Komedi Sanatı

Stok Kodu:
9789758747030
Boyut:
135-195-0
Sayfa Sayısı:
94
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2003-03-30
Çeviren:
Suat Taşer
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%8 indirimli
120,00TL
110,40TL
Havale/EFT ile: 108,19TL
9789758747030
635408
Komedi Sanatı
Komedi Sanatı
110.40
"....Genel deyimi ile, üç çeşit dramatik ifade vardır diyebilirim. Birincisi şiir, ikincisi düz dramla düz komedi, üçüncüsü de yapmacık yahut yüksek komedi. Hepsi de insanoğlunun yaşantısını ölümsüz gerçeklerle, içlek değerlerle ölçer, dramla komedi ise bu yaşantıyı insan doğasının belli ölçekleriyle, yüksek komedi de insanın görenekleri ve alışkanlıklarıyla ölçer. Şiirli dramda aktörün yorumu, her zaman piyesin temeli olan felsefeden yön almalıdır. Düz dram ya da düz komedi, insanoğlunun özelliklerini, sadece gerçeğe uygun olarak, abartma ile yüceltilmiş, belli bir görüş açısından yorumlamak ister. Bununla beraber bu yorumun kökleri insanoğlunun evrensel niteliklerine uzanmalıdır. Yapmacık komedide ise, piyes yazarının da, aktörün de başlıca endişesi, davranışa üstünkörü de olsa gene derinlemesine etki eden belli bir çağın dışarlak görenekleridir. Komedi işte bunlardan doğar." Athene Seyler ile Stephen Haggard'ın mektuplarını birleştiren bu kitap, Komedi Sanatının ana kuralları üstüne verdiği bilgilerle hem oyuncu için, hem seyirci için büyük yararlar sağlayacak niteliktedir.
"....Genel deyimi ile, üç çeşit dramatik ifade vardır diyebilirim. Birincisi şiir, ikincisi düz dramla düz komedi, üçüncüsü de yapmacık yahut yüksek komedi. Hepsi de insanoğlunun yaşantısını ölümsüz gerçeklerle, içlek değerlerle ölçer, dramla komedi ise bu yaşantıyı insan doğasının belli ölçekleriyle, yüksek komedi de insanın görenekleri ve alışkanlıklarıyla ölçer. Şiirli dramda aktörün yorumu, her zaman piyesin temeli olan felsefeden yön almalıdır. Düz dram ya da düz komedi, insanoğlunun özelliklerini, sadece gerçeğe uygun olarak, abartma ile yüceltilmiş, belli bir görüş açısından yorumlamak ister. Bununla beraber bu yorumun kökleri insanoğlunun evrensel niteliklerine uzanmalıdır. Yapmacık komedide ise, piyes yazarının da, aktörün de başlıca endişesi, davranışa üstünkörü de olsa gene derinlemesine etki eden belli bir çağın dışarlak görenekleridir. Komedi işte bunlardan doğar." Athene Seyler ile Stephen Haggard'ın mektuplarını birleştiren bu kitap, Komedi Sanatının ana kuralları üstüne verdiği bilgilerle hem oyuncu için, hem seyirci için büyük yararlar sağlayacak niteliktedir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat