Geleneğin Dindeki Yeri Fikhı Bir Yaklaşım

Stok Kodu:
9786052581537
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
132
Basım Yeri:
ANKARA
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-02-03
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
1.Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%13 indirimli
150,00TL
130,50TL
Havale/EFT ile: 127,89TL
9786052581537
494752
Geleneğin Dindeki Yeri Fikhı Bir Yaklaşım
Geleneğin Dindeki Yeri Fikhı Bir Yaklaşım
130.50
Bu çalışma, İslam hukukunun tek tipçi değil terkipçi olduğunu be­timleyen örf ilkesinin, ma'rûf kavramından hareketle temellendirilmesi imkânını amaçlamakta, giriş ve üç bölümden oluşmaktadır.Giriş'te çalışmanın konusuna, amacına ve yöntemine kısaca değin­dik. Birinci bölümde ise, ma'rûf ve örf kavramlarının etimolojik anlam çerçevesini ve Kur'an'daki kullanımlarını, ayrıca iki kavram arasındaki ilişkiyi ortaya koymaya çalıştık.İkinci bölümde, örf (ma'rûf) ve âdet kelimelerini birkaç açıdan de­ğerlendirmeye tabi tutarak, usûldeki mevkiine, kaynak değerine ve hu­kukun kaynağı olması bakımından örfün sınırına dikkat çektik.Son bölümde, Kur'an'a dayandırdığımız ve ikinci bölümde usûl açısından ilkesel olarak ele aldığımız örf ve âdet olgusunun fıkhî hü­ kümlere etkisini, farklı konulardan örnekler vermek suretiyle somutlaş­tırmaya çalıştık.
Bu çalışma, İslam hukukunun tek tipçi değil terkipçi olduğunu be­timleyen örf ilkesinin, ma'rûf kavramından hareketle temellendirilmesi imkânını amaçlamakta, giriş ve üç bölümden oluşmaktadır.Giriş'te çalışmanın konusuna, amacına ve yöntemine kısaca değin­dik. Birinci bölümde ise, ma'rûf ve örf kavramlarının etimolojik anlam çerçevesini ve Kur'an'daki kullanımlarını, ayrıca iki kavram arasındaki ilişkiyi ortaya koymaya çalıştık.İkinci bölümde, örf (ma'rûf) ve âdet kelimelerini birkaç açıdan de­ğerlendirmeye tabi tutarak, usûldeki mevkiine, kaynak değerine ve hu­kukun kaynağı olması bakımından örfün sınırına dikkat çektik.Son bölümde, Kur'an'a dayandırdığımız ve ikinci bölümde usûl açısından ilkesel olarak ele aldığımız örf ve âdet olgusunun fıkhî hü­ kümlere etkisini, farklı konulardan örnekler vermek suretiyle somutlaş­tırmaya çalıştık.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat