9786054195992
674279
https://www.sehadetkitap.com/urun/islam-sehirleri
İslam Şehirleri
45.60
Mekan ile onu şekillendiren insan arasında karşılıklı özne-nesne ilişkisi bulunmakta olup medeniyet buradan doğmaktadır. İnsanın medeniyet üretmede özne rolünde olduğu izahtan vareste bir konudur. Ancak insanın öznesi olduğu medeniyet bir taraftan kendisine, diğer taraftan ise var olduğu mekana aittir. Medeniyet öznesi insan ile medeniyet kurarken nesne konumundaki mekan arasında karşılıklı- yadsınamaz bağlar bulunmaktadır. Dahası, medeniyetin görünen yüzünü temsil eden mekan, tamamen pasif bir nesne de değildir. Çünkü o da canlı bir organizmadır ve öznesi olan insanın kendini oluşturmasına katkı sağlayarak bizzat kendisi özneye dönüşmektedir. Özne konumundaki Müslüman, nesne konumundaki mekanı dizayn ederken kendisini var kılan düşünsel arka plandan hareket eder.
İşte kitabımıza başlık olarak seçtiğimiz İslam Şehri de aslında Müslümanların egemen oldukları veya yoğunlukta yaşadıkları bir yerden ziyade bu düşünsel arka plandan hareketle dizayn edilmiş olan mekanı ifade etmektedi.
İÇİNDEKİLER
Giriş
Vâsıt Kentinin Kuruluşu ve İlk Sakinleri Üzerine
Yazılı Kaynaklar Işığında Mervin Şehir Dokusu Üzerine Notlar
Meyyâfârikîn (Silvan) Tarihi Üzerine Notlar
Cündişâpûr Medresesi
Ankara Vilayet Salnâmelerine Göre Osmanlının Son Döneminde Çorum
Bitlis Vilayet Salnâmelerine Göre Ginç Sancağı
Erzurum Vilayet Salnamelerine Göre Osmanlının Son Döneminde Kiğı Kazası
ÇEVİRİ MAKALELER
Câhızın et-Tebessur Bit-Ticâre Adlı Risâlesi
İslâm Öncesi ve İslâmın İlk Döneminde Medine (Yesrib) Pazarı Üzerine
Mekan ile onu şekillendiren insan arasında karşılıklı özne-nesne ilişkisi bulunmakta olup medeniyet buradan doğmaktadır. İnsanın medeniyet üretmede özne rolünde olduğu izahtan vareste bir konudur. Ancak insanın öznesi olduğu medeniyet bir taraftan kendisine, diğer taraftan ise var olduğu mekana aittir. Medeniyet öznesi insan ile medeniyet kurarken nesne konumundaki mekan arasında karşılıklı- yadsınamaz bağlar bulunmaktadır. Dahası, medeniyetin görünen yüzünü temsil eden mekan, tamamen pasif bir nesne de değildir. Çünkü o da canlı bir organizmadır ve öznesi olan insanın kendini oluşturmasına katkı sağlayarak bizzat kendisi özneye dönüşmektedir. Özne konumundaki Müslüman, nesne konumundaki mekanı dizayn ederken kendisini var kılan düşünsel arka plandan hareket eder.
İşte kitabımıza başlık olarak seçtiğimiz İslam Şehri de aslında Müslümanların egemen oldukları veya yoğunlukta yaşadıkları bir yerden ziyade bu düşünsel arka plandan hareketle dizayn edilmiş olan mekanı ifade etmektedi.
İÇİNDEKİLER
Giriş
Vâsıt Kentinin Kuruluşu ve İlk Sakinleri Üzerine
Yazılı Kaynaklar Işığında Mervin Şehir Dokusu Üzerine Notlar
Meyyâfârikîn (Silvan) Tarihi Üzerine Notlar
Cündişâpûr Medresesi
Ankara Vilayet Salnâmelerine Göre Osmanlının Son Döneminde Çorum
Bitlis Vilayet Salnâmelerine Göre Ginç Sancağı
Erzurum Vilayet Salnamelerine Göre Osmanlının Son Döneminde Kiğı Kazası
ÇEVİRİ MAKALELER
Câhızın et-Tebessur Bit-Ticâre Adlı Risâlesi
İslâm Öncesi ve İslâmın İlk Döneminde Medine (Yesrib) Pazarı Üzerine
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.