Metafizik Nedir?

Stok Kodu:
9789756963296
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
64
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
5
Basım Tarihi:
2022-02-16
Çeviren:
Mazhar Şevket İpşiroğlu, Suut Kemal Yetkin
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%38 indirimli
120,00TL
74,40TL
Havale/EFT ile: 72,91TL
9789756963296
444345
Metafizik Nedir?
Metafizik Nedir?
74.40
Mazhar Şevket İpşiroğlu ve Suut Kemal Yetkin'in yayına hazırladığı bu eserin Giriş Bölümü'nde Alman filozof Martin Heidegger'in felsefesi hakkında bilgi verildikten sonra 24 Haziran 1929'da Freiburg Üniversitesi'nde verdiği bir açılış dersi Türkçe çevirisiyle aktarılmıştır. Ders "Hiçlik nedir?" sorusunun ortaya atılması, işlenmesi ve cevaplanmasından oluşuyor. Kitaptan bir alıntı: Havf (metafizik ve ontolojik korku) hiçliği ifşa eder. Havf içinde boşlukta yüzüyoruz. Daha açıkça: Varlık, bütünlüğü ile kayıp eridiği için havf bizi boşlukta dolaştırıyor. (...) Bu suretle bizzat biz -varolan insanlar- var olanın ortasında kendimizden geçip eriyoruz. Bunun içindir ki esas bakımdan, "sana" ve "bana" değil, "birisine" bir şeyler olur. (...) Havf içinde dil tutulur. Çünkü var olan, bütünlüğü içinde erir ve hiçliğin baskısı kendini hissettirir. Ve onun varlığı karşısında "dır" demek susar. Havf içinde bize bir şeyler olduğu zaman, çok vakit boş sükûtu, gayesiz kelimelerle ihlal etmeyi aramaklığımız sadece hiçliğin mevcudiyetinin bir delilidir.
Mazhar Şevket İpşiroğlu ve Suut Kemal Yetkin'in yayına hazırladığı bu eserin Giriş Bölümü'nde Alman filozof Martin Heidegger'in felsefesi hakkında bilgi verildikten sonra 24 Haziran 1929'da Freiburg Üniversitesi'nde verdiği bir açılış dersi Türkçe çevirisiyle aktarılmıştır. Ders "Hiçlik nedir?" sorusunun ortaya atılması, işlenmesi ve cevaplanmasından oluşuyor. Kitaptan bir alıntı: Havf (metafizik ve ontolojik korku) hiçliği ifşa eder. Havf içinde boşlukta yüzüyoruz. Daha açıkça: Varlık, bütünlüğü ile kayıp eridiği için havf bizi boşlukta dolaştırıyor. (...) Bu suretle bizzat biz -varolan insanlar- var olanın ortasında kendimizden geçip eriyoruz. Bunun içindir ki esas bakımdan, "sana" ve "bana" değil, "birisine" bir şeyler olur. (...) Havf içinde dil tutulur. Çünkü var olan, bütünlüğü içinde erir ve hiçliğin baskısı kendini hissettirir. Ve onun varlığı karşısında "dır" demek susar. Havf içinde bize bir şeyler olduğu zaman, çok vakit boş sükûtu, gayesiz kelimelerle ihlal etmeyi aramaklığımız sadece hiçliğin mevcudiyetinin bir delilidir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat