Karagöz Şiir ve Temaşa Dergisi Sayı:19; Nisan-Mayıs-Haziran 2012

Stok Kodu:
9781308124193
Boyut:
205-275-0
Sayfa Sayısı:
64
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2012-04-01
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%28 indirimli
50,00TL
36,00TL
Havale/EFT ile: 32,40TL
9781308124193
672063
Karagöz Şiir ve Temaşa Dergisi Sayı:19; Nisan-Mayıs-Haziran 2012
Karagöz Şiir ve Temaşa Dergisi Sayı:19; Nisan-Mayıs-Haziran 2012
36.00
Hay Hak! Çünkü istersin Fuzûlî izzetin âz et sözü Kim çok olmaktan kılıpdır çok azîzî hâr söz Fazla söze ne hacet... Söz açar söz bitirir. Bu sayımızın şiirleri Ayşegül Tözeren'in görsel şiiriyle başlıyor. Enes Özel, Emre Öztürk, Bülent Keçeli, Yavuz Altınışık, İdris Ekinci, Hüseyin Karacalar, Özgür Ballı, Yunus Emre Altuntaş ve Vural Kaya bu sayımızın diğer şairleri. Fasıl bölümümüzde, günümüz hikâyesinin en dikkate değer hikâyecilerinden birisi olan Necip Tosun'u inceledik. Osman Özbahçe, "Özgürlük Öldürür, Ölüm Özgürleştirir" başlıklı yazısında Necip Tosun'un hikâyesini ele aldı. Hikâye teknikleriyle birlikte Tosun'un anlam dünyasını yazdı. İdris Ekinci, Necip Tosun'un yeni kitabı Modern Öykü Kuramı'nda ileri sürdüğü fikirleri gösterdi, tartıştı. 1990'lı yıllardan bu yana hikâye eleştirisine verdiği emeğin bir sonucu olarak duran Modern Öykü Kuramı'yla birlikte edebiyat eleştirimiz kıymetli bir eser daha kazandı. Osman Özbahçe, "Necip Tosun'un Hikâyesi" başlıklı kronolojide Tosun'un hikâyelerinin yayım tarihlerini çıkardı. Necip Tosun'un hikâyesini çalışacaklar için kıymetli bir belge düzenledi. "Muhavere" bölümünde Necip Tosun'la yaptığımız söyleşiyi bulacaksınız. "Nitelikli Edebiyat Edebiyata Yabancılaştırılıyor" diyen Tosun'un Türk hikâyesi üstüne söyledikleri kadar edebiyat ortamımız için yaptığı tespitleri de dikkatlerinize sunuyoruz. "Ara Fasıl"da Bülent Keçeli, Emre Öztürk'ün ilk kitabı Kemik Yasası'nı yazdı. Emre Öztürk, okuyucuyu "imge gücü"yle etkiliyor diyen Keçeli, genç şairimiz için "imge kendine yeni bir başlangıç edinmiş diyebiliriz" cümlesini kurdu. Ara Fasıl "Suvare ve Matine"de Yavuz Altınışık, sıra dışı yönetmen David Lynch'in The Elephant Man (Fil Adam) isimli filmini yazdı. Lynch sinemasının temel özelliklerine değindi. Evren Kuçlu, bir yönetmeni bütün yönleriyle ele aldı: "Buhrandan İnsana Bir Sinema: Terence Malick Filmleri" başlıklı yazısında Kuçlu, Hollywood kuşatmasını yarabilmiş nadir yönetmenlerden Terence Malick'in sistem eleştirisine dikkat çekti. "Temaşa" bölümümüzde hikâye okumayı özleyenler için Necip Tosun'un yeni hikâyesi "Karanlıkta Bir Nokta"yı sunuyoruz. Oğuz Karakaş, geçtiğimiz günlerde yayınlanan The Last Vispo Anthology Poetry 1998-2008 isimli görsel şiir antolojisini yazdı. Başta Serkan Işın olmak üzere bu antolojiye Türkiye'den seçilen şairlerin haberini yaptı. Musab Kırca, "Zamanın Ruhu Üzerine Tezler"de kültürel iktidar eleştirisini sürdürüyor. Erkut Terliksiz ve Erman Akçay'ın illüstrasyonlarıyla katkıda bulunduğu Karagöz'ün "Kıraathane" bölümünü Yunus Emre Altuntaş, İdris Ekinci ve İrfan Dağ hazırladı. Yunus Emre Altuntaş son dönemde yayına başlayan edebiyat dergilerini tanıttı. Hacivat'a baş eğmezem Yanıma gelse koymazam Dest ü avuçta durmazam Perde-keşan-i şöhretim Karagözüm bir âfetim Her ne kusurumuz varsa affola, haneniz hep neşe dola! Akbaba leylek Hani bana gömlek Gömleğimin ucu yok Kara kızın suçu yok
Hay Hak! Çünkü istersin Fuzûlî izzetin âz et sözü Kim çok olmaktan kılıpdır çok azîzî hâr söz Fazla söze ne hacet... Söz açar söz bitirir. Bu sayımızın şiirleri Ayşegül Tözeren'in görsel şiiriyle başlıyor. Enes Özel, Emre Öztürk, Bülent Keçeli, Yavuz Altınışık, İdris Ekinci, Hüseyin Karacalar, Özgür Ballı, Yunus Emre Altuntaş ve Vural Kaya bu sayımızın diğer şairleri. Fasıl bölümümüzde, günümüz hikâyesinin en dikkate değer hikâyecilerinden birisi olan Necip Tosun'u inceledik. Osman Özbahçe, "Özgürlük Öldürür, Ölüm Özgürleştirir" başlıklı yazısında Necip Tosun'un hikâyesini ele aldı. Hikâye teknikleriyle birlikte Tosun'un anlam dünyasını yazdı. İdris Ekinci, Necip Tosun'un yeni kitabı Modern Öykü Kuramı'nda ileri sürdüğü fikirleri gösterdi, tartıştı. 1990'lı yıllardan bu yana hikâye eleştirisine verdiği emeğin bir sonucu olarak duran Modern Öykü Kuramı'yla birlikte edebiyat eleştirimiz kıymetli bir eser daha kazandı. Osman Özbahçe, "Necip Tosun'un Hikâyesi" başlıklı kronolojide Tosun'un hikâyelerinin yayım tarihlerini çıkardı. Necip Tosun'un hikâyesini çalışacaklar için kıymetli bir belge düzenledi. "Muhavere" bölümünde Necip Tosun'la yaptığımız söyleşiyi bulacaksınız. "Nitelikli Edebiyat Edebiyata Yabancılaştırılıyor" diyen Tosun'un Türk hikâyesi üstüne söyledikleri kadar edebiyat ortamımız için yaptığı tespitleri de dikkatlerinize sunuyoruz. "Ara Fasıl"da Bülent Keçeli, Emre Öztürk'ün ilk kitabı Kemik Yasası'nı yazdı. Emre Öztürk, okuyucuyu "imge gücü"yle etkiliyor diyen Keçeli, genç şairimiz için "imge kendine yeni bir başlangıç edinmiş diyebiliriz" cümlesini kurdu. Ara Fasıl "Suvare ve Matine"de Yavuz Altınışık, sıra dışı yönetmen David Lynch'in The Elephant Man (Fil Adam) isimli filmini yazdı. Lynch sinemasının temel özelliklerine değindi. Evren Kuçlu, bir yönetmeni bütün yönleriyle ele aldı: "Buhrandan İnsana Bir Sinema: Terence Malick Filmleri" başlıklı yazısında Kuçlu, Hollywood kuşatmasını yarabilmiş nadir yönetmenlerden Terence Malick'in sistem eleştirisine dikkat çekti. "Temaşa" bölümümüzde hikâye okumayı özleyenler için Necip Tosun'un yeni hikâyesi "Karanlıkta Bir Nokta"yı sunuyoruz. Oğuz Karakaş, geçtiğimiz günlerde yayınlanan The Last Vispo Anthology Poetry 1998-2008 isimli görsel şiir antolojisini yazdı. Başta Serkan Işın olmak üzere bu antolojiye Türkiye'den seçilen şairlerin haberini yaptı. Musab Kırca, "Zamanın Ruhu Üzerine Tezler"de kültürel iktidar eleştirisini sürdürüyor. Erkut Terliksiz ve Erman Akçay'ın illüstrasyonlarıyla katkıda bulunduğu Karagöz'ün "Kıraathane" bölümünü Yunus Emre Altuntaş, İdris Ekinci ve İrfan Dağ hazırladı. Yunus Emre Altuntaş son dönemde yayına başlayan edebiyat dergilerini tanıttı. Hacivat'a baş eğmezem Yanıma gelse koymazam Dest ü avuçta durmazam Perde-keşan-i şöhretim Karagözüm bir âfetim Her ne kusurumuz varsa affola, haneniz hep neşe dola! Akbaba leylek Hani bana gömlek Gömleğimin ucu yok Kara kızın suçu yok
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat