Tevrat'ta bu Elohim kelimesinden sonra genellikle Yahwe (Yahuwe) kelimesi geçiyor.
Bu kelime Ey O diye çevrilir. Daha doğrusu bunun tam tercümesi, ey ismi olmayan
tarzındadır. Çünkü isim, sınırlı olan eşyaya konulan belirti demektir. Allah ise sonsuz
olduğundan O'nun ismi olmaz. Dolayısıyla bu kelimenin manası ey sonsuz olan İlah
demek olur.
Bu kelimeyi ilk olarak İbrahim kullanmış ise de (olmasını ve bunun altyapısını anlatan kitaptır. Çıkış İbranicesi: Fısıh gerçek ve tam
özgürlük demektir.Tekvin, 22/14) asıl kullanılışı, Çıkış
kitabında başlıyor. Çıkış kitabı ise, Yahudi Milletinin Benî İsrail (dindar-medeni millet)
Evrim bugün için onlarca bilim dalı tarafından gözlemlenen bir gerçekliktir, artık.
Dolayısıyla ilk insanlar çocukluk seviyesinde yaşadıkları ve soyut değerleri idrak
etmedikleri için; putperestlik yani her bir kabilenin somut bir putu var olmuştur. Bu ise
o dönem için yanlış değil idi. (İbn Arabi) Çünkü bu doğal fakat ilkel inançlar, insanları
göreceli olarak birliğe, aidiyete ve yine göreceli olarak rekabete sevk ettiği gibi; o inanç
duygusu sayesinde bilim ve medeniyet gibi birçok soyut kavram da öğreniliyordu.
Tevrat'ta (Tekvin, 6/8) ve Kur'an'da (4/163) görüldüğü gibi; ilk semavi din, Nuh dönemi
ile başlıyor. Din gelince artık bölünmeye sebep olan kabile ve klanlara mahsus putlar
yerine herkesin taptığı manasına gelen Elohim kelimesi kullanılmaya başlandı. Elo
tapılan demektir; him de herkes demektir. İkisi beraber Herkesin Tanrısı manasına
gelir. Yani kelime çoğul edatı almış değildir; herkesin taptığı manasına gelen isim
tamlamasıdır. Kitab-ı Mukaddes çevirmenleri bu kelimeyi Allah diye çevirseler de Allah
kelimesi Elohim kelimesinden daha geniş bir mana ifade eder. Her ne kadar Elo
kelimesi ile aynı kökten geliyorsa da Allah kelimesi, kök ve terim olarak sonsuzluk ifade
eder. El takısı aldığından normalde Elo manasına gelen İlah kelimesinden daha geniş bir
mananın ifadesidir.
Tevrat'ta bu Elohim kelimesinden sonra genellikle Yahwe (Yahuwe) kelimesi geçiyor.
Bu kelime Ey O diye çevrilir. Daha doğrusu bunun tam tercümesi, ey ismi olmayan
tarzındadır. Çünkü isim, sınırlı olan eşyaya konulan belirti demektir. Allah ise sonsuz
olduğundan O'nun ismi olmaz. Dolayısıyla bu kelimenin manası ey sonsuz olan İlah
demek olur.
Bu kelimeyi ilk olarak İbrahim kullanmış ise de (olmasını ve bunun altyapısını anlatan kitaptır. Çıkış İbranicesi: Fısıh gerçek ve tam
özgürlük demektir.Tekvin, 22/14) asıl kullanılışı, Çıkış
kitabında başlıyor. Çıkış kitabı ise, Yahudi Milletinin Benî İsrail (dindar-medeni millet)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.