Bayel Ağıtçıları

Stok Kodu:
9789750854217
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
160
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-07-21
Çeviren:
Makbule Aras Eyvazi
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%36 indirimli
90,00TL
57,60TL
Havale/EFT ile: 51,84TL
9789750854217
566351
Bayel Ağıtçıları
Bayel Ağıtçıları
57.60
Gulam Hüseyin Sâedi, modern İran edebiyatında öncüsü olduğu büyülü gerçekçilik akımının ilk örneklerini Bayel Ağıtçıları'nda verir. 1964'te yayımlanan eser kısa sürede büyük bir başarıya imza atar. Bu kitapta yer alan “Dördüncü Hikâye” ünlü yönetmen Daryuş Mehrcui tarafından 1969'da Gav (İnek) adıyla beyazperdeye aktarılır. Senaryosunu Sâedi ve Mehrcui'nin yazdığı film, kazandığı ödüllerle İran sinemasının adını dünyaya duyururken, ülkenin sinema tarihinde bir dönüm noktası olur. Gerçekle gerçeküstü arasında gidip gelen, birbiriyle bağlantılı sekiz hikâye anlatılır Bayel Ağıtçıları'nda. Acısına dayanamayıp ölen ineğine dönüşen bir adam, kıtlıkla savaşan köyde her şeyi yiyen bir çocuk, geceleri damlarda türbe suları serpen yaşlı kadınlar… Susmalar ustası Sâedi, büyülü gerçekçiliğin zirvelerinde dolaşıyor. “Çocukluğumdan beri Sâedi'nin öykü ve romanlarına meraklıydım. Dramayı ondan öğrendim, o bana göre İran'ın Arthur Miller'ıdır.” Asghar Farhadi “Sâedi yoksulluğu çok başarılı biçimde gösterir, anlatır ama hiçbir zaman övmez.” Cevad Mucabi
Gulam Hüseyin Sâedi, modern İran edebiyatında öncüsü olduğu büyülü gerçekçilik akımının ilk örneklerini Bayel Ağıtçıları'nda verir. 1964'te yayımlanan eser kısa sürede büyük bir başarıya imza atar. Bu kitapta yer alan “Dördüncü Hikâye” ünlü yönetmen Daryuş Mehrcui tarafından 1969'da Gav (İnek) adıyla beyazperdeye aktarılır. Senaryosunu Sâedi ve Mehrcui'nin yazdığı film, kazandığı ödüllerle İran sinemasının adını dünyaya duyururken, ülkenin sinema tarihinde bir dönüm noktası olur. Gerçekle gerçeküstü arasında gidip gelen, birbiriyle bağlantılı sekiz hikâye anlatılır Bayel Ağıtçıları'nda. Acısına dayanamayıp ölen ineğine dönüşen bir adam, kıtlıkla savaşan köyde her şeyi yiyen bir çocuk, geceleri damlarda türbe suları serpen yaşlı kadınlar… Susmalar ustası Sâedi, büyülü gerçekçiliğin zirvelerinde dolaşıyor. “Çocukluğumdan beri Sâedi'nin öykü ve romanlarına meraklıydım. Dramayı ondan öğrendim, o bana göre İran'ın Arthur Miller'ıdır.” Asghar Farhadi “Sâedi yoksulluğu çok başarılı biçimde gösterir, anlatır ama hiçbir zaman övmez.” Cevad Mucabi
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat