Çöken İstanbul;Röportajlar

Stok Kodu:
9786258487947
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
344
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-10-23
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%41 indirimli
220,00TL
129,80TL
Havale/EFT ile: 116,82TL
9786258487947
539316
Çöken İstanbul;Röportajlar
Çöken İstanbul;Röportajlar
129.80
“İri çınarların, iri servilerin süslediği sahili gösteren kayıkçı, ‘Buraları görüyor musunuz?' diyor, ‘Eskiden burada kahveler, tiyatrolar vardı, Abdi oynardı, Kel Hasan oynardı. Buraları tıklım tıklım dolardı. Yalnız orası değil, bu derenin üstü de kayıktan görünmezdi. Kel Hasan'ın sahneye çıkacağını beliğ eden davul gürültüsü duyuldu mu yalnız içerdekiler değil, kayıklardaki insanlar da gülmeye başlarlardı.'” Suat Derviş bu sefer roman ya da öyküleriyle değil, hayalden hakikate yönelişinin milatlarından biri saydığı röportajları ile bizlerle. Çöken İstanbul'da yer alan, 1935-37 arasında yayınlanan bu röportaj dizileri İstanbul'u ve İstanbulluları merkeze alıyor. Suat Derviş, birkaç sene sonra İstanbul'un Bir Gecesi'yle çizeceği panoramanın eskizini yapıyor; bizi karanlık, yoksul ve hasta bir şehrin sokaklarında dolaştırıyor. Pınar Öğünç'se “Kalpli, Beyinli Bir Kayıt Cihazı” başlıklı yazısında, mümkün olsa, Suat Derviş'le zaman geçirmeyi ve onunla bir röportaj yapmayı arzu ettiğini söyleyip sormak istediklerini, merak ettiklerini anlatıyor. Öğünç'ün yazısı, Suat Derviş'i ve mirasını anlamak, anlamlandırmak için çok önemli, duygusal bir kılavuz metin.
“İri çınarların, iri servilerin süslediği sahili gösteren kayıkçı, ‘Buraları görüyor musunuz?' diyor, ‘Eskiden burada kahveler, tiyatrolar vardı, Abdi oynardı, Kel Hasan oynardı. Buraları tıklım tıklım dolardı. Yalnız orası değil, bu derenin üstü de kayıktan görünmezdi. Kel Hasan'ın sahneye çıkacağını beliğ eden davul gürültüsü duyuldu mu yalnız içerdekiler değil, kayıklardaki insanlar da gülmeye başlarlardı.'” Suat Derviş bu sefer roman ya da öyküleriyle değil, hayalden hakikate yönelişinin milatlarından biri saydığı röportajları ile bizlerle. Çöken İstanbul'da yer alan, 1935-37 arasında yayınlanan bu röportaj dizileri İstanbul'u ve İstanbulluları merkeze alıyor. Suat Derviş, birkaç sene sonra İstanbul'un Bir Gecesi'yle çizeceği panoramanın eskizini yapıyor; bizi karanlık, yoksul ve hasta bir şehrin sokaklarında dolaştırıyor. Pınar Öğünç'se “Kalpli, Beyinli Bir Kayıt Cihazı” başlıklı yazısında, mümkün olsa, Suat Derviş'le zaman geçirmeyi ve onunla bir röportaj yapmayı arzu ettiğini söyleyip sormak istediklerini, merak ettiklerini anlatıyor. Öğünç'ün yazısı, Suat Derviş'i ve mirasını anlamak, anlamlandırmak için çok önemli, duygusal bir kılavuz metin.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat