Android Studio İle Programlama; Oku, İzle, Dinle, Öğren!

Stok Kodu:
9786055201074
Boyut:
150-210-0
Sayfa Sayısı:
512
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
12
Basım Tarihi:
2016-09-30
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
1.Hamur
Dili:
Türkçe
%8 indirimli
312,50TL
287,50TL
Havale/EFT ile: 258,75TL
9786055201074
670828
Android Studio İle Programlama; Oku, İzle, Dinle, Öğren!
Android Studio İle Programlama; Oku, İzle, Dinle, Öğren!
287.50
Bu kitap, piyasadaki Android kitaplarıyla kıyaslandığı zaman başlangıç seviyesi ile uzman seviyesi arasında kalan bir konumda yer alır. Giriş seviyesindeki kitaplar mantık olarak bol, basit ve kısa örnekler üzerinden okuyucuları uygulama geliştirmeye aşina hale getirmeyi amaçlar. Uzman seviyesindeki kitaplar da genel olarak oturup baştan sona okuyacağınız kaynaklar olmaktan çok, temel seviyede Android uygulama geliştirme bilgisine sahipseniz, belli konularda ayrıntılı bilgi bulmak için referans olarak, ihtiyaç duydukça kullanabileceğiniz kaynaklardır. Kitabın amacı; giriş seviyesi ile uzman seviyesi arasında bir kaynak sunmaktır. Her bir bölümde Android mimarisi ile ilgili ayrıntılı bilgiler bulacaksınız. Ayrıca, öğrendiğiniz her bir kavramı, konu anlatımları arasında bulunan çalışır durumdaki projeler yardımıyla pekiştirebileceksiniz. Diğer kaynakların birçoğundan farklı olarak, her bir bölümün sonunda kitap boyunca adım adım geliştireceğimiz bir proje ile ilgili kısımlar bulacaksınız. Bölümlerde anlattığımız ve örnekler üzerinde somutlaştırdığımız kavramları, bu projede daha büyük bir çerçevede görecek ve her bölümde sonunda yeni özellikler katarak gerçek bir projenin geliştirilme aşamalarını daha net anlayacaksınız. Temel nesne tabanlı programlama prensiplerine hakimseniz, bu kitabı kullanarak Android uygulama geliştirme dünyasına adım atabilirsiniz. Daha önceden Android mimarisi ile bilgi edindiyseniz, yine öğrendiklerinizi bu kitap yardımıyla pekiştirebilirsiniz. Kitapta anlatılan proje genel olarak şunları içermektedir: Kim Nerede, kitabın ilerleyişi boyunca adım adım geliştireceğimiz bir projedir. Bu projedeki amacımız; anlattığımız kavramları büyük çapta bir uygulamada nasıl kullanabileceğinizi göstermektir. Kim Nerede projesi 4 ana bölümden oluşur. Profil ekranında kendinize ait bir profil oluşturabilecek, profil fotoğrafı çekebilecek ve kaydedebileceksiniz. Ayarlar ekranında uygulamanın kullanımı ile ilgili tercihlerinizi belirleyebileceksiniz. Kimler ekranında yeni arkadaşlar ekleyip mevcut arkadaşlarınızı listeleyebileceksiniz. Son olarak Harita ekranında da arkadaşlarınızın konumlarını ve kendi konumunuzu harita üzerinde görebileceksiniz. Bu 4 ana ekran, arkaplanda çalışan servisler ve internet üzerinde bir sunucuda yürütülen script'ler sayesinde, kitapta anlattığımız konuların tamamını bu projede işlemeye çalıştık. Ayrıca, projede kitabın ilerleyen bölümlerinde de belirttiğimiz gibi bazı kasıtlı eksiklikler bırakarak, bunları sizin geliştirmenize olanak sağladık ve eksiklikleri giderebilmeniz için yol gösterdik. Kitap ile birlikte verilen CD içerisinde yer alan görsel eğitim videoları ve projeye ait kaynak kodlar da Android ile programlamayı ve proje yönetim sürecini daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır. Kitapta yer alan başlıca konu başlıkları şunlardır: Android Nedir? Android'le Beraber Gelen Yerel (Native) Uygulamalar Android SDK ile Neler Yapabilirsiniz? Dalvik Virtual Machine (Sanal Makine) Gelecekte Android İlk Android Uygulamanız ve SDK Kurulum İşlemleri Temel Android Uygulama Elemanları Manifest Dosyası (AndroidManifest.xml) Aktiviteler ve Uygulama Hayat Döngüleri Uygulama Öncelikleri Resources (Kaynaklar) Proje Ekranları Giriş Ekranı Menü Ekranı Harita Ekranı Kimler Ekranı Profil Ekranı Ayarlar Ekranı Proje Yapısı Kullanıcı Arayüzleri Arayüz Geliştirme Tanımsal Ekran Tasarımı Programatik Ekran Tasarımı View Layout Ortak View Özellikleri Menu Debug (Hata Ayıklama) ve Loglama Fragment Kim Nerede Projesi Intent Kavramı ve Yayın Algılayıcılar Adapters (Adaptörler) Dialogs (Diyalog Ekranları) Intent Kavramı ve Kullanım Amaçları Activity - Intent İlişkisi Broadcast - Intent İlişkisi Preferences (Tercihler) ve Dosya Yönetimi Durum Bilgisi Kaydetme Shared Preferences Preference Framework Preference Fragment Preference Header Dosya Yönetimi Ayarlar Ekranı Veritabanı Yönetimi ve Content Providers (İçerik Sağlayıcılar) Veritabanı Yönetimi SQLite Cursor Content Values Query (Sorgulama) Insert (Ekleme) Update (Güncelleme) Delete (Silme) Content Providers (İçerik Sağlayıcılar) MIME Type Android Content Provider Uygulamaları Loader Kavramı Content Provider Oluşturma Profil Ekranı İnternet Erişimi, Arka Plan İşlemleri, Servis ve Alarm Kavramları HTTP POST ve HTTP GET Arka Plan İşlemleri AsyncTask Servis Kavramı Intent Service Alarmlar Profil Ekranı Kimler Ekranı Konumlandırma ve Harita Yönetimi Location Provider (Konum Sağlayıcı) Seçimi Konum - Adres Çevrimleri ve Geocoder Kavramı Harita Yönetimi MyLocationOverlay Proximity Alert Harita Ekranı Uygulamayı Android Market'e Yükleme Yayına Hazırlama Gerekli Materyalleri Toplama Uygulama Konfigürasyonu Uygulamanın Derlenmesi Sunucuların Hazırlanması Test Süreci Yayınlama Süreci Publisher (yayıncı) Hesabı Oluşturma Android Developer Console (geliştirici konsolu) Uygulamadan Para Kazanma
Bu kitap, piyasadaki Android kitaplarıyla kıyaslandığı zaman başlangıç seviyesi ile uzman seviyesi arasında kalan bir konumda yer alır. Giriş seviyesindeki kitaplar mantık olarak bol, basit ve kısa örnekler üzerinden okuyucuları uygulama geliştirmeye aşina hale getirmeyi amaçlar. Uzman seviyesindeki kitaplar da genel olarak oturup baştan sona okuyacağınız kaynaklar olmaktan çok, temel seviyede Android uygulama geliştirme bilgisine sahipseniz, belli konularda ayrıntılı bilgi bulmak için referans olarak, ihtiyaç duydukça kullanabileceğiniz kaynaklardır. Kitabın amacı; giriş seviyesi ile uzman seviyesi arasında bir kaynak sunmaktır. Her bir bölümde Android mimarisi ile ilgili ayrıntılı bilgiler bulacaksınız. Ayrıca, öğrendiğiniz her bir kavramı, konu anlatımları arasında bulunan çalışır durumdaki projeler yardımıyla pekiştirebileceksiniz. Diğer kaynakların birçoğundan farklı olarak, her bir bölümün sonunda kitap boyunca adım adım geliştireceğimiz bir proje ile ilgili kısımlar bulacaksınız. Bölümlerde anlattığımız ve örnekler üzerinde somutlaştırdığımız kavramları, bu projede daha büyük bir çerçevede görecek ve her bölümde sonunda yeni özellikler katarak gerçek bir projenin geliştirilme aşamalarını daha net anlayacaksınız. Temel nesne tabanlı programlama prensiplerine hakimseniz, bu kitabı kullanarak Android uygulama geliştirme dünyasına adım atabilirsiniz. Daha önceden Android mimarisi ile bilgi edindiyseniz, yine öğrendiklerinizi bu kitap yardımıyla pekiştirebilirsiniz. Kitapta