1.BÖLÜM
BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME VE KURAMSAL ÇERÇEVESİ
1.1. Bilgi İşlemsel Düşünme Nedir?
1.2. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Tarihsel Süreci
1.3. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Boyutları
1.3.1. Bilgi İşlemsel Düşüncenin Bilgi Boyutu
1.3.2. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Uygulama Boyutu
1.3.2.1. Parçalara Ayırma
1.3.2.2. Soyutlama
1.3.2.3. Örüntü - Model Çıkarma
1.3.2.4. Algoritma
1.3.2.5. Değerlendirme ve Hata Ayıklama
1.3.3. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Perspektif Boyutu
1.4. Öğretim Programlarında Bilgi İşlemsel Düşünme
1.4.1. Türkiye'deki Öğretim Programlarında Bilgi İşlemsel Düşünme
1.4.2. Uluslararası Öğretim Programlarında Bilgi İşlemsel Düşünme
1.5. Uluslararası Standartlarda Bilgi İşlemsel Düşünme
1.5.1. ISTE Standartları
1.5.2. CSTA Standartları
1.6. Dünyada Bilgi İşlemsel Düşünme Uygulamaları
1.6.1. Code.org
1.6.2. Barefoot Projesi
1.6.3. Google Education
1.6.4. BBC Bitesize
1.6.5. North Caroline States Üniversitesi
1.6.6. Bebras/Bilge Kunduz
1.6.7. Scratch
2.BÖLÜM
BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME ETKİNLİKLERİ
2.1. Etkinliklerin Planlanma Süreci
2.1.1. İlgi Odaklı Yaratıcı Teori
2.1.2 Etkinliklerin Uygulanmasında Kullanılabilecek Strateji Yöntem
ve Teknikler
2.1.3 Etkinlik Türlerinin Belirlenmesi
2.2. Bilgi Boyutu ile İlgili Etkinlikler
2.2.1. Programlamaya giriş etkinliği
2.2.2. Problemi anlama etkinlikleri
2.2.3 Akış diyagramı etkinliği
2.2.4. Operatör etkinliği
2.2.5. Koşul etkinlikleri
2.2.6 Döngü etkinlikleri
2.2.7 Döngü – Koşul Etkinlikleri
2.2.8 Paralellik Etkinlikleri
2.2.9 Robot Komut İlişkisi Etkinlikleri
2.2.10 Bilgisayarsız Programlama (Algoritma) Etkinlikleri
2.2.11 Blok Tabanlı Uygulamalarda Düzeyine Uygun İstenilen Problemi Çözer
2.2.12 Robotik Destekli Programlama (Algoritma) Etkinlikleri
2.3. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Uygulama Boyutu ile İlgili Etkinlikler
2.3.1 Parçalara Ayırma Etkinlikleri
1.BÖLÜM
BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME VE KURAMSAL ÇERÇEVESİ
1.1. Bilgi İşlemsel Düşünme Nedir?
1.2. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Tarihsel Süreci
1.3. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Boyutları
1.3.1. Bilgi İşlemsel Düşüncenin Bilgi Boyutu
1.3.2. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Uygulama Boyutu
1.3.2.1. Parçalara Ayırma
1.3.2.2. Soyutlama
1.3.2.3. Örüntü - Model Çıkarma
1.3.2.4. Algoritma
1.3.2.5. Değerlendirme ve Hata Ayıklama
1.3.3. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Perspektif Boyutu
1.4. Öğretim Programlarında Bilgi İşlemsel Düşünme
1.4.1. Türkiye'deki Öğretim Programlarında Bilgi İşlemsel Düşünme
1.4.2. Uluslararası Öğretim Programlarında Bilgi İşlemsel Düşünme
1.5. Uluslararası Standartlarda Bilgi İşlemsel Düşünme
1.5.1. ISTE Standartları
1.5.2. CSTA Standartları
1.6. Dünyada Bilgi İşlemsel Düşünme Uygulamaları
1.6.1. Code.org
1.6.2. Barefoot Projesi
1.6.3. Google Education
1.6.4. BBC Bitesize
1.6.5. North Caroline States Üniversitesi
1.6.6. Bebras/Bilge Kunduz
1.6.7. Scratch
2.BÖLÜM
BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME ETKİNLİKLERİ
2.1. Etkinliklerin Planlanma Süreci
2.1.1. İlgi Odaklı Yaratıcı Teori
2.1.2 Etkinliklerin Uygulanmasında Kullanılabilecek Strateji Yöntem
ve Teknikler
2.1.3 Etkinlik Türlerinin Belirlenmesi
2.2. Bilgi Boyutu ile İlgili Etkinlikler
2.2.1. Programlamaya giriş etkinliği
2.2.2. Problemi anlama etkinlikleri
2.2.3 Akış diyagramı etkinliği
2.2.4. Operatör etkinliği
2.2.5. Koşul etkinlikleri
2.2.6 Döngü etkinlikleri
2.2.7 Döngü – Koşul Etkinlikleri
2.2.8 Paralellik Etkinlikleri
2.2.9 Robot Komut İlişkisi Etkinlikleri
2.2.10 Bilgisayarsız Programlama (Algoritma) Etkinlikleri
2.2.11 Blok Tabanlı Uygulamalarda Düzeyine Uygun İstenilen Problemi Çözer
2.2.12 Robotik Destekli Programlama (Algoritma) Etkinlikleri
2.3. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Uygulama Boyutu ile İlgili Etkinlikler
2.3.1 Parçalara Ayırma Etkinlikleri