Barok Dönemin;Müziğe Getirdiği Yenilikler

Stok Kodu:
9786258468786
Boyut:
135-210-
Sayfa Sayısı:
1
Basım Yeri:
Konya
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-07-05
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
275,00TL
Havale/EFT ile: 255,75TL
9786258468786
564986
Barok Dönemin;Müziğe Getirdiği Yenilikler
Barok Dönemin;Müziğe Getirdiği Yenilikler
275.00
Barok dönemin Fransa'daki yansıması Rokoko veya Geç Barok olarak adlandırılmıştır. Bu akım sadece müziği değil Fransa'da özellikle saray yaşamını da etkilemiştir. Gösteriş, görkem, zarafet, detaylardaki incelik gibi olmazsa olmaz niteliklerini içermektedir. Rokoko; möblelerin inceliği, giyimde zarafet, resimlerde minyatürlük, döşemelerde değişikliğe kadar varan bir moda olmuştur. Bunun getirisi olarak müzikteki süslemeler de zarif ve abartılıdır. Barok'ta ilk adımları atılan (sonat, konçerto, prelüd, füg ve süit gibi) müzik formları kalıcı olup değişik dönem bestecilerinin de geliştirip kullandıkları türler olarak varlığını sürdürmüştür. Barok Dönem ve sonrasında müzisyenler tümüyle soyluların veya kilisenin buyruğunda çalışmaktaydılar. Sınıf farkının yaşam biçimine önemli etkisi olduğu bu dönemde saray müzisyenleri; konum olarak diğer görevli aşçı, uşak ve bahçıvandan farklı görülmemiş, dolasıyla tüm bu besteciler krallarla aynı sofraya asla oturtulmamışlardır. Ne yazıktır ki bu sınıflandırma 19. yüzyıla kadar devam etmiştir.
Barok dönemin Fransa'daki yansıması Rokoko veya Geç Barok olarak adlandırılmıştır. Bu akım sadece müziği değil Fransa'da özellikle saray yaşamını da etkilemiştir. Gösteriş, görkem, zarafet, detaylardaki incelik gibi olmazsa olmaz niteliklerini içermektedir. Rokoko; möblelerin inceliği, giyimde zarafet, resimlerde minyatürlük, döşemelerde değişikliğe kadar varan bir moda olmuştur. Bunun getirisi olarak müzikteki süslemeler de zarif ve abartılıdır. Barok'ta ilk adımları atılan (sonat, konçerto, prelüd, füg ve süit gibi) müzik formları kalıcı olup değişik dönem bestecilerinin de geliştirip kullandıkları türler olarak varlığını sürdürmüştür. Barok Dönem ve sonrasında müzisyenler tümüyle soyluların veya kilisenin buyruğunda çalışmaktaydılar. Sınıf farkının yaşam biçimine önemli etkisi olduğu bu dönemde saray müzisyenleri; konum olarak diğer görevli aşçı, uşak ve bahçıvandan farklı görülmemiş, dolasıyla tüm bu besteciler krallarla aynı sofraya asla oturtulmamışlardır. Ne yazıktır ki bu sınıflandırma 19. yüzyıla kadar devam etmiştir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat