Dandy Modern Hayatın Ressamı

Stok Kodu:
9786051432205
Boyut:
125-195-0
Sayfa Sayısı:
116
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2017-11-07
Çeviren:
Özge Taş
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%8 indirimli
75,00TL
69,00TL
Havale/EFT ile: 67,62TL
9786051432205
449708
Dandy Modern Hayatın Ressamı
Dandy Modern Hayatın Ressamı
69.00
Zevklerin bedeli metafizik ve politik çılgınlıklardır. Paris'in sanat sergi ve salonlarından hiçbirini kaçırmayan sanat eleştirmeni ve şair Charles Baudelaire (1821-1867) bu konu hakkında uçlarda bir bilince sahiptir. Zevk düşmanı akademizmin karşısına Baudelaire şu parolayla çıkar: Şimdiki zamana dönüş, ama Sonsuz Güzellik'i giyinmiş bir şimdiki zamandır bu. 1863 yılında kaleme aldığı ve modernliğin doğuşu olarak kabul edilen Modern Hayatın Ressamı adlı bu deneme eserinde şair, yetenek, süsün, gösterişlerin, elegan kadının, şehrin, havailiğin ve korkunun övgüsünü yapar. Baudelaire bu kitapta bir Dandy teorisi ortaya koymaktadır: "Modernlik, geçicidir, beklenmediktir, sanatın yarısıdır ki diğer parça da ölümsüz ve değişmezdir." *** Baudelaire'de önemli olan, kentin "ölü dil"i içerisindeki bir toplumsal özdür, modern bir özdür. Modern, Baudelaire'in şiirinin temel vurgularından biridir. Modern, "spleen" olarak ideali parçalar. Ancak en eski tarihi hep alıntılayan da özellikle moderndir. Burada bu alıntılama, söz konusu dönemin toplumsal koşullarına ve ürünlerine uygun düşen bir çokanlamlılık aracılığıyla gerçekleşmektedir. Çokanlamlılık, diyalektiğin bir görüntü olarak ortaya çıkışıdır, durağan konumdaki diyalektiğin yasasıdır. Bu durağanlık bir ütopyadır ve dolayısıyla diyalektik görüntü, düşsel bir görüntüden ibarettir. Mal, kesinlikle böyle bir görüntüyü, bir fetiş görüntüsünü sergiler. Hem yuva, hem de cadde olan pasajlar da böyle bir görüntüyü sergilerler. Aynı zamanda hem satıcı, hem de mal olan fahişe de böyle bir görüntüyü sergiler.
Zevklerin bedeli metafizik ve politik çılgınlıklardır. Paris'in sanat sergi ve salonlarından hiçbirini kaçırmayan sanat eleştirmeni ve şair Charles Baudelaire (1821-1867) bu konu hakkında uçlarda bir bilince sahiptir. Zevk düşmanı akademizmin karşısına Baudelaire şu parolayla çıkar: Şimdiki zamana dönüş, ama Sonsuz Güzellik'i giyinmiş bir şimdiki zamandır bu. 1863 yılında kaleme aldığı ve modernliğin doğuşu olarak kabul edilen Modern Hayatın Ressamı adlı bu deneme eserinde şair, yetenek, süsün, gösterişlerin, elegan kadının, şehrin, havailiğin ve korkunun övgüsünü yapar. Baudelaire bu kitapta bir Dandy teorisi ortaya koymaktadır: "Modernlik, geçicidir, beklenmediktir, sanatın yarısıdır ki diğer parça da ölümsüz ve değişmezdir." *** Baudelaire'de önemli olan, kentin "ölü dil"i içerisindeki bir toplumsal özdür, modern bir özdür. Modern, Baudelaire'in şiirinin temel vurgularından biridir. Modern, "spleen" olarak ideali parçalar. Ancak en eski tarihi hep alıntılayan da özellikle moderndir. Burada bu alıntılama, söz konusu dönemin toplumsal koşullarına ve ürünlerine uygun düşen bir çokanlamlılık aracılığıyla gerçekleşmektedir. Çokanlamlılık, diyalektiğin bir görüntü olarak ortaya çıkışıdır, durağan konumdaki diyalektiğin yasasıdır. Bu durağanlık bir ütopyadır ve dolayısıyla diyalektik görüntü, düşsel bir görüntüden ibarettir. Mal, kesinlikle böyle bir görüntüyü, bir fetiş görüntüsünü sergiler. Hem yuva, hem de cadde olan pasajlar da böyle bir görüntüyü sergilerler. Aynı zamanda hem satıcı, hem de mal olan fahişe de böyle bir görüntüyü sergiler.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat