Keman İçin Piyano Eşlikli Mikrotonal Müzikler - Saz Eserleri ve Özgün Şarkılar

Stok Kodu:
9786052889466
Boyut:
210-297-0
Sayfa Sayısı:
201
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-01-28
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
Kategori:
%33 indirimli
201,00TL
134,67TL
Havale/EFT ile: 131,98TL
9786052889466
547393
Keman İçin Piyano Eşlikli Mikrotonal Müzikler - Saz Eserleri ve Özgün Şarkılar
Keman İçin Piyano Eşlikli Mikrotonal Müzikler - Saz Eserleri ve Özgün Şarkılar
134.67
Bu kitapta, Türk Makam Müziğinin önemli bestecileri tarafından bestelenmiş çeşitli formlardaki saz eserleri Bolahenk nota sisteminden uluslararası nota yazım sistemine transpoze edilmiştir. Transpoze edilen her bir eserin piyano eşlikleri de yazılmıştır. Kitap sadece bir albüm olarak hazırlanmamış, örnekleme alınan her bir eserin bestecileri hakkında ayrıntılı bilgilerle de donatılmıştır. Tampere akord sistemindeki bir çalgının mikrotonal müziğe eşlik etmesindeki tezatlık bilinmektedir. Bugüne kadar bu eserlerin otantik halleriyle seslendirimlerinin yanı sıra tampere çalgılarla birlikte seslendirimleri yapılagelmektedir. Batı çalgılarıyla doğu çalgılarının, Batı ses sistemiyle Doğu ses sisteminin bileşiminden farklı bir renk elde edilmesi ve Batı ülkelerinde Makamsal müziğimizin tanıtımının yapılması açısından bu bileşimin önemli olduğu düşünülmektedir. Çoğunlukla monofonik ve heterefonik tarzda seslendirilen Türk sanat Müziği eserlerinin Homofonik tarzda seslendirimine de olanak tanıması, bu kitabın güçlü yönlerinden birisi olarak değerlendirilebilir. Türk Makam Müziği bestecilerinden Refik Fersan, İsmail Hakkı Bey, Refik Talat Alpman, Gazi Girayhan, Tanburi Cemil Bey, Mesut Cemil Bey, Nevesser Kökdeş, Şerif Muhittin Targan, Kemani Tatyos Efendi ve Lavtacı Andon'un eserlerine yer verilmiştir.
Bu kitapta, Türk Makam Müziğinin önemli bestecileri tarafından bestelenmiş çeşitli formlardaki saz eserleri Bolahenk nota sisteminden uluslararası nota yazım sistemine transpoze edilmiştir. Transpoze edilen her bir eserin piyano eşlikleri de yazılmıştır. Kitap sadece bir albüm olarak hazırlanmamış, örnekleme alınan her bir eserin bestecileri hakkında ayrıntılı bilgilerle de donatılmıştır. Tampere akord sistemindeki bir çalgının mikrotonal müziğe eşlik etmesindeki tezatlık bilinmektedir. Bugüne kadar bu eserlerin otantik halleriyle seslendirimlerinin yanı sıra tampere çalgılarla birlikte seslendirimleri yapılagelmektedir. Batı çalgılarıyla doğu çalgılarının, Batı ses sistemiyle Doğu ses sisteminin bileşiminden farklı bir renk elde edilmesi ve Batı ülkelerinde Makamsal müziğimizin tanıtımının yapılması açısından bu bileşimin önemli olduğu düşünülmektedir. Çoğunlukla monofonik ve heterefonik tarzda seslendirilen Türk sanat Müziği eserlerinin Homofonik tarzda seslendirimine de olanak tanıması, bu kitabın güçlü yönlerinden birisi olarak değerlendirilebilir. Türk Makam Müziği bestecilerinden Refik Fersan, İsmail Hakkı Bey, Refik Talat Alpman, Gazi Girayhan, Tanburi Cemil Bey, Mesut Cemil Bey, Nevesser Kökdeş, Şerif Muhittin Targan, Kemani Tatyos Efendi ve Lavtacı Andon'un eserlerine yer verilmiştir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat