İmam Şafii'nin İslam Hukuk Kaynaklarından İstihsana Yaklaşımı

Stok Kodu:
9786059991773
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
208
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-03-05
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%33 indirimli
65,00TL
43,55TL
Havale/EFT ile: 42,68TL
Bu üründen 2 adet satın alınmıştır.
9786059991773
497384
İmam Şafii'nin İslam Hukuk Kaynaklarından İstihsana Yaklaşımı
İmam Şafii'nin İslam Hukuk Kaynaklarından İstihsana Yaklaşımı
43.55
Neden Şafiî? Şafii, İslam hukuk tarihinin dönüm noktasında yer almaktadır. İslam hukuk metodolojisinin gelişiminde onunla birlikte yeni bir dönem başlamıştır. Şâfiî'nin İslâm hukuk metodolojisine katkısı, Aristo'nun mantığa, Halil b. Ahmed'in dil bilimine olan katkısı gibi olmuştur. Şâfiî'nin koyduğu kuralların İslâmî ilimlerdeki önemi, Descartes'in koyduğu kuralların modern batı düşünce sisteminin oluşumundaki önemi gibi olmuştur. Şâfiî, sonraki hukukçular tarafından uygulanacak bir hukuk sisteminin öncüsü olmuştur. Böylece Şâfiî, dinî ve sosyal yapımıza istikrar getiren bir mekanizma oluşturmuştur. Neden istihsan? İslam hukuk metodolojisi ilminin delil/kaynak bölümünde yer alan bu kavramın, bu ilmin günümüze kadar ulaşan ilk telifini vererek bunu tedvin eden Şâfiî tarafından şiddetle reddedilmesi ve bu eksende bir tartışmanın meydana gelmesi, bizi bu tartışmanın özünü öğrenmeye sevk etmiştir.
Neden Şafiî? Şafii, İslam hukuk tarihinin dönüm noktasında yer almaktadır. İslam hukuk metodolojisinin gelişiminde onunla birlikte yeni bir dönem başlamıştır. Şâfiî'nin İslâm hukuk metodolojisine katkısı, Aristo'nun mantığa, Halil b. Ahmed'in dil bilimine olan katkısı gibi olmuştur. Şâfiî'nin koyduğu kuralların İslâmî ilimlerdeki önemi, Descartes'in koyduğu kuralların modern batı düşünce sisteminin oluşumundaki önemi gibi olmuştur. Şâfiî, sonraki hukukçular tarafından uygulanacak bir hukuk sisteminin öncüsü olmuştur. Böylece Şâfiî, dinî ve sosyal yapımıza istikrar getiren bir mekanizma oluşturmuştur. Neden istihsan? İslam hukuk metodolojisi ilminin delil/kaynak bölümünde yer alan bu kavramın, bu ilmin günümüze kadar ulaşan ilk telifini vererek bunu tedvin eden Şâfiî tarafından şiddetle reddedilmesi ve bu eksende bir tartışmanın meydana gelmesi, bizi bu tartışmanın özünü öğrenmeye sevk etmiştir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat