Hat Sanatı Târihi - Ekoller veTâkipçileri

Stok Kodu:
9786054750511
Boyut:
230-320-0
Sayfa Sayısı:
864
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-10-07
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%31 indirimli
2.200,00TL
1.518,00TL
Havale/EFT ile: 1.487,64TL
KARGO BEDAVA
9786054750511
486305
Hat Sanatı Târihi - Ekoller veTâkipçileri
Hat Sanatı Târihi - Ekoller veTâkipçileri
1518.00
Türklerde hemen bütün güzel san'atlar, mîmârî, mûsıkî, tezhib ve hat gibi, dünyaya parmak ısırtan ve beşerî olduğu kadar ilâhî de olan bütün bu san'at kolları, tevhid merkezinden hareket etmiş birlikci bir karakter taşıdığından, temeli ve felsefesi kadar tafsîlât ve teferruatında da hep o tevhid anlayışını îlân ve ihyâ eylemişlerdir. 1928'de Latin alfabesinin kabulü ile eski harflerimiz ilgā edilmiştir. Netîce olarak "Mârifet iltifata tâbidir" sözü mûcibince, hattat, teşvik ve iltifat görmeyen san'atkârlar kāfilesine girmiştir. Bununla berâber bir târihî icbar ve ihtiyaçdan dolayı gene de "hat"tın Türk san'atındaki büyük yeri ve tesiri tamâmiyle sönmemiştir ve işte bu sebeple, san'atın bir iç bünye tazyiki yeni hattatların yetişmesine yol açmış ve elimizdeki kitap bu ihtiyâcın netîcesi olarak meydana gelmiştir. Ayrıca dikkate değer olan bir başka nokta da, bu genç hattatların, âdeta bir ihraç metâı gibi, çeşitli müslüman ülkelerce aranan üstad san'atkârlar olmakta devam etmeleridir. Netîce şu ki, Türkiye'de eski harfler ölebilir. Fakat "hat" da, "hattat" da ölemez. Ekrem Hakkı Ayverdi 1982 Kubbealtı Mütevelli Hey'eti Başkanı
Türklerde hemen bütün güzel san'atlar, mîmârî, mûsıkî, tezhib ve hat gibi, dünyaya parmak ısırtan ve beşerî olduğu kadar ilâhî de olan bütün bu san'at kolları, tevhid merkezinden hareket etmiş birlikci bir karakter taşıdığından, temeli ve felsefesi kadar tafsîlât ve teferruatında da hep o tevhid anlayışını îlân ve ihyâ eylemişlerdir. 1928'de Latin alfabesinin kabulü ile eski harflerimiz ilgā edilmiştir. Netîce olarak "Mârifet iltifata tâbidir" sözü mûcibince, hattat, teşvik ve iltifat görmeyen san'atkârlar kāfilesine girmiştir. Bununla berâber bir târihî icbar ve ihtiyaçdan dolayı gene de "hat"tın Türk san'atındaki büyük yeri ve tesiri tamâmiyle sönmemiştir ve işte bu sebeple, san'atın bir iç bünye tazyiki yeni hattatların yetişmesine yol açmış ve elimizdeki kitap bu ihtiyâcın netîcesi olarak meydana gelmiştir. Ayrıca dikkate değer olan bir başka nokta da, bu genç hattatların, âdeta bir ihraç metâı gibi, çeşitli müslüman ülkelerce aranan üstad san'atkârlar olmakta devam etmeleridir. Netîce şu ki, Türkiye'de eski harfler ölebilir. Fakat "hat" da, "hattat" da ölemez. Ekrem Hakkı Ayverdi 1982 Kubbealtı Mütevelli Hey'eti Başkanı
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat