Fârâbi Söyleşileri

Stok Kodu:
9786256799806
Boyut:
135-210-
Sayfa Sayısı:
256
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-05-22
Çeviren:
Aliye Söğüt
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%8 indirimli
170,00TL
156,40TL
Havale/EFT ile: 153,27TL
9786256799806
702427
Fârâbi Söyleşileri
Fârâbi Söyleşileri
156.40
“Faal Akıl evreni idare eden Akl-ı Küll'dür. İnsân-ı Kâmil'in aklı o akılla bir birlik kuran ve uyumlu olan bir akıldır… Bu âlem önceden akıldan yoksundu da sonradan mı onu doğurdu? Hayır. Akıl, âlemi meydana getirdi. İşte Akl-ı Faal budur. Akl-ı Faal evrenin tüm bilimsel kanunlarını meydana getiren ve onu olabilecek en iyi şekilde yöneten hikmet ve akıldır. O, Allah'ın hikmetidir. Bu yüzden faaldir, yani münfail (edilgen) değildir.” “Derrida, Fârâbî'yi okusaydı onun, kendisinden bin yıl kadar önce bu meselelere işaret ettiğini görmüş olacaktı. Yani benim dış dünyadaki varlığım, Faal Akıl vasıtasıyladır. Faal Akıl'la olan irtibatımdan ve onun her yerde olmasından mütevellit evrende algıladığım, işittiğim ve anladığım her şeyde hâzır ve nâzır olurum. Ancak Faal Akla gereken ilgiyi göstermeyen bu Fransız filozof, dış dünyada gördüğü cisimlerde hâzır olduğunu söylemekte, bunu ifade ederken ‘huzûr' sözcüğünü (bulunuş metafiziği) (metaphysics of presence) kullanmaktadır.” “Allah âlemde midir, yoksa âlemin dışında ve ötesinde midir? ‘Hem âlemde hem de âlemin dışındadır' dersek, çelişki olmuş olur. Aslında bu soruya rahatlıkla cevap vermek mümkündür: ‘Allah ne âlemde ne de âlemin dışındadır.' O, müteâlîdir (aşkındır). ‘Müteâlî' ne demektir? Dikkatinizi çekerim, ‘müteâl' olmak bir şeyin dışında olmak demek değildir.”
“Faal Akıl evreni idare eden Akl-ı Küll'dür. İnsân-ı Kâmil'in aklı o akılla bir birlik kuran ve uyumlu olan bir akıldır… Bu âlem önceden akıldan yoksundu da sonradan mı onu doğurdu? Hayır. Akıl, âlemi meydana getirdi. İşte Akl-ı Faal budur. Akl-ı Faal evrenin tüm bilimsel kanunlarını meydana getiren ve onu olabilecek en iyi şekilde yöneten hikmet ve akıldır. O, Allah'ın hikmetidir. Bu yüzden faaldir, yani münfail (edilgen) değildir.” “Derrida, Fârâbî'yi okusaydı onun, kendisinden bin yıl kadar önce bu meselelere işaret ettiğini görmüş olacaktı. Yani benim dış dünyadaki varlığım, Faal Akıl vasıtasıyladır. Faal Akıl'la olan irtibatımdan ve onun her yerde olmasından mütevellit evrende algıladığım, işittiğim ve anladığım her şeyde hâzır ve nâzır olurum. Ancak Faal Akla gereken ilgiyi göstermeyen bu Fransız filozof, dış dünyada gördüğü cisimlerde hâzır olduğunu söylemekte, bunu ifade ederken ‘huzûr' sözcüğünü (bulunuş metafiziği) (metaphysics of presence) kullanmaktadır.” “Allah âlemde midir, yoksa âlemin dışında ve ötesinde midir? ‘Hem âlemde hem de âlemin dışındadır' dersek, çelişki olmuş olur. Aslında bu soruya rahatlıkla cevap vermek mümkündür: ‘Allah ne âlemde ne de âlemin dışındadır.' O, müteâlîdir (aşkındır). ‘Müteâlî' ne demektir? Dikkatinizi çekerim, ‘müteâl' olmak bir şeyin dışında olmak demek değildir.”
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat