Film ve Fenomenoloji

Stok Kodu:
9786259819105
Boyut:
135-195-
Sayfa Sayısı:
195
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-07-08
Çeviren:
Nihal Tokinan Gökçe
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%8 indirimli
300,00TL
276,00TL
Havale/EFT ile: 248,40TL
9786259819105
710426
Film ve Fenomenoloji
Film ve Fenomenoloji
276.00
Gerçekçi Bir Sinematik Temsil Kuramına Doğru Elinizdeki kitap, Allan Casebier'ın fenomenolojinin babası olan Edmund Husserl tarafından ortaya atılan temsil teorisinin geliştirilmiş hâlidir. Yazar, Husserl'ın teorisini sinematik temsil teorisine uyarlamış ve bu yeni bakış açısı, son derece açık ve etkili bir biçimde okuyucuya sunulmuştur. Fenomenolojinin yirminci yüzyıl sinemasına özgü sanat formunu tasvir eden eser, şimdiye kadar var olan tüm teorilere bir panzehir olarak tasarlanmıştır. Casebier eserinde, temsilin fenomenolojik açıklamasının herhangi bir film teorisinin hedeflerini nasıl ilerleteceğini açıklamaktadır. Ayrıca Derrida'nın “yapıbozumu” meydan okumasını da tahlil ederek, Eser Adı FİLM VE FENOMENOLOJİ f i l m t e o r i s inin hem epistemolojik hem de ontolojik konular açısından realist olması gerektiğini savunmuştur. Film ve Fenomenoloji, çağdaş film teorisinin gidişatına aykırı olarak sinemadaki temsil sorununa yeni bir yaklaşım sunuyor. Kitabı okurken yeni ufuklara yelken açmakla kalmayacak aynı zamanda alanında eşsiz bir eseri okumanın imtiyazına kavuşacaksınız.
Gerçekçi Bir Sinematik Temsil Kuramına Doğru Elinizdeki kitap, Allan Casebier'ın fenomenolojinin babası olan Edmund Husserl tarafından ortaya atılan temsil teorisinin geliştirilmiş hâlidir. Yazar, Husserl'ın teorisini sinematik temsil teorisine uyarlamış ve bu yeni bakış açısı, son derece açık ve etkili bir biçimde okuyucuya sunulmuştur. Fenomenolojinin yirminci yüzyıl sinemasına özgü sanat formunu tasvir eden eser, şimdiye kadar var olan tüm teorilere bir panzehir olarak tasarlanmıştır. Casebier eserinde, temsilin fenomenolojik açıklamasının herhangi bir film teorisinin hedeflerini nasıl ilerleteceğini açıklamaktadır. Ayrıca Derrida'nın “yapıbozumu” meydan okumasını da tahlil ederek, Eser Adı FİLM VE FENOMENOLOJİ f i l m t e o r i s inin hem epistemolojik hem de ontolojik konular açısından realist olması gerektiğini savunmuştur. Film ve Fenomenoloji, çağdaş film teorisinin gidişatına aykırı olarak sinemadaki temsil sorununa yeni bir yaklaşım sunuyor. Kitabı okurken yeni ufuklara yelken açmakla kalmayacak aynı zamanda alanında eşsiz bir eseri okumanın imtiyazına kavuşacaksınız.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat