Emile Ya da Eğitim Üzerine

Stok Kodu:
9789754688153
Boyut:
135-195-
Sayfa Sayısı:
848
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2009-05-07
Çeviren:
İsmail Yergüz
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%36 indirimli
40,00TL
25,60TL
Havale/EFT ile: 24,32TL
9789754688153
665894
Emile Ya da Eğitim Üzerine
Emile Ya da Eğitim Üzerine
25.60
ean-Jacques Rousseau bir özgürlük filozofudur. Bu bağlamda sivil toplumun çelişkilerini sorgulamış ve bu sorgulamayı gerçekleştirirken de insan-yurttaş, doğa-toplum, kır-kent ilişkilerini öne çıkarmıştır. Onun felsefesinde insan doğuştan iyidir ama toplum tarafından asıl doğasından uzaklaştırılmış ve doğal özgürlüğünü yitirmiş bir konumdadır. Rousseaunun ereği, toplumda dolayımsız birliğin yeniden kurulması amacıyla bireylere gerçek bir toplum sözleşmesi sunarak sivil özgürlüğün sağlanmasıdır. 18. yüzyılın sonunda Rousseaunun düşüncelerinden etkilenmemiş insan kalmamıştır. Bu denli büyük bir etki yaratabilmek için, en derin anlamıyla kuşağının temsilcisi ve sözcüsü olmak gerekmektedir. Rousseau sıradan insanlardan biridir ve onlar arasından ilk konuşandır; halk için konuşurken kendisi için konuşmuştur. O, 18. yyda cumhuriyetçi istemleri köktenci bir biçimde dile getiren ilk düşünürdür ve bu bağlamda reformist nitelikli diğer Aydınlanma düşünürlerinden ayrılır. Goethenin dediği gibi, Voltaire nasıl bir dünyanın sonuysa, Rousseau da bir dünyanın başlangıcıdır. Pedagoji üzerine düşünceler ancak bir psikolojiye ya da daha doğrusu bir teolojiyle belirtik bir biçimde doğrulanan bir antropolojiye dayanırlarsa anlam kazanırlar. insan doğasının romanı olarak adlandırılan ve mutluluğun yollarının arandığı Emilein sırrı budur. J.-J. Rousseau, insanın ilksel iyiliği üzerine bir çalışma olarak tanımladığı bu yapıtıyla, pedagoji, dinsel duyarlılık tarihi (Savoielı Rahibin inanç Açıklaması) ve doğal çevre bilinci konusunda bir çığır açmıştır
ean-Jacques Rousseau bir özgürlük filozofudur. Bu bağlamda sivil toplumun çelişkilerini sorgulamış ve bu sorgulamayı gerçekleştirirken de insan-yurttaş, doğa-toplum, kır-kent ilişkilerini öne çıkarmıştır. Onun felsefesinde insan doğuştan iyidir ama toplum tarafından asıl doğasından uzaklaştırılmış ve doğal özgürlüğünü yitirmiş bir konumdadır. Rousseaunun ereği, toplumda dolayımsız birliğin yeniden kurulması amacıyla bireylere gerçek bir toplum sözleşmesi sunarak sivil özgürlüğün sağlanmasıdır. 18. yüzyılın sonunda Rousseaunun düşüncelerinden etkilenmemiş insan kalmamıştır. Bu denli büyük bir etki yaratabilmek için, en derin anlamıyla kuşağının temsilcisi ve sözcüsü olmak gerekmektedir. Rousseau sıradan insanlardan biridir ve onlar arasından ilk konuşandır; halk için konuşurken kendisi için konuşmuştur. O, 18. yyda cumhuriyetçi istemleri köktenci bir biçimde dile getiren ilk düşünürdür ve bu bağlamda reformist nitelikli diğer Aydınlanma düşünürlerinden ayrılır. Goethenin dediği gibi, Voltaire nasıl bir dünyanın sonuysa, Rousseau da bir dünyanın başlangıcıdır. Pedagoji üzerine düşünceler ancak bir psikolojiye ya da daha doğrusu bir teolojiyle belirtik bir biçimde doğrulanan bir antropolojiye dayanırlarsa anlam kazanırlar. insan doğasının romanı olarak adlandırılan ve mutluluğun yollarının arandığı Emilein sırrı budur. J.-J. Rousseau, insanın ilksel iyiliği üzerine bir çalışma olarak tanımladığı bu yapıtıyla, pedagoji, dinsel duyarlılık tarihi (Savoielı Rahibin inanç Açıklaması) ve doğal çevre bilinci konusunda bir çığır açmıştır
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat