Ebu Süleyman Es - Sicistani Ve Felsefesi

Stok Kodu:
9786057600110
Boyut:
150-210-0
Sayfa Sayısı:
240
Basım Yeri:
Konya
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-02-16
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%45 indirimli
160,00TL
88,00TL
Havale/EFT ile: 86,24TL
Aynı gün kargo
9786057600110
582692
Ebu Süleyman Es - Sicistani Ve Felsefesi
Ebu Süleyman Es - Sicistani Ve Felsefesi
88.00
Sicistani'ye göre nefsin bedenden farklı bir cevher olduğunu söylemekte bir beis yoktur. Bu nedenle nefs ve bedenden doğan birliktelik ortadan kalktığında beden yok olurken, nefs yok olmamaktadır. Nefs ve beden tek bir şekil ve tek bir suret üzere irtibat halinde değildir. Diğer bir ifade ile onlar birbirlerine karşı farklılıklarını koruyarak birlikteliklerini devam ettirir. Bu anlamda bedenin varlığı nefse bağlı iken, nefsin varlığı bedene bağlı değildir. Çünkü Sicistani'ye göre bir insan mal, mülk ve elbise sahibi olduğu gibi bir nefs sahibi değildir. Buna bağlı olarak mecazi bir kullanım müstesna, “İnsan, nefs sahibidir.” denilemez. Sicistani “İnsan, nefs sahibidir.” sözünden, “O, nefs ile insandır.” manasının anlaşılması gerektiğini ifade etmektedir. Çünkü ona göre gerçekte insan nefse değil, nefs insana sahip olup onu kullanmakta ve tamamlamaktadır.
Sicistani'ye göre nefsin bedenden farklı bir cevher olduğunu söylemekte bir beis yoktur. Bu nedenle nefs ve bedenden doğan birliktelik ortadan kalktığında beden yok olurken, nefs yok olmamaktadır. Nefs ve beden tek bir şekil ve tek bir suret üzere irtibat halinde değildir. Diğer bir ifade ile onlar birbirlerine karşı farklılıklarını koruyarak birlikteliklerini devam ettirir. Bu anlamda bedenin varlığı nefse bağlı iken, nefsin varlığı bedene bağlı değildir. Çünkü Sicistani'ye göre bir insan mal, mülk ve elbise sahibi olduğu gibi bir nefs sahibi değildir. Buna bağlı olarak mecazi bir kullanım müstesna, “İnsan, nefs sahibidir.” denilemez. Sicistani “İnsan, nefs sahibidir.” sözünden, “O, nefs ile insandır.” manasının anlaşılması gerektiğini ifade etmektedir. Çünkü ona göre gerçekte insan nefse değil, nefs insana sahip olup onu kullanmakta ve tamamlamaktadır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat