Kodlaştırma - Fransız Medeni Kanunu'nun Felsefi ve Tarihi Kökenleri

Stok Kodu:
9786051527949
Boyut:
160-235-0
Sayfa Sayısı:
220
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-05-22
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%13 indirimli
120,00TL
104,40TL
Havale/EFT ile: 102,31TL
9786051527949
461672
Kodlaştırma - Fransız Medeni Kanunu'nun Felsefi ve Tarihi Kökenleri
Kodlaştırma - Fransız Medeni Kanunu'nun Felsefi ve Tarihi Kökenleri
104.40
Dr. Barkın Asal elinizdeki araştırmasında uzun dönemli ve derin bir süreç olan kodlaştırmanın erken modernlikten başlayan bağlantı noktalarını anlamlı düzeyde ortaya çıkarmıştır. Eserin hem hukukçular ve hukuk araştırması ile meşgul olan bilim insanları, hem de toplumsal teori sorunsalı olarak kapitalist toplumun hukuki üstyapısı üzerine çalışan araştırmacılar ve aydınlar için oldukça önemli katkılar ihtiva ettiğine inanıyorum. (Prof. Dr. Mehmet Tevfik Özcan tarafından yazılan Önsöz'den) İÇİNDEKİLER GİRİŞ Birinci Bölüm ADETTEN YASAYA UZANAN YOL I. Feodal "Devrimde" Adet Kavramının Dönüşümü A. Antik Çağdan Feodalizme Geçişte "Devrim" Düşünülebilir mi? 1. Geçiş Dönemleri Hakkında Kısa Bir İzahat 2. Serfliğin Toplumsal Kökenleri B. "Feodal Devrim"de Consuetudines (Adetler) 1. Roma'nın Kalıntıları Arasında Adet (Consuetudo) 2. Adetten (Consuetudo) Adetlere (Consuetudines) II. Adetlerden Örflere: Aşağı Ortaçağ'da Bir Hukuk Kavramının Yeniden İnşası A. İnşada Yol Haritası veyahut Toplumsal Yapının Yeni Biçimi 1. Denizleri ve Karayı Saran Yollar: Şehirlerin Atılımı 2. Krallığın Yeniden İhyasının Sacayağı: Burjuvazinin Baba Ocağı Commune 3. Saldırı Altında Sınıflaşma: Aristokrasi B. Roma Hukuku Kıskacında Örfler 1. Hakikat Karşısında Dayanamayan Adetler: Krallığın Bir Oyunu 2. Kanonistlerden Civiliste'lere: Örfün Neliği 3. Kanonistlerin Bıraktığı İşin Civiliste'lerce Bitirilmesi: Örfün Yasa ile İlişkisi III. Örflerin Yasalaşması ve Ortak Bir Örf Fikri A. Kodifikasyonun Bir Önkoşulu Olarak Örfün Kraliyet İnisiyatifiyle Resmi Olarak Yazıya Geçirilmesi 1. Nasıl Başladı? 2. İstikrarın Sağlaması ve Yazım Usulünün Değişimi 3. Nihai Usulün Kraliyetin Örf Üzerindeki Belirleyiciliğinin Artmasındaki Rolü B. Roma Hukuku'nun Tahtından Devrilmesi: Romanize Olmuş Bir Ulusal Hukukun Peşinde 1. Mos Gallicus'un Kıskacındaki Ius Commune 2. Safi Ulusal mı, Aynı Zamanda Bir Resepsiyon Süreci mi?: Fransız Hukuku'nun Romanizasyonu İkinci Bölüm MODERN'İN ESKİ HUKUKU DÖNÜŞTÜRMESİ I. Eski Hukukun Teorisi A. Klasik Roma Hukuku'nda Hak Kavramının Hukuk Sistemini Belirleyiciliği 1. Bir Giriş: Roma Hukuku Sistemi'nin Modern Dönemdeki Yorumu 2. Hakkın Roma Hukukundaki Belirleyici Konumuna Konulan Nokta B. Roma Hukukundaki Objektivizmin Kaynağı: Aristoteles 1. Didaktik Hukuk Eserlerinden Hukuk "Bilimine" Kurulan Köprü 2. Hukuk "Bilimi" ve Aristoteles'te "Aranan Bilim" Olarak Felsefe II. Eski Hukuk Teorisinden Kopuş: Moderne Doğru Ağır Adımlar A. Yoksulluk Tartışması veya Bardağı Taşıran Son Damla 1. "İtaat, Yoksulluk, Tevazu" 2. Spirituel versus Conventuel 3. Yinelenen Papalık Müdahaleleri: Yıkıma Uğrayan Tarikat B. Hakkın Teorileştirilmesi ve Hakka Dayalı İlk Siyasi Sistem Tasavvuru 1. Ockhamlı'nın Papaya Verdiği Cevap: Alt-Üst Edilen Kavramlar 2. Realizmin Önünü Kesen Felsefe: Nominalizm C. Institutiones'in Bitmeyen Çilesi: Hukukçuların Dönüşen Mabedi 1. Bir Protestanın İlk Müdahalesi ve Bir Filozofun Yaptığı Bilinen İlk Devrim 2. Ulusal Doktrinle Birleşme: Domat, Pothier, Bourjon SONUÇ
Dr. Barkın Asal elinizdeki araştırmasında uzun dönemli ve derin bir süreç olan kodlaştırmanın erken modernlikten başlayan bağlantı noktalarını anlamlı düzeyde ortaya çıkarmıştır. Eserin hem hukukçular ve hukuk araştırması ile meşgul olan bilim insanları, hem de toplumsal teori sorunsalı olarak kapitalist toplumun hukuki üstyapısı üzerine çalışan araştırmacılar ve aydınlar için oldukça önemli katkılar ihtiva ettiğine inanıyorum. (Prof. Dr. Mehmet Tevfik Özcan tarafından yazılan Önsöz'den) İÇİNDEKİLER GİRİŞ Birinci Bölüm ADETTEN YASAYA UZANAN YOL I. Feodal "Devrimde" Adet Kavramının Dönüşümü A. Antik Çağdan Feodalizme Geçişte "Devrim" Düşünülebilir mi? 1. Geçiş Dönemleri Hakkında Kısa Bir İzahat 2. Serfliğin Toplumsal Kökenleri B. "Feodal Devrim"de Consuetudines (Adetler) 1. Roma'nın Kalıntıları Arasında Adet (Consuetudo) 2. Adetten (Consuetudo) Adetlere (Consuetudines) II. Adetlerden Örflere: Aşağı Ortaçağ'da Bir Hukuk Kavramının Yeniden İnşası A. İnşada Yol Haritası veyahut Toplumsal Yapının Yeni Biçimi 1. Denizleri ve Karayı Saran Yollar: Şehirlerin Atılımı 2. Krallığın Yeniden İhyasının Sacayağı: Burjuvazinin Baba Ocağı Commune 3. Saldırı Altında Sınıflaşma: Aristokrasi B. Roma Hukuku Kıskacında Örfler 1. Hakikat Karşısında Dayanamayan Adetler: Krallığın Bir Oyunu 2. Kanonistlerden Civiliste'lere: Örfün Neliği 3. Kanonistlerin Bıraktığı İşin Civiliste'lerce Bitirilmesi: Örfün Yasa ile İlişkisi III. Örflerin Yasalaşması ve Ortak Bir Örf Fikri A. Kodifikasyonun Bir Önkoşulu Olarak Örfün Kraliyet İnisiyatifiyle Resmi Olarak Yazıya Geçirilmesi 1. Nasıl Başladı? 2. İstikrarın Sağlaması ve Yazım Usulünün Değişimi 3. Nihai Usulün Kraliyetin Örf Üzerindeki Belirleyiciliğinin Artmasındaki Rolü B. Roma Hukuku'nun Tahtından Devrilmesi: Romanize Olmuş Bir Ulusal Hukukun Peşinde 1. Mos Gallicus'un Kıskacındaki Ius Commune 2. Safi Ulusal mı, Aynı Zamanda Bir Resepsiyon Süreci mi?: Fransız Hukuku'nun Romanizasyonu İkinci Bölüm MODERN'İN ESKİ HUKUKU DÖNÜŞTÜRMESİ I. Eski Hukukun Teorisi A. Klasik Roma Hukuku'nda Hak Kavramının Hukuk Sistemini Belirleyiciliği 1. Bir Giriş: Roma Hukuku Sistemi'nin Modern Dönemdeki Yorumu 2. Hakkın Roma Hukukundaki Belirleyici Konumuna Konulan Nokta B. Roma Hukukundaki Objektivizmin Kaynağı: Aristoteles 1. Didaktik Hukuk Eserlerinden Hukuk "Bilimine" Kurulan Köprü 2. Hukuk "Bilimi" ve Aristoteles'te "Aranan Bilim" Olarak Felsefe II. Eski Hukuk Teorisinden Kopuş: Moderne Doğru Ağır Adımlar A. Yoksulluk Tartışması veya Bardağı Taşıran Son Damla 1. "İtaat, Yoksulluk, Tevazu" 2. Spirituel versus Conventuel 3. Yinelenen Papalık Müdahaleleri: Yıkıma Uğrayan Tarikat B. Hakkın Teorileştirilmesi ve Hakka Dayalı İlk Siyasi Sistem Tasavvuru 1. Ockhamlı'nın Papaya Verdiği Cevap: Alt-Üst Edilen Kavramlar 2. Realizmin Önünü Kesen Felsefe: Nominalizm C. Institutiones'in Bitmeyen Çilesi: Hukukçuların Dönüşen Mabedi 1. Bir Protestanın İlk Müdahalesi ve Bir Filozofun Yaptığı Bilinen İlk Devrim 2. Ulusal Doktrinle Birleşme: Domat, Pothier, Bourjon SONUÇ
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat