Analitik Felsefe Geleneği ve Quine'ın Ontolojik Bağlanma Kuramı; Mantıksal - Metafiziksel Bir İnceleme
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
152
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-07-10
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%28
indirimli
115,00TL
82,80TL
Havale/EFT ile:
74,52TL
9786054635917
504649
https://www.sehadetkitap.com/urun/analitik-felsefe-gelenegi-ve-quinein-ontolojik-baglanma-kurami-mantiksal-metafiziksel-bir-inceleme
Analitik Felsefe Geleneği ve Quine'ın Ontolojik Bağlanma Kuramı; Mantıksal - Metafiziksel Bir İnceleme
82.80
"Yağmur yağıyor, denildiğinde yağan yağmuru
gösteririz de; yağmur yağmıyor, denildiğinde neyi
gösteririz?"
‘Ontolojik Bağlanma' kavramı, Quine için rastgele bir
seçim değildir; bu kavram, hem ontolojiye hem de
metafiziğe karşı Quine'ın bilinçli tercihidir. Analitik
Felsefe içinde yapılan dil çalışmaları, metafizik
alanda kalan sorunlardan kurtulmayı başaramamış
ve hatta bu amaçla inşa ettikleri sembolik dil de
onların istedikleri sonucu vermemiştir. Yalnızca
metafizik sorunlarla baş edememekle kalmamış,
aynı zamanda ontolojiyi dil ve dünya arasında çok
sığ ve kısır bir alana sıkıştırmışlardır. Quine'ın varlık
iddiası karşısında aldığı pozisyon çok açıktır: Bir
ontolojinin ‘var' dediği her şey vardır. Bir şeye ‘var'
denilebilmesi ve hakkında konuşulabilmesi için onun
belirli bir uzam ve zamanda olması gibi bir zorunluluk
yoktur, ancak onun varlığını iddia eden ontolojik
anlayışın bağlı değişkenleri arasında olmak
zorunluluğu vardır. Bir ontolojik anlayışın
benimsenmiş olması, Quine'a göre, onun ‘var'
dediklerine bağlılığı gerektirir. Böylece, ortada ne
tümeller sorunu ne de negatif olgular sorunu
kalacaktır, çünkü bunları içeren bir ontolojik anlayış
içinde tümellere ya da negatif olgulara bağlılık
göstermek bir sorun olmaktan çıkacaktır.
"Yağmur yağıyor, denildiğinde yağan yağmuru
gösteririz de; yağmur yağmıyor, denildiğinde neyi
gösteririz?"
‘Ontolojik Bağlanma' kavramı, Quine için rastgele bir
seçim değildir; bu kavram, hem ontolojiye hem de
metafiziğe karşı Quine'ın bilinçli tercihidir. Analitik
Felsefe içinde yapılan dil çalışmaları, metafizik
alanda kalan sorunlardan kurtulmayı başaramamış
ve hatta bu amaçla inşa ettikleri sembolik dil de
onların istedikleri sonucu vermemiştir. Yalnızca
metafizik sorunlarla baş edememekle kalmamış,
aynı zamanda ontolojiyi dil ve dünya arasında çok
sığ ve kısır bir alana sıkıştırmışlardır. Quine'ın varlık
iddiası karşısında aldığı pozisyon çok açıktır: Bir
ontolojinin ‘var' dediği her şey vardır. Bir şeye ‘var'
denilebilmesi ve hakkında konuşulabilmesi için onun
belirli bir uzam ve zamanda olması gibi bir zorunluluk
yoktur, ancak onun varlığını iddia eden ontolojik
anlayışın bağlı değişkenleri arasında olmak
zorunluluğu vardır. Bir ontolojik anlayışın
benimsenmiş olması, Quine'a göre, onun ‘var'
dediklerine bağlılığı gerektirir. Böylece, ortada ne
tümeller sorunu ne de negatif olgular sorunu
kalacaktır, çünkü bunları içeren bir ontolojik anlayış
içinde tümellere ya da negatif olgulara bağlılık
göstermek bir sorun olmaktan çıkacaktır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.