anlatılan proje genel olarak şunları içermektedir: Kim Nerede, kitabın ilerleyişi boyunca adım adım geliştireceğimiz bir projedir. Bu projedeki amacımız; anlattığımız kavramları büyük çapta bir uygulamada nasıl kullanabileceğinizi göstermektir. Kim Nerede projesi 4 ana bölümden oluşur. Profil ekranında kendinize ait bir profil oluşturabilecek, profil fotoğrafı çekebilecek ve kaydedebileceksiniz. Ayarlar ekranında uygulamanın kullanımı ile ilgili tercihlerinizi belirleyebileceksiniz. Kimler ekranında yeni arkadaşlar ekleyip mevcut arkadaşlarınızı listeleyebileceksiniz. Son olarak Harita ekranında da arkadaşlarınızın konumlarını ve kendi konumunuzu harita üzerinde görebileceksiniz. Bu 4 ana ekran, arkaplanda çalışan servisler ve internet üzerinde bir sunucuda yürütülen script'ler sayesinde, kitapta anlattığımız konuların tamamını bu projede işlemeye çalıştık. Ayrıca, projede kitabın ilerleyen bölümlerinde de belirttiğimiz gibi bazı kasıtlı eksiklikler bırakarak, bunları sizin geliştirmenize olanak sağladık ve eksiklikleri giderebilmeniz için yol gösterdik. Kitap ile birlikte verilen CD içerisinde yer alan görsel eğitim videoları ve projeye ait kaynak kodlar da Android ile programlamayı ve proje yönetim sürecini daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır. Kitapta yer alan başlıca konu başlıkları şunlardır: Android Nedir? Android'le Beraber Gelen Yerel (Native) Uygulamalar Android SDK ile Neler Yapabilirsiniz? Dalvik Virtual Machine (Sanal Makine) Gelecekte Android İlk Android Uygulamanız ve SDK Kurulum İşlemleri Temel Android Uygulama Elemanları Manifest Dosyası (AndroidManifest.xml) Aktiviteler ve Uygulama Hayat Döngüleri Uygulama Öncelikleri Resources (Kaynaklar) Proje Ekranları Giriş Ekranı Menü Ekranı Harita Ekranı Kimler Ekranı Profil Ekranı Ayarlar Ekranı Proje Yapısı Kullanıcı Arayüzleri Arayüz Geliştirme Tanımsal Ekran Tasarımı Programatik Ekran Tasarımı View Layout Ortak View Özellikleri Menu Debug (Hata Ayıklama) ve Loglama Fragment Kim Nerede Projesi Intent Kavramı ve Yayın Algılayıcılar Adapters (Adaptörler) Dialogs (Diyalog Ekranları) Intent Kavramı ve Kullanım Amaçları Activity - Intent İlişkisi Broadcast - Intent İlişkisi Preferences (Tercihler) ve Dosya Yönetimi Durum Bilgisi Kaydetme Shared Preferences Preference Framework Preference Fragment Preference Header Dosya Yönetimi Ayarlar Ekranı Veritabanı Yönetimi ve Content Providers (İçerik Sağlayıcılar) Veritabanı Yönetimi SQLite Cursor Content Values Query (Sorgulama) Insert (Ekleme) Update (Güncelleme) Delete (Silme) Content Providers (İçerik Sağlayıcılar) MIME Type Android Content Provider Uygulamaları Loader Kavramı Content Provider Oluşturma Profil Ekranı İnternet Erişimi, Arka Plan İşlemleri, Servis ve Alarm Kavramları HTTP POST ve HTTP GET Arka Plan İşlemleri AsyncTask Servis Kavramı Intent Service Alarmlar Profil Ekranı Kimler Ekranı Konumlandırma ve Harita Yönetimi Location Provider (Konum Sağlayıcı) Seçimi Konum - Adres Çevrimleri ve Geocoder Kavramı Harita Yönetimi MyLocationOverlay Proximity Alert Harita Ekranı Uygulamayı Android Market'e Yükleme Yayına Hazırlama Gerekli Materyalleri Toplama Uygulama Konfigürasyonu Uygulamanın Derlenmesi Sunucuların Hazırlanması Test Süreci Yayınlama Süreci Publisher (yayıncı) Hesabı Oluşturma Android Developer Console (geliştirici konsolu) Uygulamadan Para Kazanma
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat