Babil Babil'in Çocukları; Dünya Uygarlıkları

Stok Kodu:
9786059398589
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
144
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-01-02
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%41 indirimli
20,00TL
11,80TL
Havale/EFT ile: 11,56TL
9786059398589
632837
Babil Babil'in Çocukları; Dünya Uygarlıkları
Babil Babil'in Çocukları; Dünya Uygarlıkları
11.80
Babil'in yeniden kuruluşu Asarhadonla başlar. Kent içinde yıkılan binaların onarımı, yeni projelerle ilgili Asarhadon'un bıraktığı mektuplar buna en iyi kanıt olarak anlatılır. M.Ö. 1850 civarında Sumuabum adlı bir ağa (bey) Bu kentte Amorit soyunu başlatır. Bu ağa-kraldan sonra gelenler Babil'in genişlemesi için çalıştılar. Amorit(Amori) hanedanın elde ettiği üstünlük bazı siyasal nedenler yüzünden fazla yol almadı. Tarihte ikinci defa ortaya çıkan Babil kent krallığını egemenliği altında tutan Hammurabi'nin koyduğu yasalarla Babil bütün bölgeye egemen olarak Sümer ülkesine adını koydu. Dini kaynaklarda Nabuka-dnezar. II'nin(Nabu-kudurrı-usur) M.Ö. 597-587 tarihleri arasında Kudüs'ün yıkılmasıyla çoğu Yahudi ırkından insanlar Babil kentine sürülmüşlerdi. Babil'de yaşamaya zorlanan Yahudiler esir olarak getirilen Yahudilerdi. Bu sürülme olayı dinsel kayıtlarda önemli bir yer tutar. Zebur'da kral Hezekiel ile Yeremya'nın kitabında Babil'den söz edilir.
Babil'in yeniden kuruluşu Asarhadonla başlar. Kent içinde yıkılan binaların onarımı, yeni projelerle ilgili Asarhadon'un bıraktığı mektuplar buna en iyi kanıt olarak anlatılır. M.Ö. 1850 civarında Sumuabum adlı bir ağa (bey) Bu kentte Amorit soyunu başlatır. Bu ağa-kraldan sonra gelenler Babil'in genişlemesi için çalıştılar. Amorit(Amori) hanedanın elde ettiği üstünlük bazı siyasal nedenler yüzünden fazla yol almadı. Tarihte ikinci defa ortaya çıkan Babil kent krallığını egemenliği altında tutan Hammurabi'nin koyduğu yasalarla Babil bütün bölgeye egemen olarak Sümer ülkesine adını koydu. Dini kaynaklarda Nabuka-dnezar. II'nin(Nabu-kudurrı-usur) M.Ö. 597-587 tarihleri arasında Kudüs'ün yıkılmasıyla çoğu Yahudi ırkından insanlar Babil kentine sürülmüşlerdi. Babil'de yaşamaya zorlanan Yahudiler esir olarak getirilen Yahudilerdi. Bu sürülme olayı dinsel kayıtlarda önemli bir yer tutar. Zebur'da kral Hezekiel ile Yeremya'nın kitabında Babil'den söz edilir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat