Kutsalın Görüntüsü; Bresson, Ozu ve Dreyer Sinemasına Bir Bakış

Stok Kodu:
9789758716838
Boyut:
135-195-0
Sayfa Sayısı:
202
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2008-02-22
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
1.Hamur
Dili:
Türkçe
%8 indirimli
200,00TL
184,00TL
Havale/EFT ile: 180,32TL
9789758716838
633317
Kutsalın Görüntüsü; Bresson, Ozu ve Dreyer Sinemasına Bir Bakış
Kutsalın Görüntüsü; Bresson, Ozu ve Dreyer Sinemasına Bir Bakış
184.00
Schrader farklı kültürel arka planları olan yönetmenlerin belirli filmlerdeki yaklaşımlarıyla kutsal olanı ifade etmek için ortak bir üslup yaratmış olduklarına inanır. Bu ortaklık her bir yönetmenin bireysel konu seçimi ve felsefi tavırlarıyla ortaya konur ve ancak ayrıntılı bir eleştiriyle anlaşılabilir." Library Journal Mishima, Amerikan Gigolo, Hard Core, Blue Collar, Cat People'ın başarılı yönetmeni ve Taxi Driver filminin senaryo yazarı olan Paul Schrader, burada üç büyük yönetmenin -Yasajiro Ozu, Robert Bresson, Carl Dreyer- film üslubunu incelemekte ve farklı kültürlerden gelen bu sanatçıların ortak dramatik bir dil oluşturduklarını varsaymaktadır. Sinemaya hakim olan psikolojik gerçekçilik üslubundan farklı olarak aşkın üslup, sert kamera hareketleriyle, öz bilinçten yoksun oyunculuk tarzıyla ve editoryal yorumu önleyen kurgusuyla, spiritüel bir durumu anlatır. Bu anahtar çalışma, önemli bir yönetmen ve yazar olan Schrader'in film analizine özgün bir katkısıdır.
Schrader farklı kültürel arka planları olan yönetmenlerin belirli filmlerdeki yaklaşımlarıyla kutsal olanı ifade etmek için ortak bir üslup yaratmış olduklarına inanır. Bu ortaklık her bir yönetmenin bireysel konu seçimi ve felsefi tavırlarıyla ortaya konur ve ancak ayrıntılı bir eleştiriyle anlaşılabilir." Library Journal Mishima, Amerikan Gigolo, Hard Core, Blue Collar, Cat People'ın başarılı yönetmeni ve Taxi Driver filminin senaryo yazarı olan Paul Schrader, burada üç büyük yönetmenin -Yasajiro Ozu, Robert Bresson, Carl Dreyer- film üslubunu incelemekte ve farklı kültürlerden gelen bu sanatçıların ortak dramatik bir dil oluşturduklarını varsaymaktadır. Sinemaya hakim olan psikolojik gerçekçilik üslubundan farklı olarak aşkın üslup, sert kamera hareketleriyle, öz bilinçten yoksun oyunculuk tarzıyla ve editoryal yorumu önleyen kurgusuyla, spiritüel bir durumu anlatır. Bu anahtar çalışma, önemli bir yönetmen ve yazar olan Schrader'in film analizine özgün bir katkısıdır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat